8,5 udstødning
8,5 udstødning
Søg og du skal finde. Jeg fandt en til samlingen idag
- Vedhæftede filer
-
- 1 001.jpg (102.61 KiB) Vist 14461 gange
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 8,5 udstødning
hej... hvorfor kalder du den en 8,5 hk udstødning ??? det ligner da en ganske almindelig 5,3 hk... hilsen claus olieklud...
Re: 8,5 udstødning
jeg kan huske den der,den var i 8,5 sættet fra larsen trim med en z1 cylinder,planet top,16mm.inds.og karb.15 t gearing og ok optræk.
det kørte godt,min kammerat havde det og det gik 80kmt. med originalt speedometer
det kørte godt,min kammerat havde det og det gik 80kmt. med originalt speedometer
Re: 8,5 udstødning
mener at 5,3 har skrå bagende..og 8,5 har den normale stumpede ende..men troede at 8,5 havde større forrør..den der ser ikke ud til at være større i forrøret end 5,3..måske en klon af begge modeller
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: 8,5 udstødning
strynboen skrev:mener at 5,3 har skrå bagende..og 8,5 har den normale stumpede ende..men troede at 8,5 havde større forrør..den der ser ikke ud til at være større i forrøret end 5,3..måske en klon af begge modeller
der er også lidt mindre modstand i 8,5 udstødningen jeg havde selv en engang formange år siden,,, satte den på istedet for en 5,3 udstødning og det gik udover trækkraften,,, (havde et komplet 5,3 tun på i forvejen ) så den faktisk gik noget ringere med ellers samme opsætning,,, så jeg satte 5,3 udstødningen på igen ,,, så kørte det bare igen,,, så den vil nok gerne have en stor cylinder den 8,5 udstødning der,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: 8,5 udstødning
Hvor stor er boringen i sådan en Z1 cylinder, som hørte til sådan et 8.5 sæt førhen ??fdc skrev:jeg kan huske den der,den var i 8,5 sættet fra larsen trim med en z1 cylinder,planet top,16mm.inds.og karb.15 t gearing og ok optræk.
det kørte godt,min kammerat havde det og det gik 80kmt. med originalt speedometer
Mvh. Per
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: 8,5 udstødning
Hej
Den Z1 cylinder jeg har liggende er 43 mm,,, udstødnings porten er 23 mm fra top,,, udstødningsporten er 19 mm høj,,, og ca 24 mm bred,,,,
og den kræver en helve.. masse omdrejninger for at bestille noget,,, den har nul bundtræk,, og Nej der er ikke filet i den udstødningsport den er som fra fabrikken,,,
dette Indlæg kan evt flyttes af redaktørerne så den kan bruges i fakta eller guider,,,,
Den Z1 cylinder jeg har liggende er 43 mm,,, udstødnings porten er 23 mm fra top,,, udstødningsporten er 19 mm høj,,, og ca 24 mm bred,,,,
og den kræver en helve.. masse omdrejninger for at bestille noget,,, den har nul bundtræk,, og Nej der er ikke filet i den udstødningsport den er som fra fabrikken,,,
dette Indlæg kan evt flyttes af redaktørerne så den kan bruges i fakta eller guider,,,,
- Vedhæftede filer
-
- Z1 cylinder 001 [800x600].jpg (99.42 KiB) Vist 14345 gange
-
- Z1 cylinder 002 [800x600].jpg (105.8 KiB) Vist 14345 gange
-
- Z1 cylinder 003 [800x600].jpg (104.94 KiB) Vist 14345 gange
-
- Z1 cylinder 004 [800x600].jpg (92.7 KiB) Vist 14345 gange
-
- Z1 cylinder 005 [800x600].jpg (91.85 KiB) Vist 14345 gange
-
- Z1 cylinder 007 [800x600].jpg (79.7 KiB) Vist 14345 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: 8,5 udstødning
Er det ikke en alu cylinder Johnny, syntes det ligner sådan en fyr, med de store køleribber.
Jeg har kun gode erfaringer med nævnte udstødning, syntes den giver en øget topfart.
De Z1 cylindere jeg har er af jern.
