Puch Maxi projekt

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
k.roskvist
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: man 27. apr 2020 10:37
Kontakt:

Puch Maxi projekt

Indlæg af k.roskvist »

Hej,

Jeg har tidligere skrevet herinde, med mit VZ50 projekt, som næsten er færdigt :) Jeg kastede mig over et Puch Maxi projekt sideløbende :)

Jeg har renoveret motoren efter bedste evne og vejledninger, og det er egentlig gået ret godt :) Ny krumtap, cylinder, topstykke, og koblingsbakker. Jeg har sågar sat en VEC elektroniske tændspole i :) Lejerne i motoren var nyligt skiftet af forrige ejer.

Jeg beluttede mig for at gennemgå motoren alligevel, hvilket var ret godt. Ejeren før havde brugt noget klamt blåt flydende pakning, som var overalt i motoren.

Jeg havde første start i går. Her fandt jeg ud af at stemplet ramte topstykket :) Dette løste jeg ved en tykkere bundpakning og toppakning.

Efterfølgende da jeg startede op igen, kom der en lidt sær lugt. Det mindede mig om lugten af brændt nytårskrudt. Jeg er ikke sikker på hvad det kan være. Lugten kom allerede ved kickstart. Jeg fjernede cylinder og topstykke for at kontrollere om der var et eller andet der. Men jeg kunne umiddelbart ikke se noget. Det næste jeg har i tankerne er enten kobling eller elektronik, men jeg har svært ved at forestille mig at det lugter sådan. Har i nogen idéer?

Her kommer lige et før billede og efter billede :)
Før:
før
før
IMG_20200805_215557.jpg (106.02 KiB) Vist 691 gange
Efter:
efter
efter
IMG_20220327_102940.jpg (152.4 KiB) Vist 691 gange
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"