Projekt K1 '78 Special
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Projekt K1 '78 Special
Nu er jeg kommet i gang med min knallert; en K1'er fra '78. Den er skilt så meget ad, som den næsten kan. Jeg har kastet mig ud i at montere stjernefælge fra en Puch Monza på den.
Til slut skal den:
- Køre som en drøm
- Have Monza Stjernefælge på
- Enten være bajabrun eller kongeblå
- Have fede skærme (her skal jeg have fundet en løsning til bagskærmen, da den orignale form ikke er så fed til en special)
- Virke 100%
Ind til videre er jeg i gang med at montere stjenefælgene og har identificeret følgende problemer:
- Akslen til Monza er nogle milimeter større end på Fs1
- Jeg ved ikke, hvordan tandhjulene passer sammen
- Jeg kan ikke få speedometerkablet af den gamle tromle
- Bremsesystemet er anderledes
- Jeg ved ikke, hvordan jeg får speedometeret til at virke i sidste ende.
Mangler
- Svinghjulsaftrækker
- Værktøj til koblingsknast
- Fikse bremsen bagpå.
På den positive side er tromlerne 2-3 cm større i diameter, så bremseevnen bliver betydeligt bedre.
Økonomi:
- Knallert: 3000,-
- Stjernefælge: 1000,-
- Diverse dele fra Thansen (herunder: batteri, olie, forskærm): 800,-
- Bagtandhjul og lejer: 200,-
- Anderøv, koblingsknast, og støddæmpere: 200,-
- Bremsekabel: 69,-
- Bremsearm: 250,-
Total: 5719,-
Til slut skal den:
- Køre som en drøm
- Have Monza Stjernefælge på
- Enten være bajabrun eller kongeblå
- Have fede skærme (her skal jeg have fundet en løsning til bagskærmen, da den orignale form ikke er så fed til en special)
- Virke 100%
Ind til videre er jeg i gang med at montere stjenefælgene og har identificeret følgende problemer:
- Akslen til Monza er nogle milimeter større end på Fs1
- Jeg ved ikke, hvordan tandhjulene passer sammen
- Jeg kan ikke få speedometerkablet af den gamle tromle
- Bremsesystemet er anderledes
- Jeg ved ikke, hvordan jeg får speedometeret til at virke i sidste ende.
Mangler
- Svinghjulsaftrækker
- Værktøj til koblingsknast
- Fikse bremsen bagpå.
På den positive side er tromlerne 2-3 cm større i diameter, så bremseevnen bliver betydeligt bedre.
Økonomi:
- Knallert: 3000,-
- Stjernefælge: 1000,-
- Diverse dele fra Thansen (herunder: batteri, olie, forskærm): 800,-
- Bagtandhjul og lejer: 200,-
- Anderøv, koblingsknast, og støddæmpere: 200,-
- Bremsekabel: 69,-
- Bremsearm: 250,-
Total: 5719,-
- Vedhæftede filer
-
- Der er lidt forskel på størrelsen af tromlerne!
- Yamaha 004.jpg (123.2 KiB) Vist 10527 gange
-
- Motor og gamle hjul
- Yamaha 006.jpg (95.54 KiB) Vist 10527 gange
-
- For- og baghjul
- Yamaha 009.jpg (151.08 KiB) Vist 10527 gange
-
- Værkstedet. Lillebror er Puch-mand.
- Yamaha 011.jpg (90.81 KiB) Vist 10527 gange
-
- Sådan her så knallerten ud, da jeg købte den!
- 25032010417.jpg (96.35 KiB) Vist 10379 gange
Senest rettet af Mikkelmohr tirs 8. jun 2010 00:46, rettet i alt 5 gange.
Re: Projekt K1 '78 Special
Det ser sku godt ud,. held og lykke med restenMikkelmohr skrev:Nu er jeg kommet i gang med min knallert; en K1'er fra '78. Den er skilt så meget ad, som den næsten kan. Jeg har kastet mig ud i at montere stjernefælge fra en Puch Monza på den.
