Tomos A35

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
SteffenIversen
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. maj 2022 18:42
Kontakt:

Tomos A35

Indlæg af SteffenIversen »

Jeg har en tomos a35 motor, som jeg har sat 44mm cylinder og stempel på, 21mm karburator og lille tandhjul bagerst. Den går ca 55 ? Burde den ikke gå lidt mere ? Når den bliver varm er det som om den drukner kan det være cdi boksen ? Og kan den være begrænset ? Er der nogen der ved hvad udstødning man skal vælge ?...
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tomos A35

Indlæg af 12V »

Hvordan ser tændrør ud når den er kørt varm og stopper med at tage gassen? Kunne måske lyde somom den går for mager, for lille dyse eller falsk luft.
SteffenIversen
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. maj 2022 18:42
Kontakt:

Re: Tomos A35

Indlæg af SteffenIversen »

Den 4 takter ved fuld gas inden den driller .. der er 110 dyse i. Har dog ikke kigget tændrøret.

Jeg har læst mig til det måske er tændingen der står forkert
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tomos A35

Indlæg af 12V »

Ja så får den i hvert fald benzin nok.

Har du tjekket at benzinen løber konstant ned i karburatoren? Prøv og tag slangen af og fyld et glas eller en dunk, det skal løbe konstant med en god stråle, uden at det begynder at aftage. Hvis det gør, lukker dit benzindæksel måske for tæt, eller hanen/filter kan være stoppet. Hvis den stopper med at 4 Takte inden den går ud, kunne meget tyde på dette.

Men ellers kan det nemt være noget tænding der ikke tåler varmen. Måske noget så simpelt som en tændrørshætte eller tændrør.
Står tænding ikke fast på sådan en tomos med cdi? Tror ikke den er begrænset.
SteffenIversen
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. maj 2022 18:42
Kontakt:

Re: Tomos A35

Indlæg af SteffenIversen »

Jeg ved ikke så meget om det. Jeg har set på hollandske sider at hvis man sætter større cylinder på skal tændingen ændres fra 25kmt til 45kmt modellerne .. ellers kan den ikke tage omdr. Den kører jo fint i en halv times tid og så begynder den at bøvle så tænker det er noget der bliver varmt eller en tænding der står forkert. Men det er bare en ide
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tomos A35

Indlæg af 12V »

Det kan nemt være at 25 km/t modellen har mere fortænding, det vil rigtig nok begrænse top omdrejninger og også føre til mere varme. Det bedste være at sætte tændings mærker og så blitze tændingen med stroboskop. Evt finde en der kan hjælpe dig med det.
SteffenIversen
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. maj 2022 18:42
Kontakt:

Re: Tomos A35

Indlæg af SteffenIversen »

Det må jeg prøve
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"