Dewil skrev:Tror at det er en 2RU liste? Eller hele sædet?
Hvis man køber et nyt originalt sæde fra Yamaha, kommer det med krom liste.
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go! Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar! Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
Dewil skrev:Tror at det er en 2RU liste? Eller hele sædet?
Hvis man køber et nyt originalt sæde fra Yamaha, kommer det med krom liste.
Ja jeg har haft sædet fra ny, det er bestilt ved yamaha danmark og det kom med krom listen på, det kostede 1700kr. i 1994..Uha det var mange penge når man kunne få et anderøvssæde til 300kr.
Til min købte vi over ebay, 2000 bobs, men man sidder fandme godt rent ud sagt!
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go! Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar! Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
Jeg kan stadig huske nogen af priserne pga. det var vildt mange penge for mig.
Org. Sæde : 1700kr.
Org.Forskæm : 1300kr
Org. bagskærm : 850kr.
Org. Bagagebære : 750kr.
Luftfilterkasse : 450kr.
Den fik også komplet ny org. forlygte, lygteholder, baglygte med holder, horn, Blinklys, kædeskærm. spejle, udstødning, fælge, eger, kikstarterarm, bremsepedal, bremseslange plus en masse små ting. men jeg kan ikke blive ved med at huske priserne på det hele.
Dette er nok en af de absolut smukkeste Yamaha Renoveringer, jeg indtil dato har set, og så med en respekt for originalitet der virkelig rykker. Småting som den tændrørshætte kan man jo altid, og let udskifte hvis at man knepper fluer.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Dette er nok en af de absolut smukkeste Yamaha Renoveringer, jeg indtil dato har set, og så med en respekt for originalitet der virkelig rykker. Småting som den tændrørshætte kan man jo altid, og let udskifte hvis at man knepper fluer.
Super flot. Den grønne farve var aldrig rigtig populær dengang her i Silkeborg. langt de fleste var røde eller blå, men når man ser den grønne idag kan man jo blive helt inspireret til at lave en selv.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom) HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
sig mig lige en gang har du snydt og haft en helt ny stående i garagen eller hvad............. nej spøg til side, den er fan... blevet flot, nok noget af det flotteste jeg meget længe har set stor respekt her fra fyns land
Det er rigtig flot og er vild med den grønne farve.
-skal sædet ikke være uden strop på en 78´er?
-skal boltene til greb-clampsene ikke have 6-taller?
-akselen for center støttefod er den originalt guld galvaniseret?
Peterma skrev:Det er rigtig flot og er vild med den grønne farve.
-skal sædet ikke være uden strop på en 78´er?
-skal boltene til greb-clampsene ikke have 6-taller?
-akselen for center støttefod er den originalt guld galvaniseret?
Den har været vendt flere gange den med sædestroppen, tror man kom frem til at dx'eren havde sædestrop hvor kantlisten så sad udenover stroppen, og så at der på k1'eren ikke var strop, selvom der ikke er strop på hverken dx eller k1 i brochuren