Til slut skal den:
- Køre som en drøm
- Have Monza Stjernefælge på
- Enten være bajabrun eller kongeblå
- Have fede skærme (her skal jeg have fundet en løsning til bagskærmen, da den orignale form ikke er så fed til en special)
- Virke 100%
Ind til videre er jeg i gang med at montere stjenefælgene og har identificeret følgende problemer:
- Akslen til Monza er nogle milimeter større end på Fs1
- Jeg ved ikke, hvordan tandhjulene passer sammen
- Jeg kan ikke få speedometerkablet af den gamle tromle
- Bremsesystemet er anderledes
- Jeg ved ikke, hvordan jeg får speedometeret til at virke i sidste ende.
På den positive side er tromlerne 2-3 cm større i diameter, så bremseevnen bliver betydeligt bedre.
Økonomi:
- Knallert: 3000,-
- Stjernefælge: 1000,-
- Diverse dele fra Thansen (herunder: batteri, olie, forskærm): 800,-
Total: 4800,-
Obs : Hvad koster din radiator i laden, for kan den varme rummet op vil jeg gerne købe den. Ha Ha.. Den må næsten være købt hos Wupti.com Mv Laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Spændende....
Som du allerede har opdaget, så giver du dig selv nogle problemer ved at vælge hjul fra en helt anden knallert Bla. akselstørrelser, speedometerdrev og det at få kædehjul til at passe ud for hinanden...
Har du låseclipsen ude af ankerpladen (den tråltrådsbøjle der holder kablet fast) Hvis ja, så er kablet groet fast - prøv at sætte det i blød i WD40 et døgns tid
Held og lykke med projektet...
Erik
Som du allerede har opdaget, så giver du dig selv nogle problemer ved at vælge hjul fra en helt anden knallert Bla. akselstørrelser, speedometerdrev og det at få kædehjul til at passe ud for hinanden...
Har du låseclipsen ude af ankerpladen (den tråltrådsbøjle der holder kablet fast) Hvis ja, så er kablet groet fast - prøv at sætte det i blød i WD40 et døgns tid
Held og lykke med projektet...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Radiatoren er vist ikke til salg, men jeg tror min far gav 1500,- for sådan to i sin tid, da de alligevel skulle smides ud på hans arbejde. De kan virkelig smide noget varme af sig - de er med kuglehane
Nu har jeg fået speedometerkablet ud. Det var låseringen, den havde jeg ikke lige set i første omgang.
- Jeg tror jeg vil sætte en lille gps på styret istedet for at bøvle med spedometeret.
Bagpå er akselstørrelsen dog den samme, så planen er at købe en aksel til Monza foran og bore hullerne i forgaflen lidt større. Jeg er rimelig fortrøstningsfuld med det
Nu har jeg fået speedometerkablet ud. Det var låseringen, den havde jeg ikke lige set i første omgang.
- Jeg tror jeg vil sætte en lille gps på styret istedet for at bøvle med spedometeret.
Bagpå er akselstørrelsen dog den samme, så planen er at købe en aksel til Monza foran og bore hullerne i forgaflen lidt større. Jeg er rimelig fortrøstningsfuld med det
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Så køb hellere en aksel til DX. Den er 12mm - det er Puchhjulet sikkert også. Yamaha K1 har kun 10mm aksel.
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
lidt synd at bore en tidlig k1 forgaffel op
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Tjaae... Havde ikke lige set det var en tidlig. Så bliver DX akslen også for langMorten - Webmaster skrev:lidt synd at bore en tidlig k1 forgaffel op
Men hvad er et godt alternativ
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Løsningen blev at sætte nye lejer i forhjulet med indvendig diameter på 10mm, så nu sidder forhjulet på uden at bore i nogen forgafler. Nu mangler baghjulet bare at blive tilpasset med bøsninger, så de to tandhjul sidder lige ud for hinanden.
Forresten, hvad vil det sige at det er en tidlig k1 forgaffel?
Forresten, hvad vil det sige at det er en tidlig k1 forgaffel?
