Tun-udstødning
- KarlJeppesen
- Junior knallert
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 01:53
- Kontakt:
Tun-udstødning
Hej
Jeg overvejer at sætte tun-udstødning på min FS1'er. Altså en 5,3 skråt-skåret en.
Så mit spørgsmål er altså: Hvad er det præcis en tun-udstødning gør og kan man få én som ikke er skråt skåret?
PS: Skal også have 16mm karbu og indsugningsplade på + 15t fortandhjul.
På forhånd Tak!
Jeg overvejer at sætte tun-udstødning på min FS1'er. Altså en 5,3 skråt-skåret en.
Så mit spørgsmål er altså: Hvad er det præcis en tun-udstødning gør og kan man få én som ikke er skråt skåret?
PS: Skal også have 16mm karbu og indsugningsplade på + 15t fortandhjul.
På forhånd Tak!
Yamaha FS1 K1 1977 - Første knallert
Re: Tun-udstødning
Alle udstødninger (til alle køretøjer), er lavet så det giver et bestemt modtryk til motoren. Altså ikke bare fri udblæsning, har prøvet det på lovlig FS1 (den taber bare pusten). Det er derfor vigtigt at man har den rette modstand i udstødningen, i forhold til motorens kræfter. 5,3 udstødningen passer rigtig godt til en FS1 der er lavet lidt ved. Så når nu ham der "Brian" har været i T-Hansen og købe en smart udstødning til sin bil, men intet andet ændret, har han reelt ingen gevinst ud af det. Er det forståeligt???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- KarlJeppesen
- Junior knallert
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 01:53
- Kontakt:
Re: Tun-udstødning
Ja, det giver mening
Men det er ikke muligt at få en 5,3 udstødning er ikke er skråt skåret?
Og tak for svaret
Men det er ikke muligt at få en 5,3 udstødning er ikke er skråt skåret?
Og tak for svaret
Yamaha FS1 K1 1977 - Første knallert
Re: Tun-udstødning
jo, du tager bare en vinkelsliber os så bare i gang .. ej, det ved jeg ikk'
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
- KarlJeppesen
- Junior knallert
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 01:53
- Kontakt:
Re: Tun-udstødning
Hej Karl
Hvis det er fordi din udstødning skal se orginal ud kan du jo bare tage en lovlig og flække/brække den. Det giver ikke helt det samme som en 5.3er(men gir en hel del) det er jo faktisk det den er født med i andre lande. Dvs. at fjerne den modstand der er monteret for at få den godkendt i DK.
Hvis det er fordi din udstødning skal se orginal ud kan du jo bare tage en lovlig og flække/brække den. Det giver ikke helt det samme som en 5.3er(men gir en hel del) det er jo faktisk det den er født med i andre lande. Dvs. at fjerne den modstand der er monteret for at få den godkendt i DK.
Re: Tun-udstødning
Hejsa
Man kan købe en YB-1 udstødning http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 3ece080f8b
Den er noget dyrere, men den er ikke skråtskåret
Dewil: udstødningen på en 4taktet bil har slet ikke så stor betydning som på en 2takter, pga 4 takterens ventiler. (du ved det sikkert godt ) ellers et godt eksempel med bilen, jeg ville bare lige være flueknepper
Man kan købe en YB-1 udstødning http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 3ece080f8b
Den er noget dyrere, men den er ikke skråtskåret
Dewil: udstødningen på en 4taktet bil har slet ikke så stor betydning som på en 2takter, pga 4 takterens ventiler. (du ved det sikkert godt ) ellers et godt eksempel med bilen, jeg ville bare lige være flueknepper
Mvh Mads Thomsen
Re: Tun-udstødning
Det er helt ok, jeg kan tåle det. Men i al fald vigtigt at vide, at fordi det larmer kører det nødvendigvis ikke stærkt......
Da jeg var knallert-rocker, kørte jeg hovedsagligt med netop 5,3, det passer godt til maskinen (rimeligt optræk og en passende topfart). En FS1 er faktisk ikke sjov at køre på når man kommer over de 100, alt rasler simpelthen fra hinanden og bremserne er ikke lavet til dem hastighed.
Så 5,3 med 80-90 km/t synes jeg er perfekt.
Da jeg var knallert-rocker, kørte jeg hovedsagligt med netop 5,3, det passer godt til maskinen (rimeligt optræk og en passende topfart). En FS1 er faktisk ikke sjov at køre på når man kommer over de 100, alt rasler simpelthen fra hinanden og bremserne er ikke lavet til dem hastighed.
Så 5,3 med 80-90 km/t synes jeg er perfekt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- KarlJeppesen
- Junior knallert
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 01:53
- Kontakt:
Re: Tun-udstødning
Tak for svarene!
Thomsen: Ja, det var lige det jeg ledte efter, men for dælen den er dyr!
T.bech: Hvad er det jeg skal gøre for at fjerne modstanden - knække/flække den? Og er det super svært?
Thomsen: Ja, det var lige det jeg ledte efter, men for dælen den er dyr!
T.bech: Hvad er det jeg skal gøre for at fjerne modstanden - knække/flække den? Og er det super svært?
Yamaha FS1 K1 1977 - Første knallert
Re: Tun-udstødning
Jeg ved ikke om man kan finde den billigere, det var bare lige det 1. sted jeg stødte på den
Jeg vil give Dewil helt ret: jeg bryder mig faktisk heller ikke om at køre med en proma udstødning, hvor den først trækker efter 8000 omdr. Så er det meget mere behageligt at køre med 5,3eren da den har et ret stabilt træk fra bunden
Jeg vil give Dewil helt ret: jeg bryder mig faktisk heller ikke om at køre med en proma udstødning, hvor den først trækker efter 8000 omdr. Så er det meget mere behageligt at køre med 5,3eren da den har et ret stabilt træk fra bunden
Mvh Mads Thomsen
- KarlJeppesen
- Junior knallert
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 01:53
- Kontakt:
Re: Tun-udstødning
Okay, jeg tror jeg vil prøve at flække den i første omgang
Og tak for svarene!
Og tak for svarene!
Yamaha FS1 K1 1977 - Første knallert