Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Er det korrekt at paramakit 38,4 minder meget om DR 38,4 50 ccm ?
Er er det noget hø og køre med en blok der ikke har ens nr. på motorblok og den lille halvdel ? På den ene kan desværre ikke læse nr.
Er er det noget hø og køre med en blok der ikke har ens nr. på motorblok og den lille halvdel ? På den ene kan desværre ikke læse nr.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Deres 43 mm er i hvert fald helt ens med DR, begge er lavet af Motorparts/Minarelli. Så det ville ikke undre mig hvis den lille også er.
Hvis du blander motorblokke er det meget vigtigt at du tjekker om krumtappen roterer helt frit, så snart leje sæderne ikke flugter går det galt. Jeg har haft eksempler mellem hænderne hvor det er gået godt, men også nogle dårlige.
Pakfladen kan også have lidt højde forskel.
Hvis du blander motorblokke er det meget vigtigt at du tjekker om krumtappen roterer helt frit, så snart leje sæderne ikke flugter går det galt. Jeg har haft eksempler mellem hænderne hvor det er gået godt, men også nogle dårlige.
Pakfladen kan også have lidt højde forskel.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Tjek , så tør jeg godt købe sådan et Paramakit. Vil bare have en lille smule mere ydelse end den std. Selv om den enlig også gør det godt. Ellers er der jo også Athena 38,4. Men DR 50 ccm ved jeg gør det godt.
Så må jeg se om jeg vil prøve chancen med den anden blok. Tror alligevel der køre en del hvor der ikke er nr. match
Og tak for super hurtig brugbar svar
Så må jeg se om jeg vil prøve chancen med den anden blok. Tror alligevel der køre en del hvor der ikke er nr. match
Og tak for super hurtig brugbar svar
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Højde forskel på lille og stor motorhalvdel ved cylinder pakflade, vil det indiker at leje sædet sidder for meget forskudt ?.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Nej de to ting hænger ikke sammen.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Fik så det Kit ind af døren, desværre var det en 38.2 mm cyl der lå i kassen. Øv. Taget ved næsen.
Kan i se hvad mærke det evt kunne være ?
Kan i se hvad mærke det evt kunne være ?
- Vedhæftede filer
-
- 86CFCE39-6A66-411A-B180-4940C790998A.jpeg (161.99 KiB) Vist 3170 gange
-
- 8BFDC4AC-8464-47DE-BC2D-13D1A00E6BE7.jpeg (163.64 KiB) Vist 3170 gange
-
- 2420ECEF-6124-466F-AC72-FC57B9E0E044.jpeg (161.72 KiB) Vist 3170 gange
-
- 5E70D6D6-AD2C-429E-9249-D04F578698D8.jpeg (103.39 KiB) Vist 3170 gange
-
- 841CC808-4126-4BA8-82F0-FD14C30A2DAC.jpeg (99.42 KiB) Vist 3170 gange
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Åh nej, hvor har du handlet? Har sælgeren solgt som Parmakit? Det ligner bare et noname replika af original, men den ligner så heller ikke dem jeg kender, har aldrig set en med den firkantede flade støbning omkring udstødningsporten, flangen plejer at stå mere frit. Du kan måske måle distance fra pakfladen til topstykket, ned til starten af udstødnings og skyllekanalerne (korteste distance). Så kan jeg lige sammenligne med mit data arkiv
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Ebay, er den købt. Og solgt som paramakit beskrevet som 38,4 mm
Har kontaktet sælger men han mener at stempel ikke skal være 38,4 når cyl er 38,4. Dog er begge dele 38,2 mm
Jeg vil lige prøve og tag de mål.
Har kontaktet sælger men han mener at stempel ikke skal være 38,4 når cyl er 38,4. Dog er begge dele 38,2 mm
Jeg vil lige prøve og tag de mål.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Jeg kender kun 38,4 modellen med to store boost kanaler i toppen modsat udstødningen. Stempel har ligeledes huller lige under ringen til at fodre disse, jeg ser ingen af de to dele på dine billeder.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Ned til udstødning fra pakflade 32mm og skullekanaler er det 38mm
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Det er timings som en original, men bedre end de kopier der er på markedet i dag - der er skyllekanalerne 3 mm højere, hvilket resulterer i en meget svag ydelse ifht. en original.
Men det er definitivt ikke en tunings cylinder.
Men det er definitivt ikke en tunings cylinder.
Re: Paramakit 38,4 til vespa og blok med uens nr. på motorhalvdele
Sælger påstår hårdnakket at det er et Paramakit. Men det ændre ikke på at cylinder og stempel er 38.2 og kittet er købt som 38.4
Må se om jeg kan få ham til og betale for returfragten også ellers er det lidt tamt og bruge 25 € for at få 50 € tilbage. Det for lidt.