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Elegant løsning uden at ødelægge noget
De tidlige gaffelben (mener det er til og med 75) var meget korte i det stykke som akslen går igennem. På de senere modeller var stykket med bolthullet noget længere, og selve stikakslen blev derfor også længere...
Var det for snørklet, så skriv lige igen
Erik
De tidlige gaffelben (mener det er til og med 75) var meget korte i det stykke som akslen går igennem. På de senere modeller var stykket med bolthullet noget længere, og selve stikakslen blev derfor også længere...
Var det for snørklet, så skriv lige igen
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Nu har jeg fået hjulene til at passe! Det er satme en fed fornemmelse.
Jeg konstaterede at et Monza bagtandhjul fra Thansen er tyndere en et Yamaha og derfor "vippede" kæden, samtidig kan yamaha bagtandhjulet ikke sidde på Monza fælgen (diameteren på hullet er for stort). Det blev løst ved at lave en lille "fjeder" til at sætte ind i Yamaha bagtandhjulet og bruge Monza bagtandhjulet (med tænderne skåret af) som beslag uden på yamaha bagtandhjulet. Der blev boret nogle huller og vupti så sad tandhjulet på.
Næste problem var at få for- og bagtandhjul til at sidde ud for hinanden. Dette blev løst ved at skære bøsningen over med en nedstryger(!), hvilket nok tog 20-30minutter. Men med sved på panden blev det løst. Nu mangler jeg kun at få bremserne til at passe!
Jeg konstaterede at et Monza bagtandhjul fra Thansen er tyndere en et Yamaha og derfor "vippede" kæden, samtidig kan yamaha bagtandhjulet ikke sidde på Monza fælgen (diameteren på hullet er for stort). Det blev løst ved at lave en lille "fjeder" til at sætte ind i Yamaha bagtandhjulet og bruge Monza bagtandhjulet (med tænderne skåret af) som beslag uden på yamaha bagtandhjulet. Der blev boret nogle huller og vupti så sad tandhjulet på.
Næste problem var at få for- og bagtandhjul til at sidde ud for hinanden. Dette blev løst ved at skære bøsningen over med en nedstryger(!), hvilket nok tog 20-30minutter. Men med sved på panden blev det løst. Nu mangler jeg kun at få bremserne til at passe!
- Vedhæftede filer
-
- Billeder 26-04-2010 048.jpg (114.96 KiB) Vist 10379 gange
-
- Billeder 26-04-2010 054.jpg (85.9 KiB) Vist 10379 gange
-
- Billeder 26-04-2010 052.jpg (138.25 KiB) Vist 10379 gange
Re: Projekt K1 '78 Special
Det ser rigtig flot ud med de fine fælge.
Bliver sjovt at komme ud at køre
Bliver sjovt at komme ud at køre
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Så er der en opdatering. Jeg har fundet mig et tema til min knallert: Ferrari spider.
Det betyder at alle de store dele skal være Ferrari røde og alle smådelene skal være den sort/grå farve, der er nederst på Ferrarien på billedet. Jeg har en kammerat der vil male det hele (tank, stel, smådele(styr, bremsepedal, tromler osv.) og skærme) for omkring 2500. Jeg tror det er en udemærket pris - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge ham.
Jeg har ligeledes tænkt på at få en møbelpolstrer til at polstre anderøven med læder og få broderet mit navn i med Ferrariskrift. Er der nogen der kender prisen på sådan en operation?
Jeg har fundet ud af, hvordan bagbremsen skal laves. Nu mangler jeg bare en bremsepedal (der ikke er T-Hansen) - anyone?
Udviklingen kommer til at tage fart de næste uger. Den skal være klar til sommerferien, hvor mig og min bror skal køre Fyn rundt!
Det betyder at alle de store dele skal være Ferrari røde og alle smådelene skal være den sort/grå farve, der er nederst på Ferrarien på billedet. Jeg har en kammerat der vil male det hele (tank, stel, smådele(styr, bremsepedal, tromler osv.) og skærme) for omkring 2500. Jeg tror det er en udemærket pris - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge ham.
