Dine erfaringer med T Hansen

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Fs1orginalen
Du skriver at i kogte nylon og det blev smidigt - man kunne høre forskel på hårdheden :D :wink: .
Mit spøgsmål er: hvad er det så der sker Nylon i T-Hansen sneglene når de de bliver skrøbelige, knækker og smuldrer, når vi kigger på dem :?: .
FS1originalen skrev:Kom lige til at tænke på en ting som måske burde prøves med de T. Hansen snegle som har det med at springe :!:

Lad mig lige starte med at nævne at jeg har hygget mig i plastindustrien i 14-15 år.

Nå men den snegl bør (og er sikkert) støbt i Nylon (polyamid). Det er et såkaldt "hygroskopisk" materiale - dvs. at det kan absorbere fugt.
For nogle år siden støbte vi nogen små maskinkoblinger hvor der skulle presses en gevindbøsning i bagefter. Halvdelen flækkede ved monteringen og den anden halvdel ventede pænt med at flække til de kom ud til kunderne :oops: :oops: :oops:

Løsningen blev simpelthen at koge koblingerne i en times tid. Det gjorde at materialet optog så meget fugt at det blev smidigt - man kunne faktisk høre forskel på hårdheden hvis man bankede på dem med et stykke metal, og vi hørte aldrig flere kundeklager over det produkt.
Iflg. råvareleverandøren sker samme effekt via luftfugtigheden, det kan bare tage flere år....

Det tror jeg lige skal forsøges næste gang jeg ser en T. Hansen snegl - det kunne jo være helt sjovt hvis de kunne bruges :P :P :P

Erik
mvh. Lars
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af D.Kallan »

Kim B S skrev:Hej Lasse1969.
Med hensyn til fælge fra Thansen. På min Yamaha var der monteret T Hansen fælge og skærme, et år før jeg købte den, og de var desvære ikke blevet rustbeskyttet, så både fælge og skærme er angrebet af rust, så de ikke står til at rede. Jeg har poleret en hel del, men der er simpelthen huller i cromen visse steder, og de steder har gennemtæring af rust, så der er kun en vej, nemlig nye fælge og skærme, og de skal ikke være fra T Hansen, og de skal have rustbeskyttelse før montering. :wink:
Hilsen Kim.
Hvad bruger du til rustbesjyttekse af diverse crom dele kim? 8) 8)
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af Kim B S »

D.Kallan skrev:
Kim B S skrev:Hej Lasse1969.
Med hensyn til fælge fra Thansen. På min Yamaha var der monteret T Hansen fælge og skærme, et år før jeg købte den, og de var desvære ikke blevet rustbeskyttet, så både fælge og skærme er angrebet af rust, så de ikke står til at rede. Jeg har poleret en hel del, men der er simpelthen huller i cromen visse steder, og de steder har gennemtæring af rust, så der er kun en vej, nemlig nye fælge og skærme, og de skal ikke være fra T Hansen, og de skal have rustbeskyttelse før montering. :wink:
Hilsen Kim.
Hvad bruger du til rustbesjyttekse af diverse crom dele kim? 8) 8)
Hej D Kallan.
Mine nye skærme har fået klar Textyl på undersiden og i alle sprækker. :wink: Og det har mine fælge også fået på indersiden. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af D.Kallan »

okay tak. :)
Men kan der ikke gøres noget ved ydersiden??
Se her: http://thansen.dk/product.asp?c=3087303 ... 1706574235
Beskyttelse til crom dele.. men det kan jo også bare sagtens være den sædvanlige thansen dårlige kvalitet??
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af Kim B S »

D.Kallan skrev:okay tak. :)
Men kan der ikke gøres noget ved ydersiden??
Se her: http://thansen.dk/product.asp?c=3087303 ... 1706574235
Beskyttelse til crom dele.. men det kan jo også bare sagtens være den sædvanlige thansen dårlige kvalitet??
Hej D.Kallan.
Jeg har ingen erfaring med de vidste sager, men de kan sikkert være ganske fine. :wink: Jeg har selv poleret hele Yamahaen med voks. :wink: det lækker også et beskyttenede lag. :wink: Men jeg undgår også så vidt muligt regn, sne og salt. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af D.Kallan »

okay, regner bare med at skille hele yamahaen ad her til vinter, og polere den fuldstændig op, vil ikke se ikke en rust plet på den :D
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg har lige skiftet bagdæk på min FS1. :D Ind til nu har jeg kørt med dæk fra T Hansen, det sædvanlige FORTUNE, men det er slut nu. Det sidste jeg havde af slagsen, har jeg kun haft bøvl med, da det ikke ville sidde lige på fælgen. :roll: Jeg har flere gange rettet på dækket, men når jeg så havde kørt en lille tur, sad dækket lige så skævt igen. :roll:

Mit nye dæk er et af dem jeg kendte fra mine unge dage, nemlig et Kenda som faktisk er købt ved Benny.

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... a-817.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det gik rimelig nemt med monteringen, og det sad faktisk rimelig godt lige med det samme. :(y) Jeg har kørt en tur med det nye dæk, og det sidder stadig som det skal. :D Så det er en stor forbedring af kørekomforten. :bravo
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af FS1originalen »

Jamen Kim... Jeg ved godt at jeg gentager mig selv, men i dag sad der atter en pose der hvor den VIRKELIG hører til:
Billede0284.jpg
Hmmm..... Gad vide hvor de kommer fra :oops: :oops: :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af Kim B S »

FS1originalen skrev:Jamen Kim... Jeg ved godt at jeg gentager mig selv, men i dag sad der atter en pose der hvor den VIRKELIG hører til:
Billede0284.jpg
Hmmm..... Gad vide hvor de kommer fra :oops: :oops: :oops:

Erik
Hej Erik.
Ja, men der sidder den jo fint. :bravo Det eneste rigtige for den slags poser. :hihi
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Quatroe
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 12. nov 2011 22:22
Kontakt:

Re: Dine erfaringer med T Hansen

Indlæg af Quatroe »

Sådan pose bruger jeg osse når kattens bakke skal skiftes! :hihi Gu´ ved om man skulle returnere posen til udleveringsstedet... altså med det nye indhold... Men de bemærker det sikkert ikke aligevel. Der er jo ingen forskel på det nuværende, og det der har været i posen... :what2
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"