Stempel sidder fast:S
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Stempel sidder fast:S
jeg makker lidt med en gammel ICM, med den specielle chopper agtige forgaffel, topstykke og cylinder sidder sammen, men stemplet sidder fast, jeg har sprøjtet wd40 ned igennem hullet til tændrøret men det løsner sig ikke, jeg tør ikke banke ret hårdt ned for jeg kan jo ikke få ret stor "pikkejavert" ned igennem hullet, uhh det lød frækt:S men hva kan jeg ellers prøve? det vil betyde meget for mig at få den lavet da det er en jeg laver for en ældre mand, og knallerten er hans afdøde brors som havde den fra ny, den har lagt i en skrotdynge i mange år da mit blik faldt på den:)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Stempel sidder fast:S
Varme er vel altid fint?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Stempel sidder fast:S
du kan vel skrue topstykket af , så har du dejlig meget plads
Re: Stempel sidder fast:S
Rygter siger cola skulle æde den fri?
Re: Stempel sidder fast:S
Det er jo ikke så let når cylinder og topstykke er støbt ud i et.
Hvis stemplet sidder fast et stykke oppe i øverste del af cylinderen så udstødningsporten er lukket, så kan man med lidt held løsne det lidt
ved at fylde cylinderen helt op med rustløsner og så pumpe det et stykke ud med en fedtsprøjte (der skal lige laves en adapter fra tændrørshul til smørenippel) indtil stemplet er nedenunder udstødningsporten. Der er bare en hage.. man trykker lige så meget på cylindervæggen som på stemplet, og den "kan" sprænge/revne hvis man er uheldig
Hvis det sidder fast et stykke nede så udstødningsport og skyllekanaler er åbnet, så er det straks værre... men jeg har haft held med at løsne stempler ved at proppe udst. flancen og indsugning til, og fylde cylinder og krumtaphus op med olie (til automatgearkasse og servostyring) med 1/3 acetone i. Det er tyndt og har en sjælden evne til at krybe ind overalt. Så lader du den stå et par dage og prøver at rokke lidt med en nøgle på krumtappen/svinghjulet.
Hvis stemplet sidder fast et stykke oppe i øverste del af cylinderen så udstødningsporten er lukket, så kan man med lidt held løsne det lidt
ved at fylde cylinderen helt op med rustløsner og så pumpe det et stykke ud med en fedtsprøjte (der skal lige laves en adapter fra tændrørshul til smørenippel) indtil stemplet er nedenunder udstødningsporten. Der er bare en hage.. man trykker lige så meget på cylindervæggen som på stemplet, og den "kan" sprænge/revne hvis man er uheldig
Hvis det sidder fast et stykke nede så udstødningsport og skyllekanaler er åbnet, så er det straks værre... men jeg har haft held med at løsne stempler ved at proppe udst. flancen og indsugning til, og fylde cylinder og krumtaphus op med olie (til automatgearkasse og servostyring) med 1/3 acetone i. Det er tyndt og har en sjælden evne til at krybe ind overalt. Så lader du den stå et par dage og prøver at rokke lidt med en nøgle på krumtappen/svinghjulet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Stempel sidder fast:S
Som jeg har skrevet så er top og cylinder i et stykke, så nej det kan jeg ikkeElkjaer skrev:du kan vel skrue topstykket af , så har du dejlig meget plads
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Stempel sidder fast:S
Jeg undskylder det havde jeg godt nok overset