Jeg har ligeledes tænkt på at få en møbelpolstrer til at polstre anderøven med læder og få broderet mit navn i med Ferrariskrift. Er der nogen der kender prisen på sådan en operation?
Jeg har fundet ud af, hvordan bagbremsen skal laves. Nu mangler jeg bare en bremsepedal (der ikke er T-Hansen) - anyone?
Udviklingen kommer til at tage fart de næste uger. Den skal være klar til sommerferien, hvor mig og min bror skal køre Fyn rundt!
Re: Projekt K1 '78 Special
Mikkelmohr skrev:Så er der en opdatering. Jeg har fundet mig et tema til min knallert: Ferrari spider.
Det betyder at alle de store dele skal være Ferrari røde og alle smådelene skal være den sort/grå farve, der er nederst på Ferrarien på billedet. Jeg har en kammerat der vil male det hele (tank, stel, smådele(styr, bremsepedal, tromler osv.) og skærme) for omkring 2500. Jeg tror det er en udemærket pris - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge ham.
Jeg har ligeledes tænkt på at få en møbelpolstrer til at polstre anderøven med læder og få broderet mit navn i med Ferrariskrift. Er der nogen der kender prisen på sådan en operation?
Jeg har fundet ud af, hvordan bagbremsen skal laves. Nu mangler jeg bare en bremsepedal (der ikke er T-Hansen) - anyone?
Udviklingen kommer til at tage fart de næste uger. Den skal være klar til sommerferien, hvor mig og min bror skal køre Fyn rundt!
Jeg har en i krom, fin stand.
Mvh. Jacob M. C.
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Så har jeg været ude og køre 390 km rundt på Fyn på Yamahaen! Det var virkelig en fed tur, desværre endte turen et par dage for tidligt ved Egskov, hvor koblingen ikke ville mere. Her er et par billeder.
- Vedhæftede filer
-
- 1st stop.jpg (165.38 KiB) Vist 10138 gange
-
- Mads og mikkel.jpg (147.09 KiB) Vist 10138 gange
-
- Mikkel.jpg (79.43 KiB) Vist 10138 gange
-
- Nyborg.jpg (162.82 KiB) Vist 10138 gange
-
- Vandet.jpg (88.19 KiB) Vist 10138 gange
-
- På Tåsinge fik vi en gratis overnatning mod at bakse lidt med deres gamle knallerter.
- Tåsinge.jpg (9.83 KiB) Vist 10138 gange
-
- Yamaha.jpg (142.5 KiB) Vist 10138 gange
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Rigtig gode billeder !! det er hele essensen af at være ung og have knallert ! Friheden til at bevæge sig længere end tidligere muligt
Godt i havde en fed tur !
Godt i havde en fed tur !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Projekt K1 '78 Special
Sådan det er fanme godt gået.
Bare men var ung igen
Det er ØV men koblingen men det kan vel laves.
Bare men var ung igen
Det er ØV men koblingen men det kan vel laves.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Så er koblingen vist fikset. Der er bare et problem. Når jeg med koblingen trukket sætter i første gear med løftet baghjul tager hjulet nogle omdrejninger 5-10 stykker, hvorefter det stopper? Når jeg sætter i første gear normalt (stadig med koblingen trukket) er der ingen nedgang i omdrejningerne overhovedet.
Det er efterhånden blevet tid til at få ledningsnettet lavet.
Det er efterhånden blevet tid til at få ledningsnettet lavet.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Så har jeg fået renoveret det anderøvssæde jeg købte at Claus-olieklud for 50,- det har fået nye bolte, alt rusten er fjernet og har fået et godt lag sort rustbeskyttelse fra hammerite
- Vedhæftede filer
-
- Billeder 26-04-2010 058.jpg (92.99 KiB) Vist 9994 gange
-
- Billeder 26-04-2010 060.jpg (90.77 KiB) Vist 9994 gange
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Projekt K1 '78 Special
Du må gerne give besked hvis den gamle sadel skal sælges
Men spændende projekt
Men spændende projekt
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)