Primærhjul renoveres i gummiophæng
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Primærhjul renoveres i gummiophæng
Hvis du har et primærhjul som er meget slidt (løst i gummiophæng), så kan det nemt renoveres igen, bare det ikke er meget slidt i tænderne (tænder vil se meget spidse ud på toppen) eller det har været filet plant flere gange der hvor koblingspladerne ligger i slidserne.
Jeg anskaffede mig sættet som vist herunder hos Benny (han får det lavet specielt)
du skal bruge:
sættet fra benny.
en vinkelsliber med f.eks en flapskive/flexskive.
dorn til at slå stifter ud med.
nogle metalklodser & rørstumper (rørstumper til at ligge under når du banker de gamle stifter ud) og metalklodser når de nye skal presses i.
en stor skruestik eller en presse.
½-1 time i værkstedet, 2 øl & nogle marcipanbrød.
Resultatet er meget overbevisende, det føles nu igen som et helt nyt.
Billederne burde tale for sig selv, men ellers spørger i bare.
Jeg anskaffede mig sættet som vist herunder hos Benny (han får det lavet specielt)
du skal bruge:
sættet fra benny.
en vinkelsliber med f.eks en flapskive/flexskive.
dorn til at slå stifter ud med.
nogle metalklodser & rørstumper (rørstumper til at ligge under når du banker de gamle stifter ud) og metalklodser når de nye skal presses i.
en stor skruestik eller en presse.
½-1 time i værkstedet, 2 øl & nogle marcipanbrød.
Resultatet er meget overbevisende, det føles nu igen som et helt nyt.
Billederne burde tale for sig selv, men ellers spørger i bare.
- Vedhæftede filer
-
- 21082008 (Medium).jpg (70.42 KiB) Vist 21642 gange
-
- 21082008(001) (Medium).jpg (50.16 KiB) Vist 21642 gange
-
- 21082008(002) (Medium).jpg (87.24 KiB) Vist 21641 gange
-
- 21082008(003) (Medium).jpg (66.9 KiB) Vist 21640 gange
-
- 21082008(004) (Medium).jpg (64.79 KiB) Vist 21640 gange
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Junior knallert
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: tors 12. nov 2009 16:24
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Ser godt ud har bare det problem, at mine nitter syntes at være for store..
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
jeg har skåret 5 eller 6mm gevind i aludelen,,og skruet det sammen ,,med en dråbe lockteit,,det er nemmere end de nitter
har undersænket til skrå hoved bolte,,så de ikke stikker frem..
har undersænket til skrå hoved bolte,,så de ikke stikker frem..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
der findes 2 forskellige slags nitter du har nok fået de forkerte det skete for migbojesen2000 skrev:Ser godt ud har bare det problem, at mine nitter syntes at være for store..
Mvh
Frandsen
Frandsen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Jeg er ved at udføre rep. på den gamle model nu, men er også i tvivl om nitterne. De originale er 5,3 mm Ø og de nye er 5,4 mm Ø, men jeg går ud fra at der er for at nitterne skal sidde stramme i hullerne ? Værre er det straks, at nittehovederne er lidt højere, så de ikke sidder/ligger lige så godt i de undersænkede huller så de gamle ? Bør det slibes plan med vinkelsliberen - eller ?
Vedhæftede foto viser den gamle nit til højre og den nye nit til venstre - hvad mener "panelet" ?
Vedhæftede foto viser den gamle nit til højre og den nye nit til venstre - hvad mener "panelet" ?
- Vedhæftede filer
-
- Marts 2010 002.jpg (27.29 KiB) Vist 20765 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
du kan fint slibe af,,,alt der stikker op af det koniske hul er overflødigt,,det holder ingen ting..så du kan roligt slibe så der bare står en milimeter tilbage..
hov det er vist ikke den side der er undersænket..hvis der er glat plade under skal hoved nok være større end 1 mm
hov det er vist ikke den side der er undersænket..hvis der er glat plade under skal hoved nok være større end 1 mm
Senest rettet af strynboen tors 11. mar 2010 14:51, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Det kan man.
Men det bedste er at smede dem ved at hamre med en lidt rund hammer til de passer i højden.
