Jeg er ved at skal købe en maxi mere, vel den 8 jeg har haft.. Nå, men denne gang er det ikke meningen at jeg skal lave den for at sælge den videre igen. Jeg vil have en til at ligge og køre hyggeture på. Så jeg vil gerne vide om der er nogle herinde der kender sider, gerne danske, hvor man kan købe dele til maxi, som er af bedre kvalitet en Thansen..
næ,du har ret,jeg har lige prøvet.der er en svensk og en tysk side med mange stumper,måske er der et link på veteran knallert siderne
der burde entelig være en link samling her på siden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Haha Efter min mening er puch maxi altså den mest driftsikre knallert der er lavet.. Det er måske ikke det smarteste at skrive på et yamaha forum Men det må I da også indrømme, en maxi kører HVER dag..
Ja Yamaha er der noget mere stil over men jeg må holde med i at en Puch Maxi der bare serviceres ind imllem den starter og kører hver dag i al slags vejr.
Tilbage i perioden 1996 til 2001 havde jeg 21,5 km til arbejde og der var ikke rigtigt nogen offentlig transport eller køre sammen ordninger så jeg fandt via den blå avis en Puch Maxi K i Lemvig til 2000kr. Jeg ville bare havde noget der virkede hver dag og kunne bringe mig fra a til b uden problemer til trods for de 35-40 minutter det tog hver vej + at skulle fylde op knap 2 gange pr uge.
Med et godt betalt arbejde ville jeg da omsider havde en Honda Dax og jeg fandt da en med adskilt motor. Jeg bragte motoren til Dax Erik som satte den i stand og senere blev resten af Dax'en også bragt til Holstebro. Den kørte fint lovlig hjem og de næste 400-500km så en morgen tog jeg den på arbejde. 5-6 km senere i udkanten af en skov på småveje med stortset aldrig trafik satte den sig.
Nå motoren kom tilbage til Dax Erik og blev lavet igen. Knast kæden var vist løs? Motoren kom hjem igen men den kørte ikke lige på så godt så derfor fik jeg den set efter hos en motor og plæneklipper service i Ringkøbing. Ja den kunne godt trænge til et nyt topstykke men hvor det skaffes ved jeg ikke. Til Dax Erik og hente et nyt som så blev monteret.
Turen hjem fra Ringkøbing uden plombering for første gang var noget anderledes og da det kun var top stykke med 400-500km for cylinder/stempel kunne jeg godt gik den noget gas hvilket gik fint. Fik kørt en 20 km i weekenden men mandag fin, tirsdag cirka 1,5 km uden for Hee satte den sig igen. Beslutning: Den skal sælges øjebliklig og alverdens edder og forbandelser så om Torsdagen havde den fået ny ejer.
Sjovt nok det var de eneste 2 gange jeg kom forsent på arbejde i de 5 år.
Nå men jeg ville da også prøve at havde en Puch Pioneer så den jeg købte havde en 5,5 hk's tun eller noget men jeg kunne stadig ikke vænne mig til kørestillingen da skolen for knallerkørkort havde en mint 2 gear version så det blev til kun 1 gang frem og tilbage til arbejde men den kørte fint.
Sikke en beretning og jeg kan få kuldegysninger ved tanken om det fine mekanik, der måske ikke fik den rette behandling - og det er vel uvis hvad årsagen anden gang var ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974 Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer) Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun) Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Ja jeg ved ikke hvad der gik galt anden gang men med de x antal tusind kroner ofret for antal kørte km uden problemer gjorde udslaget til at den Dax måtte være en mandags eller fredags model. Den blev kælet for og fik originale blinklys osv men problemer ja det blev der ved med at være.
De 2000kr. for min Puch Maxi K var også en højere pris dengang men jeg fik hvad jeg ønskede nemlig stabilitet.
Senere fik jeg så smag for Honda CT70 for det med at køre lovligt på en Dax ikke er så sjovt igen. Jeg importerede en Candy rød KO 3 gear årgang 1970 fra USA. De har 70ccm som standard og kører som motorcykler derovre.
Det viste sig at værre noget andet. Motoren var god men den kørte ikke lige helt fint så til den kom Ringkøbng motor service og blev efterset/justeret. Jeg hentede den efter arbejde en fredag og kørte ligeså stille ud af byen for at give den lidt gas på hjemturen. Jeg kom ikke så langt grundet kaburator problemer som alle CT70'r har grundet alderen. Der kom ikke benzin til svømmerhuset med mindre jeg holdt CT'n i en bestemt position.
Da jeg kom hjem bestilte jeg et kaburator kit og det blev monteret. Efter det kørte den fantastisk med 47 mph på toppen hvilket er topfart for 70 ccm. Det eneste problem var at den ikke accepterede et nyt NGK tændrør. Jeg kørte en del på den og det var minimal hvad jeg gjorde ved den.