Hej alle
jeg har kigget på en flot yamaha 4 gear som jeg overvejer at købe
problemet er at render cirka de 70 kmt og jeg vil helst køre lovligt.
hvad kan man gøre for at få den ned på de 38-40 stykker?
han skriver at selve motoren er med ny lovlig honet cylinder og stempel og med en mikuni 16mm kaburator
kunne man evt skifte til en mindre kaburator eller måske skifte gearing?
Tak på forhånd
Yamaha neddrosling
Re: Yamaha neddrosling
Hej Louis
En 10 mm karburator, lovlig indsugningsplade med plumbe (6,5 mm) og så den originale gearing på. Den hedder 9-43.
Hvilken udstødning sidder der på? Hvis det er en "skråtskåret" skal den måske også skiftes.
Render den for langsomt eller med for mange omdrejninger, kan det også gå med et 10 tands fortandhjul.
En 10 mm karburator, lovlig indsugningsplade med plumbe (6,5 mm) og så den originale gearing på. Den hedder 9-43.
Hvilken udstødning sidder der på? Hvis det er en "skråtskåret" skal den måske også skiftes.
Render den for langsomt eller med for mange omdrejninger, kan det også gå med et 10 tands fortandhjul.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Yamaha neddrosling
Jeg vil næsten påstå, at 11 tænder foran er optimal og hvis resten er standard, vil den køre 38 - 40 km/t. Da jeg fik Yamaha i 1974 ændrede min forhandler tandhjulet fra 9 til 11 tænder ved 1ste eftersyn, for at motorens trækkraft var i balance og derved ændrede topfarten sig fra 35 til 38 km/t.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Yamaha neddrosling
mange tak for jeres svar
Re: Yamaha neddrosling
Hej Louis,
Hvis du vil køre helt lovligt skal knallerten opfylde TUM178 typegodkendelsen viewforum.php?f=35
Som 12V skriver så er det 10 mm karburator, 6.5 mm plumbe i indsugningen, højest 9 tænder på forreste tandhjul og mindst 43 tænder på bagerste tandshjul. Desuden skal cylinder være 40 mm med "TUM178" på højre side, hjul max 2,5x17" og lydpotte af den "runde" slags som vist på tegning i typegodkendelsen. Både 2- og 3-portet cylinder må køre med tynd toppakning. Det gav 35-38 km/t på min Yamaha.
Hvis du vil køre helt lovligt skal knallerten opfylde TUM178 typegodkendelsen viewforum.php?f=35
Som 12V skriver så er det 10 mm karburator, 6.5 mm plumbe i indsugningen, højest 9 tænder på forreste tandhjul og mindst 43 tænder på bagerste tandshjul. Desuden skal cylinder være 40 mm med "TUM178" på højre side, hjul max 2,5x17" og lydpotte af den "runde" slags som vist på tegning i typegodkendelsen. Både 2- og 3-portet cylinder må køre med tynd toppakning. Det gav 35-38 km/t på min Yamaha.
Mvh. Svend
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch