yams- og puchcyllinder

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

yams- og puchcyllinder

Indlæg af Ole Rasmussen »

Altså jeg har stået her og studeret min gamle skæve puch maxi som kan købes :D

men altså ovre i min kasse finder jeg nogle gamle cyllindre som jeg står og kigger lidt på, da jeg er ved at polere skyllekanaler op på min 44,5mm yamaha cyllinder.!

Jeg har opdaget at på puch'ens cyllinder er der intet væg mellem skyllekanaler og stempel, som der er på min cyllinder til yamaha'en.. Jeg er tilmed ved at få røde fingre af at gnubbe, eller hvertfald forsøge at gøre det glat, men med meget lidt held.. det går virkelig langsomt og er virkelig besærligt..

men altså på yamahaens cyllinder behøves disse vægge så? for hvis ikke er arbejdet jo meget meget nemmere at gå til :shock:

måske nogen har haft samme tanke
Vedhæftede filer
puch cyl
puch cyl
HPIM4695.JPG (52.77 KiB) Vist 2771 gange
Yams cyl
Yams cyl
HPIM4701.JPG (48.63 KiB) Vist 2771 gange
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: yams- og puchcyllinder

Indlæg af Allan M »

Det har jeg erfaring med! Jeg fik boret en std cylinder op til 44 mm "back in the days". Jeg holdt udstødningsporten 100% standard men væggen til den 3. skyllekanal blev fjernet. Den kørte fantastisk, intet mindre!

Med en std 10mm karburator fik jeg al den herlige trækkraft, jeg kunne ønske mig.

Jeg har dog ingen forklaring på, om selve dét at fjerne væggen i sig selv giver noget. Men den kan ihvertfald sagtens køre med det.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yams- og puchcyllinder

Indlæg af strynboen »

der er lige det at puch cylenderen er hårdforcromet,og extrem slidstærk,en yamaha cylender af støbejern vil blive slidt mere pga at der er mindre støtte af stemplet,med åbne skyllekanaler,tror også at stempel ringene har ringere køling,når der er mindre kontakt
så der er flere ulemper ved det. :| :|.der er dog den fordel at det er muligt at hæve sky llekanalerne,når de er åbne
der er dog det gamle puch trix,med at lægge en 3mm aluplade,med samme fason som bundpakningen,mellem cylender og blokken,det hæver skyllekanalerne,der skal så drejes det samme af toppen af cylenderen,så stemplet ikke støder mod toppen.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: yams- og puchcyllinder

Indlæg af Ole Rasmussen »

super... jeg lader da være, jeg var bare nysgerrig :D

altså har i lagt mærke til min sag i bagrunden hvis i kigger gennem puchens cyllinder :D - der er jo ikke et øje tørt :wink:
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: yams- og puchcyllinder

Indlæg af dexta »

Hvad koster din maxi og hvor kommer du fra ? :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"