Det gjorde jeg
Men det bedste er at smede dem ved at hamre med en lidt rund hammer til de passer i højden.
Det gjorde jeg
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Tak for svarene og jeg er fortsat i gang i dag på min ugentlige afsp. - men jeg er kommet i problemer : I.flg. Benny er der ikke forskæl på gummiringene til gl. og ny model, men fakta er at de gamle ringe har en "krans" på begge sider, hvorimod de tilsendte er glatte på den ene side. Det ærgrer mig i øjeblikket, at jeg ikke lige målte om der er forskæl i tykkelsen, for nu ved nitningen er der meget slør i det primærtrukne hjul og jeg forestiller mig, at trekanterne er tykkere end gummiringene..... De gamle ringe måler 7,5 mm.
Jeg studser samtidig over den viste rep. for der er jo 2 * 3 nitter (gammel model), men fastsiddende kickhjul bagpå (ny model) ? Hvad mener panelet ?
Jeg studser samtidig over den viste rep. for der er jo 2 * 3 nitter (gammel model), men fastsiddende kickhjul bagpå (ny model) ? Hvad mener panelet ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Jeg fortsatte i dag med at nitte videre, men selvom jeg ikke kan nitte mere, er der meget slør i ophænget - endda så meget, at jeg kan få det til at rasle
For at prøve noget andet, prøvede jeg det samme på den nye model (med alu-skål) og der er resultatet stort set det samme - hvad gør jeg galt monstro Jeg skal indrømme, at min første teori med at gummiringene er tyndere end trekanterne holder ikke, for jeg målte denne gang, at trekanterne er ca. 1 mm tykkere end gummiringene. Dermed må metaldelene åbenbart passe så godt sammen, at der ikke skal være slør sidevejs...
Værktøjet er den store skruestik, dornsæt, hammer og vinkelsliber.
For at prøve noget andet, prøvede jeg det samme på den nye model (med alu-skål) og der er resultatet stort set det samme - hvad gør jeg galt monstro Jeg skal indrømme, at min første teori med at gummiringene er tyndere end trekanterne holder ikke, for jeg målte denne gang, at trekanterne er ca. 1 mm tykkere end gummiringene. Dermed må metaldelene åbenbart passe så godt sammen, at der ikke skal være slør sidevejs...
Værktøjet er den store skruestik, dornsæt, hammer og vinkelsliber.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
prøv at tage en kørner og giv den en på sinka dusen i midten..måske kan du så få den mere sammen trykket
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Ja, det kunne jeg da forsøge, men jeg mener at en anden bruger (husker dog ikke hvem) skrive om det samme og det var åbenbart gået helt galt....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Hej
det er da sært.
Det der er vigtigt er at nitte hovederne ( den ende der er undersænket ) har fuld kontakt med undersænkningen i skålen.
Og når der nitten så skal nitte hovedet lægge helt an mod noget meget tungt så den hele tiden er i bund mod undersænkningen i skålen.
det er da sært.
Det der er vigtigt er at nitte hovederne ( den ende der er undersænket ) har fuld kontakt med undersænkningen i skålen.
Og når der nitten så skal nitte hovedet lægge helt an mod noget meget tungt så den hele tiden er i bund mod undersænkningen i skålen.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Ja og dertil bruger jeg den store skruestik, der holder en stor dorn med enden på skruestikken, så jeg føler at der en en meget fast enhed at slå imod...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Så fik jeg tilsendt nye nitter - men denne gang 5,0 mm og de var nemmere at banke i og nitte bagpå. Men forinden tog jeg mine forholdsregler, ved at lave en "prøvesamling" med skruer og det viste sig også at være godt, for selv trekanterne fyldte for meget efter den hårde tur jeg havde udsat dem og resten for. Men da jeg havde filet det bedste jeg havde lært (jeg har nemlig også været på fileskole for præcis 30 år siden) kunne jeg - via endnu en prøvesamling - konstatere, at nu var sløret væk, så nu kom turen til at nitte.
