Har en bokart med sådan en motor monteret. I dag begyndte den så at lægge olie fra siden hvor den trækker på altså imellem dækslet og blokken, trak det så af da der skulle ny pakning på, hvad jeg ikke havde tænkt på er at der blev trukket en knastaksel med ud Nogen der har en hurtig guide hvordan det skal stå så jeg kan få det samlet igen, så knægten kan komme ud og ræse igen, for det andet er sateme træls Umildbart må det være noget i samme stil som honda 4takt motor, denne her er også 4takt og sidder bla på fræsere og fejemakiner osv...
Håber på noget brugbar hjælp da jeg ikke bare tør samle det igen og rive i snoren
Mvh Kenneth...
Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
YAMAHA FS1 DX 78
Re: Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
der er altid mærker på knast trækket..hvis det er med tandhjul..er der måske slebet en lille skrå kant på de tænder som skal i indgreb...somregel skal ventilerne netop være l lukket stilling samtidig,,med topmærket,,alså der hvor den ene netop lukker og den anden netop opner..det er bare lige nogle grader det sker..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
Der er et hul både i det hjul som knasten sidder sammen med og på krumbassen, men umildbart har de to mærker ikke siddet over for hinanden, det andet du snakker om lyder farligt Skal jeg til at ha topstykke osv af for at få den stillet rigtigt igen?
Mvh Kenneth
Mvh Kenneth
YAMAHA FS1 DX 78
Re: Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
hej det er også bare en ledetråd,,hvis du samler så det passer med ventilerne skal mærkerne også passe..men den skal stå i top når mærkerne skal passe samtidig...prøv at google..der er altid et eller andet derude
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
Hej Kenneth, her er en u-undværlig guide til 4 takteren :325power skrev: Nogen der har en hurtig guide hvordan det skal stå så jeg kan få det samlet igen, så knægten kan komme ud og ræse igen, for det andet er sateme træls Umildbart må det være noget i samme stil som honda 4takt motor, denne her er også 4takt og sidder bla på fræsere og fejemakiner osv...
Håber på noget brugbar hjælp da jeg ikke bare tør samle det igen og rive i snoren
Mvh Kenneth...
http://4stroke.dk/readarticle.php?article_id=35
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Problemer med samling af kawasaki fa210D motor
Nå jeg tog chancen og drejede den så mærker var ud for hinanden og samlede den så igen, og det virker sku Så nu kan knægten og faren køre igen
YAMAHA FS1 DX 78