Næste års knallertbøder.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Kim B S »

12V skrev:
strynboen skrev:ja det er nok den eneste forbrydelse hvor man straffes..uden at have begået u gerningen..bare muligheden for at KUNNE køre stærkere er nok..er det ikke lige til eu domstolen..eller menneskerettigheds domstolen..tænk hvis alle med et gevær skulle dømmes for mord....fordi de har muligheden for at skyde nogen
Jeg kan tydelig se din pointe, men faktum er nok at vi entusiaster er en lille niche i forhold til de unge mellem 16-18 der kører knallert. Og de holder sig ikke til farten hvis der er mulighed for mere!

Smutter lige ud og pudser glorien :thunge
Hej alle.
Jeg synes også at hvis man bare kan lære at køre efter forholdene, så kan det være komplet ligegyldigt hvor stærkt køretøjet kan køre. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af hybber »

strynboen skrev:ja det er nok den eneste forbrydelse hvor man straffes..uden at have begået u gerningen..bare muligheden for at KUNNE køre stærkere er nok..er det ikke lige til eu domstolen..eller menneskerettigheds domstolen..tænk hvis alle med et gevær skulle dømmes for mord....fordi de har muligheden for at skyde nogen
Tankevækkende, for så skulle 99 % af forums brugere bures inde for voldtægt, vi er jo i besiddelse af "våbnet" til sådan en ugerning :rocks

Her ville sgu godt nok blive stille.....he he!!

God jul og kør pænt!

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af nicklastl »

I misforstår noget drenge:D Låser i så står der " fartbøder" Dvs hvis de måler jer med læser! eller andre lign måle apperater. Under dette er rullefelt IKKE!
Din knallert må stadige kører maks 42 km på felt.
Derimod kører din knallert 35kmt på asfalt og du bliver målt til 35 får du en bøde for at kører for stærkt! Men lovgivningen siger ikke noget om at den kører 35 på toppen på asfalten, men at du kun giver 2/3del gas så den kører 30.. ;) så er politiet der med laser så hold igen med gassen. Og hold den under 30 :) go jul..
håber i forstår:D
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af strynboen »

tror sgu jeg sætter plade på..for ikke at miste dele..hvad koster det om året..med forsikring og alt.....mener at jeg giver ca 600 nu..om året
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Jensmc »

Det er omtrendt det samme for en mc.
Til gengæld får man ikke hold i nakken.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:tror sgu jeg sætter plade på..for ikke at miste dele..hvad koster det om året..med forsikring og alt.....mener at jeg giver ca 600 nu..om året
Det har jeg også valgt at gøre på en af mine yamaha'er selvom jeg ikke er gammel nok endnu :whew men og der kommer plade på eller ej, så kører den jo stadig den fart :roll: :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af strynboen »

det går ikke uden kørekortet..du får en kæmpe bøde og udsat kortet...så lad være.. :sad
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:det går ikke uden kørekortet..du får en kæmpe bøde og udsat kortet...så lad være.. :sad
Det vil også bare være mega surt at blive stoppet når den er så ulovlig :roll: ..
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Yamahaivan »

Var der ikke noget specielt med TUM-knallerter (eller hva de hedder og hvad er det?) :)
de måtte ikk sættes på rullefelt, men skulle skilles ad og tjekkes for ulovlige dele eller noget? :)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af kreidlerhansen »

Yamahaivan skrev:Var der ikke noget specielt med TUM-knallerter (eller hva de hedder og hvad er det?) :)
de måtte ikk sættes på rullefelt, men skulle skilles ad og tjekkes for ulovlige dele eller noget? :)
Selv hvis det gør sig gældende, vil konceptet blive standardiseret med tiden, så det er højst en stakket frist.

Emnet omhandler i øvrigt trafikforseelser og ikke hvad rullefeltet afslører. Hermed bliver der gjort os med, at lovlge knallerter kan overdrejes straffrit ned ad bakke! Dvs. knallertfolket SKAL BREMSE, hvis hastigheden overstiger 30km/t...!

Cyklisterne må dog stadig holde sig til de generelle hastighedsgrænser... personligt finder jeg det nu mere forsvarligt at køre 50km/t på en Puch Maxi end på en SCO herrecykel fra Bilka...!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af kreidlerhansen »

Lad mig præcisere yderligere...

Dette handler om, hvor stærkt man kører i gerningsøjeblikket.
Det handler ikke om, hvor stærkt knallerten KAN køre. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af strynboen »

tja..de stopper vel ikke en som køre 30 kmt...men hvis de gør ..knalder de jo os på konstruktive ændringer på tum knallerterne...så længe de findes...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvorvidt de standser en eller ej må afhænge af dagens formål. Er der fokus på knallerter, bliver alle hevet ind for at tjekke os på forsikring, fejl og mangler.

Jeg har muligvis været heldig, men jeg har k m oplevet primær fokus på scootere. Altså, medmindre en af de ældre knallerter har skreget på unødig opmærksomhed (larm, for høj hastighed, ingen styrthjelm, ringe lys o.lign.), bliver man stort set aldrig standset.

Min FZ50 kom en tur på Gården, fordi betjenten mente, at 65km/t var i overkanten uden hjelm, lys og forsikring, selv om det kun var en prøvetur 500m hjemmefra... han fulgte bemærkningen os med, at hvis jeg ikke havde forsøgt at flygte, var jeg sluppet med en advarsel, heh.

Kreidleren som knallert var aldrig lovlig. Betjenten, som standsede mig med 70km/t i Nyborg dengang, roste mit valg af maskine, anbefalede en 6,25HK Mahle-cylinder og 20mm Bing-karburator, som han selv havde kørt med i sin tid...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"