Davs davs. Så blev der endeligt gjort noget ved den gamle slider!
Jeg smed nogle gevindstænger i blokken (der hvor holde karburator dæksel sidder), og de kunne godt sidde der uden 2-komponent lim.
Så nu får den i hvert fald ikke falsk luft længere lige der!
Jeg tjekkede også membranen for for umbrakuskruer, og der var sådanne skuer i. Men den vippede ikke, så jeg smed den bare i igen... Senere fandt jeg så ud af at jeg havde sådan nogle skuer, som der er tale om i guiden.... Måske de skulle skiftes, men kunne ikke mærke at den vippede overhovedet.
Der står mikuni på den karburator jeg har på + "made in Japan", så jeg går ud fra at den er original.. (10mm??) Der er en 140 dyse i, men den kan stadig ikke rykke igennem i 3.- & 4 gear! Luft skruen er 1,5 ude? Mener det er standart?
Den 4-takter ikke på noget tidspunkt, men kan samtidigt stadig tage fuld gas i frigear, 1 og 2 gear?
Næste skridt tror jeg er indstilling af tænding, da jeg egentlig aldrig har fået kigget på det.
Jeg har ingen ide om hvor gammel stempel og cylinder er, men måske det også var en ide at skifte dem ud, men det skal siges at der ingen ridser er i cylinder, så den er faktisk rigtig fin.
Hvis nogen af jeg er noget de gerne vil byde ind med. Nogen jeg skal tænke over, passe på med, har haft samme problem eller et eller andet de bare gerne vil bidrage med, vil jeg rigtig gerne at i skriver.
...på forhånd tak (:
hilsen Simon (: