Hej
Jeg købte en 5,3 (skråtskåret) udstødning den anden dag, men da jeg ville sætte den på idag. passede den desværre ikke på.
når jeg forsøger at sætte den på først ved at montere forrøret på cylinder og derefter på de 2 beslag sætter den voldsomt i spænd + at udstødningen bliver trukket så langt frem at jeg ikke kan træde kickstarteren ned?
Er der nogle der har en smart idé til at fikse dette lille problem?
Mvh. Danni
Problem ved montering af udstødning.
Re: Problem ved montering af udstødning.
Hej Danni
Der er flere ting som spiller ind ved montering af disse udstødninger. Den kan være skæv, stellet kan være skævt, det kan betyde noget hvis du har lange bagstøddæmpere på og uoriginal bagsvinger.
Det er rigitigt at montere den først på cylinderen så den er tæt. Men hvis de andre beslag ikke kan passe må du ændre række følgen.
Sæt den på de andre beslag og se hvordan den passer på cylinderen uden omløber, men med pakning.Formentlig gaber den i den ene side. Derefter kan man med en stor dorn, eller et kraftigt rør, rette forøret ind så det passer bedre. Det kræver den er oppe i en skruestik, for ordentlig fastgørelse. Måske er det nødvendigt at varme røret helt oppe ved omløberen.Samt gøre denne opretning af nogle gange.
Endelig kan din kickstarterarm også være problemet, eller medvirken til den går på.
Det er desværre ikke et ukendt fænomen at disse udstødninger, i nogle tilfælde kan kræve lidt tilpasning.
Mvh
Benny
Der er flere ting som spiller ind ved montering af disse udstødninger. Den kan være skæv, stellet kan være skævt, det kan betyde noget hvis du har lange bagstøddæmpere på og uoriginal bagsvinger.
Det er rigitigt at montere den først på cylinderen så den er tæt. Men hvis de andre beslag ikke kan passe må du ændre række følgen.
Sæt den på de andre beslag og se hvordan den passer på cylinderen uden omløber, men med pakning.Formentlig gaber den i den ene side. Derefter kan man med en stor dorn, eller et kraftigt rør, rette forøret ind så det passer bedre. Det kræver den er oppe i en skruestik, for ordentlig fastgørelse. Måske er det nødvendigt at varme røret helt oppe ved omløberen.Samt gøre denne opretning af nogle gange.
Endelig kan din kickstarterarm også være problemet, eller medvirken til den går på.
Det er desværre ikke et ukendt fænomen at disse udstødninger, i nogle tilfælde kan kræve lidt tilpasning.
Mvh
Benny
Re: Problem ved montering af udstødning.
Tak for det hurtige svar
ved ikke om jeg fik sagt det, men det er en sprit ny udstødning, burde den også være skæv?
Den med at bukke den, mener du da at jeg skal stikke et rør ned i forrøret på udstødningen og så bukke den på den måde?
af hvad jeg kan se så passer vinklen fint med pakning og sådan, problemet ligger mere i at. fra beslaget ved bagsvingeren til forrørert er for kort. dvs. når udstødningen er monteret på bagsvingeren (i det aflange hul på udstødningen) sætter forrøret 5 mm bag ved udstødningsporten, så udstødningen skulle faktisk være længere,
(Jeg havde den oppe i skruestikken da det også var min første ide. men jeg kunne hverken bøje eller rokke med den, jeg var også lidt bange for at den skulle knække/klappe helt sammen.
ved ikke om jeg fik sagt det, men det er en sprit ny udstødning, burde den også være skæv?
Den med at bukke den, mener du da at jeg skal stikke et rør ned i forrøret på udstødningen og så bukke den på den måde?
af hvad jeg kan se så passer vinklen fint med pakning og sådan, problemet ligger mere i at. fra beslaget ved bagsvingeren til forrørert er for kort. dvs. når udstødningen er monteret på bagsvingeren (i det aflange hul på udstødningen) sætter forrøret 5 mm bag ved udstødningsporten, så udstødningen skulle faktisk være længere,
(Jeg havde den oppe i skruestikken da det også var min første ide. men jeg kunne hverken bøje eller rokke med den, jeg var også lidt bange for at den skulle knække/klappe helt sammen.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Problem ved montering af udstødning.
Elkjaer skrev:Tak for det hurtige svar
ved ikke om jeg fik sagt det, men det er en sprit ny udstødning, burde den også være skæv?
Den med at bukke den, mener du da at jeg skal stikke et rør ned i forrøret på udstødningen og så bukke den på den måde?
af hvad jeg kan se så passer vinklen fint med pakning og sådan, problemet ligger mere i at. fra beslaget ved bagsvingeren til forrørert er for kort. dvs. når udstødningen er monteret på bagsvingeren (i det aflange hul på udstødningen) sætter forrøret 5 mm bag ved udstødningsporten, så udstødningen skulle faktisk være længere,
(Jeg havde den oppe i skruestikken da det også var min første ide. men jeg kunne hverken bøje eller rokke med den, jeg var også lidt bange for at den skulle knække/klappe helt sammen.
Det løste jeg på et par af de udstødninger ved at file hullet til bagsvingeren lidt længere,,,, ellers så skal du sætte forrøret i skruestikken og bukke det lidt fremad eller bag ud afhængigt hvad vej den ikke passer,,, husk at ligge et par stykker træ imellem så skruestikken ikke laver mærker i udstødningen,,, tror smedens kat er rendt med hans måle bånd ,, da han lavede dem,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Problem ved montering af udstødning.
Hej Elkjaer.
Den med at kikstarteren går i mod beslaget, har jeg også været ude for. jeg fandt ud af at der kan være en del forskel, på formen af de forskellige uoriginale kikstartere. jeg fandt en anden kikstarter. Og så var det problem løst. Jeg håber at det også kan være løsningen for dig.
Hilsen Kim.
Den med at kikstarteren går i mod beslaget, har jeg også været ude for. jeg fandt ud af at der kan være en del forskel, på formen af de forskellige uoriginale kikstartere. jeg fandt en anden kikstarter. Og så var det problem løst. Jeg håber at det også kan være løsningen for dig.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Problem ved montering af udstødning.
Det med at file hullet op hjælper mig desværre ikke med mit kickstarter problem
og bøje forrøret i skruestikken har jeg prøvet uden held. det skal siges jeg tog godt ved og den rykkede sig ikke en tomme.
Det med en anden kickstarter ville mulighvis være en løsning
og bøje forrøret i skruestikken har jeg prøvet uden held. det skal siges jeg tog godt ved og den rykkede sig ikke en tomme.
Det med en anden kickstarter ville mulighvis være en løsning
Re: Problem ved montering af udstødning.
jeg har sat en gammel skråskåret på min. og der kan jeg se slidemærker efter en kickstarter, selv åp en helt original lovlig udstødning var der også mærke, så tror det er mere eller mindre normalt. afhængi efter hvilken kickstarter man har.
ang det med og få den på. jeg blev nød til og bore hullet på ved beslaget, ved baggaflen (bagsvingeren) så den kunne komme længere frem. og derefter passede den, ved så ikke om den har været bøjet før, eller hvad den har.
Hilsen Nicklas
ang det med og få den på. jeg blev nød til og bore hullet på ved beslaget, ved baggaflen (bagsvingeren) så den kunne komme længere frem. og derefter passede den, ved så ikke om den har været bøjet før, eller hvad den har.
Hilsen Nicklas
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997