Jeg var ude at køre med familien i søndags, og på Frederikssundsvej fulgtes vi over et længere stykke med en Aprillia RS50. Den blå/neonorange med kåbe, hvis i husker?
Den lå stabilt på 78 km/t. Og blev anledning til at jeg forklarede min kone om hvad forskellen er på Scooter/knallert/knallert45/motorcykel.
Jeg er helt med på, at de 78 km/t bare er droslingerne som er taget. Og det var en voksen mand - jeg har ikke ondt over det, tværtimod. Det må han selv diskutere med Laurits Betjent.
Jeg tænker bare på teknikken. Tænk at den kan! Det er 50cc, og den kørte bare!
En FS1 skal jo helst ikke have for mange prygl over for lang en distance, hvis den skal holde som pendler-køretøj?
Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Detaljen er vel bare at man mister sit kørekort ved at køre så stærkt (hvis det er en 45), surt shov...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Hej Allan
Mon ikke det er de 6gear vandkølingen og cdi tændning der gør forskellen i forhold til en luftkølet 4gear
Mon ikke det er de 6gear vandkølingen og cdi tændning der gør forskellen i forhold til en luftkølet 4gear
Mvh
Jesper C
Jesper C
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Jeg har haft en 99'er RS50 uden begrænsninger og std. gearing. Den kørte stabilt ægte 90 km/t på lige strækning.
Synes også det er godt klaret, mener de har 9 HK std. Og det med kun 50 ccm og en 12 mm karburator.
Synes også det er godt klaret, mener de har 9 HK std. Og det med kun 50 ccm og en 12 mm karburator.
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
hej har haft en aprilla sr..med variator gear og vandkøling..den gik nemt 85..og var hurtigere end dem med gear..så det er ikke det der gør forskellen..der er bare et godt flov gennem motoren..som der ikke er på fs1 motoren
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Hej med jer.
Jeg har en Gilera SMT med en Derbi motor på (det er de jo alle født med). Med mig liggende henover styret, ud af lige vej, kan den klemmes op på 79 og 80 efter GPS.
Ellers ligger den stabilt på omkring 74-76 km/t, og den har lige rundet 10000 km
Min har kun fået taget begrænsningerne og er gearet 13/53.
Det må være noget med de 6 gear, det lidt specielle træk sådan en Derbimotor har (hvis nogen af jer har sådan en), vandkølet med CDI-tænding, 17,5 mm karburator fra standard og 50 kubik alucylinder med mange skyllekanaler. Membranen i sådan en motor er vel også en slags "dobbelt" i forhold til Yamahaens.
Efter fabrikken skulle den med den opsætning der yde 8,5 hk fra ny af.
Jeg har en Gilera SMT med en Derbi motor på (det er de jo alle født med). Med mig liggende henover styret, ud af lige vej, kan den klemmes op på 79 og 80 efter GPS.
Ellers ligger den stabilt på omkring 74-76 km/t, og den har lige rundet 10000 km
Min har kun fået taget begrænsningerne og er gearet 13/53.
Det må være noget med de 6 gear, det lidt specielle træk sådan en Derbimotor har (hvis nogen af jer har sådan en), vandkølet med CDI-tænding, 17,5 mm karburator fra standard og 50 kubik alucylinder med mange skyllekanaler. Membranen i sådan en motor er vel også en slags "dobbelt" i forhold til Yamahaens.
Efter fabrikken skulle den med den opsætning der yde 8,5 hk fra ny af.
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Min 2008 Yamaha TZR50 rendte standard 80 km/t jf. speedmeteret - svarende til reelle 75 km/t. Den 6 gearede Minarelli motor have krafter nok til at hive forhjulet væk fra jorden. Jeg købte den fabriksny og havde kun fået lavet service - samt udskiftning af motor på en garantisag (4. gear var defekt og 3. gear slidt ned deraf).
Min 2007 Aprilia RS50 havde en vmax på 92 km/t på speeddometeret (ca 90 reelle) - og har en enkelt gang fået den banket på på 115 km/t - dunno how - for det skete kun én gang). Der sad en 6. gearet Derbi motor (det gør der på 2006- Aprilia RS50). RSen havde fået en EU-godkendt (derved lovlig) Malrossi potte på (hjerne-dyr! Tunpotten er billigere) og fortandhjulet var vist z1-2 større - købte senere et standard tandhjul.
Men RSen kunne ikke løfte forhjulet - dunno why...
Jeg må indrømme at den TZR nok var det bedste køb af de to - siddestillingen var bedre, den var behageligere at køre på, mere medgørelig, bedre styreegenskaber - og så bedre ud
Min 2007 Aprilia RS50 havde en vmax på 92 km/t på speeddometeret (ca 90 reelle) - og har en enkelt gang fået den banket på på 115 km/t - dunno how - for det skete kun én gang). Der sad en 6. gearet Derbi motor (det gør der på 2006- Aprilia RS50). RSen havde fået en EU-godkendt (derved lovlig) Malrossi potte på (hjerne-dyr! Tunpotten er billigere) og fortandhjulet var vist z1-2 større - købte senere et standard tandhjul.
Men RSen kunne ikke løfte forhjulet - dunno why...
Jeg må indrømme at den TZR nok var det bedste køb af de to - siddestillingen var bedre, den var behageligere at køre på, mere medgørelig, bedre styreegenskaber - og så bedre ud
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Re: Aprillia RS50 på Frederikssundsvej
Jeg sutter til hverdag rundt på en Aprilia Classic, med en AM5 motor, dvs. den har kun 5 gear, ellers den samme Minarelli motor som RS50. Jeg kører efter Mr. Yuri's MC ca 80 på toppen, standard opsætning, med begrænsningerne taget. Det skal dog siges at en Classic ikke ligefrem er strømlinet
Hold nallerne fra roterende dele
Nu virkelig multikulturel
Østrisk, italiensk japaner ejer
Nu virkelig multikulturel
Østrisk, italiensk japaner ejer