ledningsnet

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, det er præcis denne forgrening - men du skrev om at den fik plus - men hvorfra ? Eller rettere : hvilken ledning møder den sorte fra tændspolen ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af martin p »

troede bare det var en plus ledning jeg havde sat til den, ikke fordi jeg har målt den ud.

det er skam en sort ledning jeg har sluttet til, det skal dog siges at jeg har nogen ledninger tilovers som jeg ikke kan finde ud af hvad er til, tror dog at de er til bremselys kontakten.. det er tre løse ledninger såvidt jeg husker, og ensretteren er sluttet til. det samme er blinkrelæet.

jeg må prøve at rode noget mere med det imorgen, synes den er lidt tricky den her. kan jo heller ikke finde ud af om lyset det virker når den ikke kan starte :(
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af Poul-Erik A. »

God ide at vente til i morgen og så ville en gennemgangstester være god for at undersøge om der evt. er konstant stelforbindelse på omtalte B/W - når multistik og tændspole er frakoblet ? Jeg kan forstå at mystikken om "plus" forbindelsen nu er manet i jorden, for det er sikkert samlet rigtig alligevel...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af martin p »

Poul-Erik A. skrev:God ide at vente til i morgen og så ville en gennemgangstester være god for at undersøge om der evt. er konstant stelforbindelse på omtalte B/W - når multistik og tændspole er frakoblet ? Jeg kan forstå at mystikken om "plus" forbindelsen nu er manet i jorden, for det er sikkert samlet rigtig alligevel...
om det er samlet rigtigt som jeg påstår, kan jeg vist kun bekræfte med friske øjne imorgen :)

aner dog stadigvæk ikke hvad de andre ledninger er til... men jeg må jo prøve udelukkelses metoden
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af strynboen »

du kan muligvis forbinde et ladeapparat på 6.v,på den gule ledning,så kan du teste lyset,når du skal teste det der køre på batteri.sætter du laderen på den grønne(ladeledning).så kan du afprøve i ro og mag.uden risiko for store kortslutninger i batteriet.jeg plejer først at montere ensretter og batteri,når alt fungere.med ladeapparat.
er ikke sikker på farverne,,de er honda farver
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af martin p »

yes bobs.. så fik jeg rykket liv i hende :D målte alt igennem og kunne ikke finde nogen fejl, så rykkede jeg diverse samlinger fra hinanden og satte dem sammen igen, så var der ligepludselig en gnist :?

nu kan hun starte, og alt virker pånær forlygten, jeg er dog bange for at kontakten er død, kan nemlig ikke måle noget strøm til pæren.

men i oven i alt rodet fandt jeg jo så ud af at min motor sad løst og jeg har slør i krumtappen og min kickstarter døde jo så også da jeg prøvede at starte den, det skal nok være billigt at lave :(
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af Poul-Erik A. »

Nå så kom der liv i hende igen, men jeg kom i tanker om her til morgen, at det måske kunne være i lygtehuset, at B/W kunne være mont. direkte til stel i stedet for til tændingslåsen ?
Som Lars foreslår er det en "skånsom" og pålidelig måde med en 6 volts ladeapp. til den gule ledning i 4 multistikket (i adskildt tilstand) for den fører via tændingslåsen til nær/fjern og ender i forpæren. Lyser baglygten ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: ledningsnet

Indlæg af martin p »

nu virker både for og baglyset... så mangler jeg kun at tilslutte rpm tælleren og og lave forbremsen... også var det den kickstarter :(
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"