Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Har et problem, med den ene af Yamaha´erne ( Den grå ) at selve motoren aldrig bliver varm altså hvis du lægger hånden på motoren over der hvor der står YAMAHA.. Selv om jeg endag "piskede" i en 15min hvor motoren kun blev lun ( 25-35 grader ) hvor imod på den blå Yamaha skal bare være igang i 5min og motor er cirka 60 grader??
Hjælp mig lige, tak
Ingen der kan hjælpe?
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go! Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar! Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
Hej
Jeg har faktisk aldrig tænkt over hvor varm blokken bliver. Så om den skal være 30 eller 60 grader ved jeg ikke.
Men det der varmer selve blokken op er varme fra cylinderen overført gennem bund pakningen og så varme udviklet i gearkassen lejer mm.
Jeg ville mene at det hovedesageligt kommer fra cylinderen.
Er der olie på
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Masser af olie, men en ting der undre mig er da jeg skulle tjekke olie var der altså det mix af benzin og luft inde i gearkassen?? Ellers er det fra olien??
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go! Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar! Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
Ja det er ikke godt. Det kan være derfor den ikke bliver varm. Benzin der fordamper og køler.
Men hvor kommer det fra Vel enten ved indsugnings pladen eller forbi stempel ringene.
Hvordan køre den ellers
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Den er kommet til at køre rigtig godt efter lang tids kamp, men hvordan tjekker jeg det er benzin blandningen? Sætte ild til det? Tror ikke det er ved indsugnings pladen da vi ligge har sat 3 gevind bøsninger i, så den er tæt..
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go! Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar! Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
hvis det lugter af bensin er der et problem,i krumtaps huset,,eller den simmering ind i koblingshuset..men det er nok mellem blokkene,,
der er skrevet en del om dette prob,,så søg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Har en god nyhed, den "damp" ned i motor er IKKE benzin blandningen.. Prøvede og se om det kunne brænde, hvilket det ikke kunne..
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go! Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar! Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original