Omdrejningstæller

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Omdrejningstæller

Indlæg af mriisj »

Jeg har kigget lidt på diverse omdrejningstællere hvor jeg enten er løbet ind i et problem eller kommer til et problem.

1. jeg har købt en omdrejningstæller til min VZ50 Flagskib men det viser sig at den er til 36000 perioder hvilket Moped Garage glemte at informere om, så jeg skal have lavet en dims der kan omsætter 0-24000 til 0-36000 pulser, er der nogen der har lavet dette ??.
Hvis ikke så tænker jeg at programmere en lille mikroprocessor op til dette formål som så kan styre en FET til det korrekte omdrejningstal, men hvis det allerede er opfundet sparer jeg tiden her.
Alternativet er at sætte en Kokusan på denne istedet for Boch platintændingen, den ville måske endda gå bedre (er monteret med et 5.5HK)

2. Kreidler med 24000 perioders rpm tæller og kokusan lysanlæg med 6 poler, altså 36000 pulser er der lavet en neddeler til, er der nogen af jer der har erfaring med denne ??
Vedhæftede filer
converter.png
converter.png (22.34 KiB) Vist 3950 gange
2d2i3gw.jpg
2d2i3gw.jpg (119.14 KiB) Vist 3950 gange
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Omdrejningstæller

Indlæg af kreidlerhansen »

Mit "puls-filter" faldt fra hinanden efter en sæson i forlygten, og den fungerede aldrig optimalt for mig.

Kan du ikke bygge en Kokusan-tænding på Puch'en? Den passer til omdrejningstælleren + det da er en udfordring til dig + giver et lidt lettere svinghjul og power nokntil en H4-pære, hvis ellers du kan finde en passende parabol.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Omdrejningstæller

Indlæg af mriisj »

Ok Jesper, jeg fandt en ny Kokusan "Kopi tror jeg" i kassen for lysmaskiner, så det kommer nok på flagskibet hvis jeg kan finde en måde at montere den eksterne tændspole på, jeg mindes at hav set en MS Super med extern tændspole på højre side engang, jeg ved ikke om det er originalt på de sene modeller.

Jeg overvejer stadig at lave et lille kredsløb der tilpasser signalet til den rette frekvens for omdrejningstælleren som er spændings uafhængig, det er ret simpelt at programmere mikroprocessoren så den beregner op eller ned, det kan også laves med et extern skifteregister/jumper som passer til de fleste behov for omsættelse.
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Omdrejningstæller

Indlæg af kreidlerhansen »

Kokusan passer netop til 36000 omdrejningstæller uden filter. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"