C3 lejer

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
ankerlund
Junior knallert
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 15. jul 2008 01:29
Kontakt:

C3 lejer

Indlæg af ankerlund »

Hej er det ikke C3 leje i begge sider af krumtap ??, det Fag krumtaps lejesæt hr hansen sælger, er det kun 6303 der er C3 og ikke 6204 til den anden side
mvh Michael
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af FS1originalen »

Hej Michael,

Den er go nok... Iflg. reservedelskataloget er 6204 lejet ikke C3. 6303 lejet er jo også det eneste som sidder "midt i motoren" uden chance for køling til nogen af siderne.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af strynboen »

c3 er et mål for slør i lejet,det er et standart leje,som bliver brugt i bla elmotore,da det løber let,men er ikke specielt presist.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
ankerlund
Junior knallert
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 15. jul 2008 01:29
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af ankerlund »

hej deres billige lejesæt er C3 til begge sider, i min ungdom satte vi C3 i begge sider, ellers kunne de hyle i motoren, hvad gør i??
mvh Michael
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af FS1originalen »

Jeg gør som "biblen" foreskriver, altså kun 1 C3 leje... Men egentlig kan jeg godt se en fordel ved at bruge C3 ved tændingssiden også. Det leje sidder jo også temmelig langt inde i motoren, og kan måske også have "køleproblemer".

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af strynboen »

det er nok best at gøre som i biblen,,grunden er varmeudvidelsen af krumtappen aksialt ,som der er taget højde for med den orginale opsætning,,,men hvad er det andet leje for et,,bedre ringere :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af Michael A »

Jeg tror da at jeg har SKF C3 lejer i begge sider i min Yamaha :P
De billige lejer man kan købe hos TaiWansen begyndte at hyle og larme efter bare 200 km, så dem fik jeg skiftet til nogle SKF lejer fra arbejdet.
Ved dog ikke noget om TSvansens FAG lejere. Kan være de er bedre end deres billige nogle. Det må man da håbe..
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har ellers lige stået i værkstedet og bandet T. Hansen langt væk mens jeg adskilte en motor som en stakkels ung mand lige har renoveret for alle sine sparepenge - uden held -bla. pga. deres ubrugelige koblingsfjedre :!: :!: :!:

Men lige præcis lejer er de faktisk gode til - vel at mærke hvis man holder sig til FAG. De er fuldt på højde med SKF lejer som mange refererer til som topkvalitet. Jeg har faktisk hørt fra "en i branchen" at når FAG skal lave feks. 6202 så spørger man SKF om de skal have fyldt lageret op - og omvendt :!: :?: :!:

Og Taiwansens priser på FAG lejer ligger langt under listeprisen som du må betale hvis du går ind til en FAG forhandler.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af Jensmc »

Et Elektromotorleje hedder Bxxxx og er en anelse strammere i akseltolerancen. Dvs. at krumtappen skal presses i ved samling. Hvis man kigger i et lejekatalog, ser man, at et C3 leje er et leje med større slør end normalt. Jeg mener i andre FS1 kataloger, at have set der skal være C3 i begge sider. Dette kan jeg dog ikke være 100 % sikker på her i aften. I ved godt: Fredag får man lidt øl. Her på Fyn i hvert fald. Øllet er Westmalle (Belgien 9,5%)
Min 1976`er skiftede jeg lejer i (Koyo) i 1983. Kun C3i den ene side. Og den kører stadig kanon godt.
Ca. 35 med tyk toppakning.
///
jensmc
strynboen skrev:c3 er et mål for slør i lejet,det er et standart leje,som bliver brugt i bla elmotore,da det løber let,men er ikke specielt presist.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af Jensmc »

FAG er et kvalitetsleje på højde med SKF.
///
jensmc
FS1originalen skrev:Jeg har ellers lige stået i værkstedet og bandet T. Hansen langt væk mens jeg adskilte en motor som en stakkels ung mand lige har renoveret for alle sine sparepenge - uden held -bla. pga. deres ubrugelige koblingsfjedre :!: :!: :!:

Men lige præcis lejer er de faktisk gode til - vel at mærke hvis man holder sig til FAG. De er fuldt på højde med SKF lejer som mange refererer til som topkvalitet. Jeg har faktisk hørt fra "en i branchen" at når FAG skal lave feks. 6202 så spørger man SKF om de skal have fyldt lageret op - og omvendt :!: :?: :!:

Og Taiwansens priser på FAG lejer ligger langt under listeprisen som du må betale hvis du går ind til en FAG forhandler.

Erik
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af FS1originalen »

Ja jeg må nøjes med en SLOTS. Har ikke været forbi Belgien for nylig... Min favorit dernede er Duvel, men der er jo nok 80 - 90 bryggerier jeg ikke har prøvesmagt endnu :lol: :lol:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: C3 lejer

Indlæg af strynboen »

nu i snakker oim belgien,ungerne herovre på øen er vilde med de store ringeklokker,som var et lovkrav dernede,så jeg bliver nok nødt,til at starte en import af dem.der må også være gode muligheder for en korekt ulo baglygte til ms-50,puch"en.det er åbenbart et problem at finde 75" årgangen :!: :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"