Mvh
Benny
Jeg har kun gode erfaringer med nævnte udstødning, syntes den giver en øget topfart.
De Z1 cylindere jeg har er af jern.
Mvh
Benny
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: 8,5 udstødning
HejGuess who skrev:Er det ikke en alu cylinder Johnny, syntes det ligner sådan en fyr, med de store køleribber.
Jeg har kun gode erfaringer med nævnte udstødning, syntes den giver en øget topfart.
De Z1 cylindere jeg har er af jern.
Mvh
Benny
Jo det er en alu cylinder,,, og jo det er en fin udstødning med den rette opsætning,,, men min alm FS1 5,3 cylinder kunne ikke trække den ,,, måske en større dyse kunne have gjort det,,, men det er jo mange år siden,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: 8,5 udstødning
Ja, det er rigtigt - er ikke tilhænger af de store huller i udstødningskanalen. Vil hellere have et jævnt træk, så har gode erfaringer med mindre huller i udstødningen på cylinderen og netop denne lange udstødning.
Mvh
Benny
Mvh
Benny
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: 8,5 udstødning
Guess who skrev:Ja, det er rigtigt - er ikke tilhænger af de store huller i udstødningskanalen. Vil hellere have et jævnt træk, så har gode erfaringer med mindre huller i udstødningen på cylinderen og netop denne lange udstødning.
Mvh
Benny
Jeg tror at den cylinder der blev kaldet 8,5 hk dengang ville være rigtigt god til den udstødning der,,, den havde lige lidt større skylle kanaler og en lidt større udstødningsport i forhold til 5,3 cylinderen ,,,
og ja den Z1 alu cylinder mangler bare en rulle port,,, så kunne udstødnings porten have været brugt til Yamaha garage
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: 8,5 udstødning
Hej T. Bech.
I mine unge dage kørte jeg med den type udstødning, langt det meste af tiden. Jeg købte et for 100 kr. af en som var blevet stoppet at ordensmagten, og så turde han ikke at køre med det mere. Min daværende Yamaha kørte godt 70 km/t med følgene opsætning.
40 mm. F5B cylinder med filet udstødningsport.
40 mm. topstykke lettere planet.
16 mm. indsugningsplade.
10 mm. Mikuni kaburator.
16/43 gearing.
Og selvfølgelig 8,5 udstødning.
Den var selvfølgelig ikke voldsom hurtig i optræk, med den store gearing. Og 3 gear var nødvendigt op ad mange bakker og i modvind, hvor man tit var nede på ca 50 km/t. Til gængæld rendte den tæt på 120 km/t ned af de store bakker. Jeg prøvede en gang at montere en karburator som var boret op til 14 mm. Men så forsvandt alt bundtrækket, så man kun kunne komme i 4 gear ned af bakke. Det kunne lade sig gøre med et 13 tans fortandhjul, men så synes jeg at den skreg i omdrejninger. Så jeg gik hurtigt tilbage til ovenstående.
Det skal siges at jeg brugte hvad jeg havde, og havde ikke en masse penge at bruge til Yamaha. Så derfor kunne man måske have fået et bedre resultat med en anden sammensætning. Men den kørte langt på literen, og det foregik ved et omdrejningstal, som var til at holde ud, med lang levetid for motoren til følge.
Hilsen Kim.
I mine unge dage kørte jeg med den type udstødning, langt det meste af tiden. Jeg købte et for 100 kr. af en som var blevet stoppet at ordensmagten, og så turde han ikke at køre med det mere. Min daværende Yamaha kørte godt 70 km/t med følgene opsætning.
40 mm. F5B cylinder med filet udstødningsport.
40 mm. topstykke lettere planet.
16 mm. indsugningsplade.
10 mm. Mikuni kaburator.
16/43 gearing.
Og selvfølgelig 8,5 udstødning.
