Så blev sættet monteret og maskinen startet op.
Det 1. eller 2. minutter i tomgang skraldede/raslede den godt nok noget og røg kraftigt fra cylinder/topstykke, og den stod også lidt højere i tomgang end den burde. Nå, jeg har læst et sted - tror det var dig Carsten som skrev det, at det ikke er unormalt at de Airsal de første 50 km "snakker" meget, så jeg lod den stod små 10. min. mere i tomgang.
Efter den lige stod natten over, så fik jeg i dag kikket lidt mere på den og testkørt den lidt
Det blev til 2 ture på hhv. 5 og 10 km. og afkøling imellem.
1. tur på med første 5 km forsøgte jeg med ½ gas, men den trak ujævnt og kunne ikke rigtig bestemme sig for om de skulle accelere eller gå i stå. Jeg forsøgte at justere lidt på luften med det blev aldrig godt.
Jeg justere tændingspladen lidt mere med omløbsretningen for at justere fortændingen og det hjælp gevaltigt på tomgangen. Den havde nok fået lige lidt rigeligt - ca. 1,5 mm før top, og er nu omkring 1,0 mm i fortænding.
2. tur fik den så fuld gas og gik lystig derudad - i alt 10 km. På fuld pedal trækker den fin både op og ned ad bakker og på jævn vej, virker harmonisk og står fint i tomgang mv. Den er dog noget svær i mellemområdet ,den virker "doven" og der er ikke meget respons på gassen. Den kan ikke holde farten og går ikke "rent". Når den så får gas siger den bååååååt, og så kan den ved fuld gas trække sig op i fart igen.
Nogen gode råd ?
Den kører som sagt med dyse 64, tændrør Bosch W8 = NKT5 i varmetal, og som nål i original position. Jeg tænker, at den måske får lige mager nok blanding og at nålen skal løftes et hak - forstået på den måde at den får noget mere benzin i mellemområdet ved at nålen kommer højere op i spjællet.
Ift. vurderinger af tændrør skal jeg lige sige at jeg kører på Alkydbenzin til 2-takter.
Billeder af "operationen" og tændrør efter 2. tur med fuld hane.

- IMG_8203.JPG (139.7 KiB) Vist 309 gange

- IMG_8204.JPG (141 KiB) Vist 309 gange

- IMG_8205.JPG (117.28 KiB) Vist 309 gange

- IMG_8207.JPG (91.04 KiB) Vist 309 gange

- IMG_8208.JPG (90.63 KiB) Vist 309 gange