Jeg synes også at de nye nitter passer bedre i undersænkningen end de første 5,5 mm
Efter ca. en halv times hamren, var resultatet tilfredsstillende og stram som ny. Men jeg kan også fornemme, at ny model alu-skål har en forbedring i form af et meget længere glideleje med fastsiddende kickhjul bagpå, som må gøre opstillingen mere hårdfør mod slidtage... M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Hej Poul Erik
Ja, du har virkelig været igennem meget med de nitter!
For at klarlægge mystikken om gummierne, er årsagen at hvis de skulle ligne de gamle 100% var fremstillingsprisen dobbelt så høj Derfor dette kompromi, ved en sparet arbejdsgang.
Mht. nitterne så har jeg klaret sagen med de 5,5mm nitter ved at bore hullet op med et 5,6mm bor og undersænke hullet lidt mere.
Så passede det meget fint?
Den ide med bolte fastgørrelsen er genial
Mvh
Benny
Ja, du har virkelig været igennem meget med de nitter!
For at klarlægge mystikken om gummierne, er årsagen at hvis de skulle ligne de gamle 100% var fremstillingsprisen dobbelt så høj Derfor dette kompromi, ved en sparet arbejdsgang.
Mht. nitterne så har jeg klaret sagen med de 5,5mm nitter ved at bore hullet op med et 5,6mm bor og undersænke hullet lidt mere.
Så passede det meget fint?
Den ide med bolte fastgørrelsen er genial
Mvh
Benny
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Hej Benny.
Fin forklaring om gummi'erne og jeg er også ret sikker på, at selvom de nye nitter kun er 5,0 mm, så har de udvidet sig, så de nu er 5,3 mm. Resultatet føles i hvertfald godt...
Fin forklaring om gummi'erne og jeg er også ret sikker på, at selvom de nye nitter kun er 5,0 mm, så har de udvidet sig, så de nu er 5,3 mm. Resultatet føles i hvertfald godt...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Sådan
Godt det endelig lykkedes
Godt det endelig lykkedes
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
HejMorten - Webmaster skrev:Hvis du har et primærhjul som er meget slidt (løst i gummiophæng), så kan det nemt renoveres igen, bare det ikke er meget slidt i tænderne (tænder vil se meget spidse ud på toppen) eller det har været filet plant flere gange der hvor koblingspladerne ligger i slidserne.
Jeg anskaffede mig sættet som vist herunder hos Benny (han får det lavet specielt)
du skal bruge:
sættet fra benny.
en vinkelsliber med f.eks en flapskive/flexskive.
dorn til at slå stifter ud med.
nogle metalklodser & rørstumper (rørstumper til at ligge under når du banker de gamle stifter ud) og metalklodser når de nye skal presses i.
en stor skruestik eller en presse.
½-1 time i værkstedet, 2 øl & nogle marcipanbrød.
Resultatet er meget overbevisende, det føles nu igen som et helt nyt.
Billederne burde tale for sig selv, men ellers spørger i bare.
Jeg mangler lidt billeder: man kan gætte hvor gummi ringene skal være men billeder ville være en hjælp.
Jeg har en kobling til en MC, Yamaha RD200, 1975 som har temmelig meget slør, tilsvarende ovenstående.
Jeg har ledt efter de tilsvarende gummi ring men indtil videre uden held - er der nogen på forum der kan hjælpe?
tak
mvh
Knud
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
Hej fine indlæg om kobling jeg er selv ved at lave en og faldt lige over jeres indlæg de der fandens 6 gummiringe hvor de 5 er ødelagt, er der nogle som ved hvad der kan bruges købes hvor ?har jeg ikke læst ordentligt igennem ? venlig hilsen Bo
-
- Junior knallert
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: man 7. nov 2011 02:03
- Kontakt:
Re: Primærhjul renoveres i gummiophæng
bolyng skrev:Hej fine indlæg om kobling jeg er selv ved at lave en og faldt lige over jeres indlæg de der fandens 6 gummiringe hvor de 5 er ødelagt, er der nogle som ved hvad der kan bruges købes hvor ?har jeg ikke læst ordentligt igennem ? venlig hilsen Bo
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... er-98.html" onclick="window.open(this.href);return false;
der skulle du gerne kunne få dem
Er 42 år..... forskellen på en mand og en dreng er prisen på hans legetøj