Den var selvfølgelig ikke voldsom hurtig i optræk, med den store gearing. Og 3 gear var nødvendigt op ad mange bakker og i modvind, hvor man tit var nede på ca 50 km/t. Til gængæld rendte den tæt på 120 km/t ned af de store bakker. Jeg prøvede en gang at montere en karburator som var boret op til 14 mm. Men så forsvandt alt bundtrækket, så man kun kunne komme i 4 gear ned af bakke. Det kunne lade sig gøre med et 13 tans fortandhjul, men så synes jeg at den skreg i omdrejninger. Så jeg gik hurtigt tilbage til ovenstående.
Det skal siges at jeg brugte hvad jeg havde, og havde ikke en masse penge at bruge til Yamaha. Så derfor kunne man måske have fået et bedre resultat med en anden sammensætning. Men den kørte langt på literen, og det foregik ved et omdrejningstal, som var til at holde ud, med lang levetid for motoren til følge.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: 8,5 udstødning
Dirtyold skrev:Hvor stor er boringen i sådan en Z1 cylinder, som hørte til sådan et 8.5 sæt førhen ??fdc skrev:jeg kan huske den der,den var i 8,5 sættet fra larsen trim med en z1 cylinder,planet top,16mm.inds.og karb.15 t gearing og ok optræk.
det kørte godt,min kammerat havde det og det gik 80kmt. med originalt speedometer
Mvh. Per
Hej Per
Den Z1 cylinder jeg havde i tidernes morgen var 42mm jern den havde mega store skyllekanaler og udstødningsport.. Den blev iøvrigt solgt til hr olieklud som fik boret den op til 42.25 eller 42.50
Mvh
Jesper C
Jesper C
Re: 8,5 udstødning
Njaaa ikke helt den er 4 cm længere og lige i endenclaus olieklud skrev:hej... hvorfor kalder du den en 8,5 hk udstødning ??? det ligner da en ganske almindelig 5,3 hk... hilsen claus olieklud...
Det må jo komme an på en prøve når jeg har fået min 45mm fs1 cylinder kørt til. Så kan jeg da godt prøve at skifte mellem 5,3 og 8,5 udstødning med gps´en på styret. Så må der være syn for sagen
- Vedhæftede filer
-
- 99 004.jpg (114.41 KiB) Vist 14266 gange
-
- 99 005.jpg (97.56 KiB) Vist 14266 gange
Re: 8,5 udstødning
ok så vil jeg da ned og ha målt den Z1 cyl op, som jeg har til at ligge i kælderen af jern,yam-der skrev:Dirtyold skrev:Hvor stor er boringen i sådan en Z1 cylinder, som hørte til sådan et 8.5 sæt førhen ??fdc skrev:jeg kan huske den der,den var i 8,5 sættet fra larsen trim med en z1 cylinder,planet top,16mm.inds.og karb.15 t gearing og ok optræk.
det kørte godt,min kammerat havde det og det gik 80kmt. med originalt speedometer
Mvh. Per
Hej Per
Den Z1 cylinder jeg havde i tidernes morgen var 42mm jern den havde mega store skyllekanaler og udstødningsport.. Den blev iøvrigt solgt til hr olieklud som fik boret den op til 42.25 eller 42.50
gad vide om den evt er boret eller fræset op i kanalerne allerede
Mvh. Per
Re: 8,5 udstødning
Dirtyold skrev:de var 40 mm. i boring tilbage i 70'erneyam-der skrev:Dirtyold skrev:Hvor stor er boringen i sådan en Z1 cylinder, som hørte til sådan et 8.5 sæt førhen ??fdc skrev:jeg kan huske den der,den var i 8,5 sættet fra larsen trim med en z1 cylinder,planet top,16mm.inds.og karb.15 t gearing og ok optræk.
det kørte godt,min kammerat havde det og det gik 80kmt. med originalt speedometer
Mvh. Per
Hej Per
Den Z1 cylinder jeg havde i tidernes morgen var 42mm jern den havde mega store skyllekanaler og udstødningsport.. Den blev iøvrigt solgt til hr olieklud som fik boret den op til 42.25 eller 42.50
ok så vil jeg da ned og ha målt den Z1 cyl op, som jeg har til at ligge i kælderen af jern,
gad vide om den evt er boret eller fræset op i kanalerne allerede
Mvh. Per