strynboen skrev:hej henrik...hvis du kan så køb den,,hvis der bare er de fleste dele er den pengene værd..jeg kan overføre pengene hvis du sender en pm....de gamle kasser er voldsomt opreklameret..så man skal købe hvis der er nogle reservedele i dem..næsten u anset hvordan de ser ud
Kan lige sende dig et billed imorgen, når jeg kommer forbi den
Den så rimelig ud
Har desværre ikke plads i penge pungen til det pt. da jeg går på grundforløb, så hænger pengene ikke på træerne
FS1originalen skrev:Det er ikke noget der sker hver dag, men jeg har da både set defekte tændkabler og tændrørshætter!!!
Prøv lige at tage et gammelt tændrør og ret elektroden helt ud (eller skær den af). Når du monterer dette tændrør i hætten og lægger det på cylinderen så skal det lave en flot blå gnist når du træder på kickstarteren! - gør den det vil jeg påstå at tændingen er iorden og at det allerhøjest er tændingstidspunktet der skal justeres!
Er der derimod svag eller ingen gnist, så prøv at afmontere hætten og få kablet til at sidde så den skal slå en 5mm gnist over til stel!
Stadig ingen gnist, så er kablet værd at nærstuderefor skader/sorte brændmærker. Hvis ingenting der, SÅ er det tilbage til de forrige indlæg!
Erik
Det mærkeligste er der er fin gnist på, og der er 1 ohm modstand i tændrørhætten, den gamle var defekt! Kan trække en gnist på 10 mm cirka. Men tror snart på det er i karburatoren problemet med den ikke vil gå i tomgang, for gnisten er så fin!