Hej har en Nsu quickly når man træder pedal bagbremsen ned laver ankerpladen sådan en metallisk klik lyd.
Selve bagbremse pladen har en split på der har en slids i stelletjeg formoder den er til at stoppe selve bremsebakkerne og hele ankerpladen fra at dreje rundt, men mit spørgsmål er, hvad kan foresage den klik lyd når jeg bremser?
Er det A) en ankerpladen møtrik der måske ikke er strammet nok?
B) møtrikkerne på Aksel i baghjul skal strammes?
C) den der split der går ind i stellet der har noget spillerum?
Håber på hjælp!
Høj klik lyd ved bagbremsen hjælp?!?!?
Høj klik lyd ved bagbremsen hjælp?!?!?
Nicht mehr laufen, Quickly kaufen

(Nsu Quickly S 1959)

(Nsu Quickly S 1959)
Re: Høj klik lyd ved bagbremsen hjælp?!?!?
er der virkelig ingen der har noget erfaring som kan hjælpe??? det kna da ikke passe i sådant et stort forum her....

(Nsu Quickly S 1959)

(Nsu Quickly S 1959)
Hej Lars
Jeg har ikke direkte erfaringer, men kan du fremprovokere lyden på støtteben ved at trykke på bremsearmen?
Tyder på at der er "slup" et sted, og det er lidt nemmere at identificere ved stilstand end kørsel.
VH. Martin
Jeg har ikke direkte erfaringer, men kan du fremprovokere lyden på støtteben ved at trykke på bremsearmen?
Tyder på at der er "slup" et sted, og det er lidt nemmere at identificere ved stilstand end kørsel.
VH. Martin
Hvis jeg drejer baghjulet så kan jeg på lyden frem når jeg så bremser (på støtteben)
Jeg er som skrevet selv sikker på det enten er den lille split der sidder på ankerpladen som går ind i stellet bagpå der har for meget slup og kan smække mod stellet så at sige.
Kort sagt er den lille pind inde i stellet i en slids og enten tror jeg har den for meget slup derinde.
Min anden idé er at jeg skal forsøge at spænde møtrikken udenpå ankerpladen godt til, har før på en anden Nsu prøvet hvor forbremsens ankerplade lavede sammen lyd da møtrikken der spænder den fast havde løsnet sig helt minimalt.
Til sidst ved jeg ikke om selve akslen der går igennem baghjul og ligesom skal spænde hele hjulet fast har betydning her det tyder det ikke på.
Vh Lars
Jeg er som skrevet selv sikker på det enten er den lille split der sidder på ankerpladen som går ind i stellet bagpå der har for meget slup og kan smække mod stellet så at sige.
Kort sagt er den lille pind inde i stellet i en slids og enten tror jeg har den for meget slup derinde.
Min anden idé er at jeg skal forsøge at spænde møtrikken udenpå ankerpladen godt til, har før på en anden Nsu prøvet hvor forbremsens ankerplade lavede sammen lyd da møtrikken der spænder den fast havde løsnet sig helt minimalt.
Til sidst ved jeg ikke om selve akslen der går igennem baghjul og ligesom skal spænde hele hjulet fast har betydning her det tyder det ikke på.
Vh Lars

(Nsu Quickly S 1959)

(Nsu Quickly S 1959)
Prøv og spænd møtrikkerne mere, for mig lyder det somom ankerpladen roterer for let.
jeg forsøger at give dem et godt nøk mere både ankerpladen og selve akslen! det skulle jo også gerne sidde godt godt spændt det er jo for dælen hjulet vi snakker om det skal helst ikke være løst i nogen afskygning i mit hovedet hehe
:I

(Nsu Quickly S 1959)

(Nsu Quickly S 1959)
Det var sgu inde i stellet i det aflange hul hvor bremsepladsens tap går ind i den havde slør. Et led af kæden også røg den lille tap længere frem i det hul / slids hvor den ikke længere har slør og lyden er nu væk ved bremsning.
Man kunne vel godt svejse det lille hul til inde i stellet men det drejer sig om Mm og det er mine evner ikke til så et led af kæden blev løsningen på problemet
Man kunne vel godt svejse det lille hul til inde i stellet men det drejer sig om Mm og det er mine evner ikke til så et led af kæden blev løsningen på problemet

(Nsu Quickly S 1959)

(Nsu Quickly S 1959)