horn problemer

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

horn problemer

Indlæg af tøffe »

hejsa jeg har et horn der er nyt og jeg har så det problem at det ikke virker for hvis jeg tager en polsøger og sætter på stild og prøver det to ledninger til hornet så får de strøm bække to og hvis jeg så tager den ene ledning af og hlder den på stild så virker hornet ok den ene ledning går til en brund der er strøm på og den anden går til den pink men hvad r der galt kan ikke løse gåden på den ma meget gerne svares hurtig og gerne på pm da jeg så ser det hurtiger mvh michael tøffe
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: horn problemer

Indlæg af FS1originalen »

Hej Michael,

Brun er 6 volt + hele tiden på hornet.

Lilla er fra kontakten oppe på styret og laver stelforbindelse når du trykker på knappen. Så hvis du holder en stump ledning på stel og så på lilla pol på hornet skal det virke.
Hvis det gør det, så er problemet oppe i knappen. Du har vel ikke skruet kontakthuset af styret for at fejlsøge :!: Så er der nemlig ikke stelforbindelse :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: horn problemer

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Michael.

Ja, du undrer dig sikkert over at der er strøm på begge 2 med polsøgeren - men det skal der være (med tænding på og der ikke bliver trykket på kontakten), for der er ikke ret meget modstand i magnetspolen. Men hvis du gentager forsøget og samtidig trykker på kontakten - og der så stadig er strøm på begge sider, er der mistanke til enten kontakt eller den lyserøde forbindelse mellem kontakt og horn.
Det er nemlig kontakten, der skal forsyne hornet med stelforbindelse når der dyttes.

Hjælper eller forvirrer dette ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: horn problemer

Indlæg af tøffe »

mange tak for hjælpen til jer to men det er sådan jeg ikke har taget det af styret nu men har haft det skildt ad og rengjort det det er ikke så nemt at sammle i gen :evil: men meget tid og besvrlykkes det da så jeg ma bage prøve mig frem med det i siger men mange tag for en stor hjælp fra jer to hav en god dag til jer her fra
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"