Side 2 af 2

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: søn 4. mar 2012 20:23
af Kai
Den kan køre helt uden filter, plastikrør og begrænser propper og stel hvis dysen ellers er den rigtige. Dog ikke særlig smart at gøre, men den kan :)

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: søn 4. mar 2012 20:32
af Nikolaj Y
Kai skrev:Den kan køre helt uden filter, plastikrør og begrænser propper og stel hvis dysen ellers er den rigtige. Dog ikke særlig smart at gøre, men den kan :)
Ok, tak for svaret :D

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: man 5. mar 2012 07:16
af claus olieklud
hej... hvis ikke du har de 2 ovale propper i snorklen får du den ikke til at køre med standart dyse... luftskruen virker nøjagtig som på en yamaha dvs den justere blandingsforhold, men kun med lukket gasspjæld eller ganske lidt gas... hilsen olieklud

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: man 5. mar 2012 09:28
af strynboen
ja den blande skrue..har ikke meget effekt..jeg har altid sat den 1 - 1-1/2 omgang ud fra bund..men ikke kunne mærke nogen forskel hvor den stod
jeg monterede en standart ms 50 kaburator i stedet..det er den som maxi 2 gear bruger..der skal købes en overgangs studs..fra maxi 2 gear...
men den skal kunne køre den du har...men er ikke helt enig med kai..disse 4 kantede bing..kan ikke køre uden en vis modstand..de kan ikke dysses,,for kompension for manglende modstand.dvs jeg har ikke kunne..måske andre kan
.men det behøver jo ikke at være et orginalt luft filter et pot filter af den meget lukkede type kan nok bruges

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: man 5. mar 2012 16:39
af Krelleh
claus olieklud skrev:hej... hvis ikke du har de 2 ovale propper i snorklen får du den ikke til at køre med standart dyse... luftskruen virker nøjagtig som på en yamaha dvs den justere blandingsforhold, men kun med lukket gasspjæld eller ganske lidt gas... hilsen olieklud
2 ovale? Den har en for enden af lufterfiltet og en på selve luftfilteret?
strynboen skrev:ja den blande skrue..har ikke meget effekt..jeg har altid sat den 1 - 1-1/2 omgang ud fra bund..men ikke kunne mærke nogen forskel hvor den stod
jeg monterede en standart ms 50 kaburator i stedet..det er den som maxi 2 gear bruger..der skal købes en overgangs studs..fra maxi 2 gear...
men den skal kunne køre den du har...men er ikke helt enig med kai..disse 4 kantede bing..kan ikke køre uden en vis modstand..de kan ikke dysses,,for kompension for manglende modstand.dvs jeg har ikke kunne..måske andre kan
.men det behøver jo ikke at være et orginalt luft filter et pot filter af den meget lukkede type kan nok bruges
Det er et original luftfilter jeg har til den, men jeg prøver lige at rense/blæse det igennem.

- Jeg har skaffet et stykke flexrør i dag, så jeg går ud og kigger på det nu.

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: tirs 6. mar 2012 17:13
af Krelleh
Når, jeg fik monteret rør med en begrænsning i med et oval hul på 8X12 mm.

Jeg startede med at have str. 50 dyse. Det var ligesom den fik en smule for meget. Jeg skiftede til 44, men ligesom ved 50'er tager den omdrejninger halvt op og så "hakker" den bare i det.
Mere nåede jeg ikke i går og i dag er det simpelhen for koldt :oops:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

: tirs 6. mar 2012 17:28
af Krelleh
Det er denne cylinder jeg har på http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... %20|%20Top#" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror ikke det er der fejlen, nogle som har erfaringer med denne?