Side 2 af 2

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: tors 25. okt 2012 17:53
af the eagle
kan du bruge det her http://www.guloggratis.dk/knallerter/kr ... 36-batteri" onclick="window.open(this.href);return false; :whew

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: tors 25. okt 2012 18:01
af Kris6861
the eagle skrev:kan du bruge det her http://www.guloggratis.dk/knallerter/kr ... 36-batteri" onclick="window.open(this.href);return false; :whew
4

Jo tak, jeg har lige købt den :D

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: tors 25. okt 2012 18:10
af kreidlerhansen
Nu er du forhåbentlig klar over, at man ikke skal have de store forventninger til et i hvert fald 30 år gammelt batteri?

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: tors 25. okt 2012 19:39
af strynboen
det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: tors 25. okt 2012 19:50
af kreidlerhansen
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: tors 25. okt 2012 20:49
af strynboen
nååå ja ULO...lige som baglygterne

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: fre 26. okt 2012 18:28
af Kris6861
Så fandt jeg endelig ud af hvordan sådan et originalt Kreidler batteri skal oplades! :D
Jeg spurgte Moped-speed.dk, de sagde den skulle oplades ved lav styrke på 6v. Det er sku dejligt at jeg ved det nu, hehe :(y)

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: fre 26. okt 2012 20:15
af Kai
Lad vær at smække en vilkårlig 6V bil/mc lader på det, de er ikke beregnet til Ni.mh eller Ni.Ca celler.
Og "lav styrke" er et temmelig vidt begreb, og for "meget" og "for længe" er bestemt ikke sundt for batteriet.

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: lør 27. okt 2012 10:14
af strynboen
lad evt kun en time af gangen..og tjek temperaturen på batteriet..hvis du bruger en"stor bil lader"..selv om den har lav ladeindstilling.på 6 volt.er det ofte for meget for disse små batterier..det er mili amp de skal lades med..en bil lader lader i hele amp...som kai skriver....
man kan dog snyde ved at lade i kort tid...men kun under konstant overvågening...glemmer man batteriet...smelter eller explodere det...

nok bedst ikke at forsøge det...vi skal ikke give farlige råd på forum :(n) ...køb en lader som er beregnet til miliamp ladening..og lukkede batterier

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: lør 27. okt 2012 11:31
af kreidlerhansen
kreidlerhansen skrev:Du kan sikkert tilkøbe en lader, der matcher, hos samme forhandler.
Jeg refererer qua Strynboens sidste indlæg til mit eget på side 1.

Forhandleren har netop en lader, som matcher batteripakken, der blev fundet tidligere. Den originale ladespole har alt andet end power, og den burde derfor ikke volde problemer ift. den moderne batteritype.

Det er dog ingen undskyldning for ikke at holde øje...


I mine øjne er det uden omsvøb hul i kraniet at hægte et 20-30 år gammelt batteri på, og blot håbe det bedste. Uanset, om den originale spole er ynkelig eller ej, er der fare-faktorer nok på spil, til man skal tænke sig om.

Nok er jeg til tider karl-smart-i-en-fart, men strøm og syre kan man pr. definition ikke stole en skid på! Og da slet ikke efter xx antal års stilstand... Den springer nok ikke i luften og går i kredsløb, men et lækkende batteri kan forrette rigelig skade, hvis man ikke tager sine forholdsregler.


Det handler ikke om de 100 gange, det går godt, men om den ene gang, det går skidt.

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: søn 28. okt 2012 20:58
af Kris6861
kreidlerhansen skrev:
kreidlerhansen skrev:Du kan sikkert tilkøbe en lader, der matcher, hos samme forhandler.
Jeg refererer qua Strynboens sidste indlæg til mit eget på side 1.

Forhandleren har netop en lader, som matcher batteripakken, der blev fundet tidligere. Den originale ladespole har alt andet end power, og den burde derfor ikke volde problemer ift. den moderne batteritype.

Det er dog ingen undskyldning for ikke at holde øje...


I mine øjne er det uden omsvøb hul i kraniet at hægte et 20-30 år gammelt batteri på, og blot håbe det bedste. Uanset, om den originale spole er ynkelig eller ej, er der fare-faktorer nok på spil, til man skal tænke sig om.

Nok er jeg til tider karl-smart-i-en-fart, men strøm og syre kan man pr. definition ikke stole en skid på! Og da slet ikke efter xx antal års stilstand... Den springer nok ikke i luften og går i kredsløb, men et lækkende batteri kan forrette rigelig skade, hvis man ikke tager sine forholdsregler.


Det handler ikke om de 100 gange, det går godt, men om den ene gang, det går skidt.
Har nogle ekstra tør elementer til at ligge. Min anden batteriboks var i stykker så skulle bruge en ny.

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: ons 31. okt 2012 20:34
af Kris6861
quote="kreidlerhansen"]
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.[/quote]

Kom lige til at tænke på noget. Skal der ikke sidde en sikring ved det originale batteri?[

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: ons 31. okt 2012 20:36
af Kris6861
kreidlerhansen skrev:
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.
Kom lige til at tænke på noget. Skal der ikke side en sikring ved det originale batteri?

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

: ons 31. okt 2012 20:46
af Kris6861
Kris6861 skrev:
kreidlerhansen skrev:
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.
Kom lige til at tænke på noget. Skal der ikke side en sikring ved det originale batteri?
Følg venligst mit andet indlæg: viewtopic.php?f=38&t=13059" onclick="window.open(this.href);return false;