svagt lys i forlygte, intet andet

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af subwoof »

hej igen :D
som i nok kan se har jeg en del bøvl med mit lednings net på min 79'er DX knallerten kører som en drøm :O
men lyset har virket, rimeligt okay.
men igår begyndte lyset at blinke, og bagpæren vvar sprunget, men da jeg started her til morgen, var der næsten intet lys i forlygte, og intet lys i noget andet, batteir er helt afladet.
er det min lysspole der er defekt?
bagpæren var en 5/21w og forpæren er en 25/25 w og frigears lampen er en 5w og speedo og omdr. tæller er 3W.
kan simpelthen ik greje det her :S har tjekket for løse forbindelser osv osv. men der er intet at se, har afmonteret omdr. tæller nu, og alle "løse" ledninger er blevet isoleret med lidt tape blot for at udelukke at det er den vej strømmen forsvinder..
har lsebet lidt maling hist og her, for at få en god stel, stellen til batteriet er sat på batteri holden.. det hele har virket :S

vilel godt ha svinghjulet af, men min svinghjuls aftrækker er blevet væk.. har en spole fra tantehansen og det også der ledningsnettet er fra.. spole nder isdder i nu er org. men alt kan jo gå til :D

MvH bonden, uden lys i morges
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af Kim B S »

Hej subwoof.
Jeg tror at din forlygtepære er rigelig kraftig. 25 Watt er faktisk mere end det spinkle elanlæg kan levere i længere tid af gangen, når resten også skal virke. :lol: Derfor brug i stedet en 15 watt pære, det vil give mere lys, fordi den nemmere vil få det strøm som der er brug for. :wink: Jeg ved ikke om der kan være andet galt også. :lol: Men det er helt sikkert en fordel at skifte pæren. :wink: Så det kan du jo prøve, så kan du jo skrive hvis der stadig skulle være noget galt. :lol: :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af subwoof »

hejsa.
tak vil jeg præve :twisted: men hvem dælen har lig en for og bagpære en en langfredag :O

men må lig bestilles ved tantehansen så, pærerne derfra er gode nok :oops:

men kan den gøre at men frigearslampe, og alt instrument lys, pludselig ik virker? for det har det jo gjort, med de pærer.
for når bagpæren springer.. må der vel være 5w mere til alt det andet?? men der blev bare mindre lys :S
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af Kim B S »

subwoof skrev:hejsa.
tak vil jeg præve :twisted: men hvem dælen har lig en for og bagpære en en langfredag :O

men må lig bestilles ved tantehansen så, pærerne derfra er gode nok :oops:

men kan den gøre at men frigearslampe, og alt instrument lys, pludselig ik virker? for det har det jo gjort, med de pærer.
for når bagpæren springer.. må der vel være 5w mere til alt det andet?? men der blev bare mindre lys :S
Hej subwoof.
det er nok svært at få pærer i dag. :lol: Og det er kun forlygtepæren der er for kraftig. Baglygtepæren skal jo kun bruge meget strøm når du bremser, og det er jo kun en kort periode af gangen. :wink: Har du en lyskontakt fra T Hansen? :?: Den kan nemlig være medvirkende til de problemer du skriver om med dit indstrumentlys og din frigearslampe. Andre her inde har mere forstand på det elektriske. Måske er der nogen som vil give en bedre forklaring end jeg har evner til. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af subwoof »

lyskontakten skulle være org.
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af nielsfup »

Hej
Ja det er en svær en at hjælpe med
her er et diagram over AC delen af systemet.
Håber det kan hjælpe lidt. Det er alt det der IKKE får strøm af batteriet.
Vedhæftede filer
DSC01755.JPG
DSC01755.JPG (115.02 KiB) Vist 7730 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af nielsfup »

Her er bedre billede
Vedhæftede filer
DSC00126.JPG
DSC00126.JPG (121.01 KiB) Vist 7722 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af subwoof »

har haft gæster..
men nu er der meget bedre lys i forlygten :O har simpelthen bare været ALT igennem og kelmt stik og stel forbindelser sov..

men vil prøve med en ny forpære på 15/15w eller kunne det være en fordel med en 15/20? sën for at få et lidt bedre langlys?
kan self bar købe begge og så prøve om det fungerer :D man kan jo altid bare ha den som ekstra hvis ikke.

og self en ny bagpære .D..
skal ha ladet mit batteri op.. men mangler en god lader.. hvor kan man få det?
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af NorwegianFS1 »

Kanskje denne kan være aktuell?
http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic ... idl#p26832

Einar
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: svagt lys i forlygte, intet andet

Indlæg af subwoof »

einar.
ja entlig, men har rimelg langt til en lidl :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"