Overløb ved karburator.
Overløb ved karburator.
Hey forum. Jeg har et lille problem med min fs1. rettere sagt min 16mm Mikuni karburator. Der sidder den der lille studs ting i bunden og den løber der benzin ud af. Jeg tog så og rensede den og det virkede. I 5 minutter. Også begyndte den igen. Har gjort det 2 gange og det samme er sket to gange og ved ikke hvad der er galt. det er en halv gammel karburator og problemet opstod lige pludeselig. det startede med at den ikke kunne stå i tomgang og gik ujævnt ved lave omdrejninger. og nu kan den så stå i tomgang og går bare perfekt. Men den drypper meget ud af bunden. Har givet den en ny pakning for og ja bare prøve men intet virker.
Håber i gider og læse denne lille roman og prøve og give mig et tip
Håber i gider og læse denne lille roman og prøve og give mig et tip
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: Overløb ved karburator.
Altså det kan godt være din benzin studs på karburatoren du skulle tage og rense
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Re: Overløb ved karburator.
Det kunne godt lyde som om, din svømmer ikke får lukket for benzinen. Så det er nok der du skal kigge.
Benzin studsen som ikke kan lukke, eller svømmeren som sætter sig fast i huset og ikke får lukket ordenlig for benzinen.
Er dit studs i bunden med eller uden skrue, fordi det kan også være skruen som ikke slutter tæt og er utæt ?
Benzin studsen som ikke kan lukke, eller svømmeren som sætter sig fast i huset og ikke får lukket ordenlig for benzinen.
Er dit studs i bunden med eller uden skrue, fordi det kan også være skruen som ikke slutter tæt og er utæt ?
Re: Overløb ved karburator.
Jeg har sådan set fundet ud af hvad det er nu hvis jeg tænker mig om haha jeg stener idag. det er flyderen der sidder i bund hele tiden. Orker ikke og skilde det ud ad igen så jeg spørger jer lige her. Han man fikse den så den ikke sidder fast eller er det en ny svømmer?
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: Overløb ved karburator.
Problemet kommet "jævnligt" op i forum. Problemet skulle være at indersiden af svømmerhusene med aftapningshane er meget ru invendit, hvilket så gør at svømmeren kan sætte sig fast/på tværs, så der netop ikke bliver lukket for svømmerventilen. Løsningen er nok at prøve at polere svømmerhuset blankt indvendigt, eller montere et gammelt originalt (havde ikke de problemer dengang).
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Overløb ved karburator.
havde ellers prøvet og kigge men synes ikke jeg kunne finde svar Altså nu skal jeg lige hører. Svømmeren er det hele den sorte dut med den der metal dut oppe på toppen? Hvis ja så giver det mening inde i mit hoved. Så vil jeg prøve og polere den. fordi den virkede faktisk rug der inde da jeg tog svømmeren udDewil skrev:Problemet kommet "jævnligt" op i forum. Problemet skulle være at indersiden af svømmerhusene med aftapningshane er meget ru invendit, hvilket så gør at svømmeren kan sætte sig fast/på tværs, så der netop ikke bliver lukket for svømmerventilen. Løsningen er nok at prøve at polere svømmerhuset blankt indvendigt, eller montere et gammelt originalt (havde ikke de problemer dengang).
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: Overløb ved karburator.
Det er rigtigt. Tag noget sandpapir (omkring korn 320) til at strarte med, så ståluld og autosol og til sidst bare en klud med autosol, så bliver det som en barne popo.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Overløb ved karburator.
Dewil det vil jeg da prøve så håber jeg da på at jeg får den ud og kører igen. tror nemlig ikke at jeg har et andet svømmer hus.Dewil skrev:Det er rigtigt. Tag noget sandpapir (omkring korn 320) til at strarte med, så ståluld og autosol og til sidst bare en klud med autosol, så bliver det som en barne popo.
Men tusind tak for hjælpen
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: Overløb ved karburator.
Origianalt svømmerhus koster nada, så det er det mindste problem, men prøv lige dette først.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Overløb ved karburator.
Prøv og sæt et stykke slange på benzinstudsen og pust i den, mens du bevæger svømmeren op og ned.
Check at den lukker når den kommer næsten helt op, bøj evt. holderen til nålen lidt så den kommer længere op. Se også efter om der er skidt i "nålesædet" og at nålen er intakt.
Check at den lukker når den kommer næsten helt op, bøj evt. holderen til nålen lidt så den kommer længere op. Se også efter om der er skidt i "nålesædet" og at nålen er intakt.
Re: Overløb ved karburator.
Problemet er fundet. Jeg rensede benzin studsen også kørte den igen
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997