Tænding "slår fra og til"...

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
mort32
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 15:19
Kontakt:

Tænding "slår fra og til"...

Indlæg af mort32 »

Hej med jer...
Jeg har netop været ude og købe en yamaha 4 gear til min søn, køre sådan set rigtig godt...

Men pludselig går den ud og kan så igen startes nogle gange med det samme og nogle gange efter noget tid... Jeg havde selv sådan en da jeg var dreng og syns at mindes at det var et problem de ofte kom ud for....

Nogen der ved eller kan huske hvad det "plejer" at være????? (tændrør, tændspole, kondensator, eller???? )

Mv. Morten Lynggaard..
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Tænding "slår fra og til"...

Indlæg af Henrik Fs1 »

Kondensator har jeg ofte prøvet gør det, kig evt. ind i tænding når den kører, og se om det gnister, hvis det gør er det kondensator! :BALLOONS Ellers vil jeg tror det er tændspole :dust
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
mort32
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 15:19
Kontakt:

Re: Tænding "slår fra og til"...

Indlæg af mort32 »

Henrik Fs1 skrev:Kondensator har jeg ofte prøvet gør det, kig evt. ind i tænding når den kører, og se om det gnister, hvis det gør er det kondensator! :BALLOONS Ellers vil jeg tror det er tændspole :dust

Ok... tak det prøver jeg.... Mener også at kunne huske at det "normalt" er tændspolen der kan lave periodiske fejl....

Hvor køber man en ordentlig en????
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Tænding "slår fra og til"...

Indlæg af subwoof »

hvis tændrøret er et ngk skift det i første omgang :)
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tænding "slår fra og til"...

Indlæg af nielsfup »

// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"