Tror at en mindre dyse kan gøre underværker, så tror jeg den er indstillet ordenligt.
Når jeg engang her i dag er færdig med mit fysik, så kan det være vi kan tage ud til Dantherm og skifte dyse?
Bare lige en tanke
"Buub" Karburator problem.. Stadig..
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Yamaha FS1 K1 '75
Yamaha XS 400 '79
Yamaha XS 400 '79
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Hvis den kan tage fuld gas med chokeren oppe, så lugter det da gevaldigt af falsk luft.. Hvad med bundpakning, eller membran?
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... rID=120845 Mine biler.
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbru ... serID=5941 Mit RC-legetøj.
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbru ... serID=5941 Mit RC-legetøj.
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Falsk luft? Hmm.. Så skal det være ved Membran..
Men nu laver den ikke længere "buuub" problemet, istedet kan den nu kun køre 55 :/ og den trækker dårligt i modvind/op af bakke
Vil lige undersøge skidtet for falsk luft engang når jeg står op idag (Kl. er nu 10 min i 1)
Men nu laver den ikke længere "buuub" problemet, istedet kan den nu kun køre 55 :/ og den trækker dårligt i modvind/op af bakke
Vil lige undersøge skidtet for falsk luft engang når jeg står op idag (Kl. er nu 10 min i 1)
Yamaha FS1 K1 '75
Yamaha XS 400 '79
Yamaha XS 400 '79
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Der er nu gået et stykke tid uden post's i tråden, må jeg tillade mig at spørge om du fandt problemet...?
Har nemlig præcis samme problem, og synes efterhånden jeg har været ALT igennem...
Håber du lige vil hjælpe mig her, er pænt lost...
På forhånd tak
Chris
Har nemlig præcis samme problem, og synes efterhånden jeg har været ALT igennem...
Håber du lige vil hjælpe mig her, er pænt lost...
På forhånd tak
Chris
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Hey Chris.
Hvad jeg gjorde for at løse problemet var, at klippe ca. 5 mm eller lign. af ved ledningen til tændrørshætten. Tror simpelthen at hætten har været taget af og på så mange gange at de små kobertråde har været rykket ud at ledningen.
Men har dog stadig problemet lidt, når den er kold, men det løses ved at køre 200 meter med choker, så er den varm og klar
Håber det hjalp lidt
Hvad jeg gjorde for at løse problemet var, at klippe ca. 5 mm eller lign. af ved ledningen til tændrørshætten. Tror simpelthen at hætten har været taget af og på så mange gange at de små kobertråde har været rykket ud at ledningen.
Men har dog stadig problemet lidt, når den er kold, men det løses ved at køre 200 meter med choker, så er den varm og klar
Håber det hjalp lidt
Yamaha FS1 K1 '75
Yamaha XS 400 '79
Yamaha XS 400 '79
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Hmm... Jeg har prøvet med en anden tændspole og tændrørshætte (alt i tændingen faktisk), og har også prøvet at klippe af kablet - ingen forskel...
Øv!
Når, tak for opmærksomheden...
Øv!
Når, tak for opmærksomheden...
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Har du prøvet ALT i tændingen og den siger det stadig?
Ved tændspolen inde i stellet, har du da prøvet at slibe lidt maling af, så den får bedre stelforbindelse? Det gjorde jeg forresten også.
Jeg tog hele tændspolen ud, spændte det hele godt sammen (Det var lidt løst det hele..), sleb lidt på indersiden af stellet og skruede spolen godt fast.
Hvis du ikke allerede har prøvet det, så ved jeg sq ikke hvad det kan være :/
Ved tændspolen inde i stellet, har du da prøvet at slibe lidt maling af, så den får bedre stelforbindelse? Det gjorde jeg forresten også.
Jeg tog hele tændspolen ud, spændte det hele godt sammen (Det var lidt løst det hele..), sleb lidt på indersiden af stellet og skruede spolen godt fast.
Hvis du ikke allerede har prøvet det, så ved jeg sq ikke hvad det kan være :/
Yamaha FS1 K1 '75
Yamaha XS 400 '79
Yamaha XS 400 '79
Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..
Min tændspole sidder RIGTIG godt dast - det er nemlig en af de ting jeg selv har haft skildt ad og samlet....
Har ikke prøvet at fjerne maling, men har prøvet at hænge en anden tændspole udenpå, og der var desværre absolut ingen forskel at spore.
Har også prøvet med et andet sæt kondensator og platinsæt, som sagt en anden tændspole, en anden fødespole, en anden tændrørshætte, flere tændrør af forskellige mærker, og så ellers prøvet allemulige indstillinger på begge platinsæt, men problemet ændrer sig ikke det mindste... :S
Tror desværre det er simmeringen eller noget andet i skellet mellem gearkassen og krumtaphuset der er utæt - det får jeg ligge testet i næste uge.
Men jeg siger tak for hjælpen...
Har ikke prøvet at fjerne maling, men har prøvet at hænge en anden tændspole udenpå, og der var desværre absolut ingen forskel at spore.
Har også prøvet med et andet sæt kondensator og platinsæt, som sagt en anden tændspole, en anden fødespole, en anden tændrørshætte, flere tændrør af forskellige mærker, og så ellers prøvet allemulige indstillinger på begge platinsæt, men problemet ændrer sig ikke det mindste... :S
Tror desværre det er simmeringen eller noget andet i skellet mellem gearkassen og krumtaphuset der er utæt - det får jeg ligge testet i næste uge.
Men jeg siger tak for hjælpen...