Side 2 af 2

Re: Høje omdrejninger på fs1

: søn 8. dec 2013 12:54
af DavidKarlson
Ja det har jeg prøvet, men yamahaen gør det nu også! Så du mener lidt, at det er hen ad den samme simulation der sker, som når den er ved at løbe tør for benzin? Ja må jo i gang med at tjekke for falsk luft igen....... håber faktisk lidt, at det "bare" er simmeringen i tændingssiden der skal skiftes, da jeg godt nok ikke magter at rode mere med den lige for tiden! ;)

Re: Høje omdrejninger på fs1

: søn 8. dec 2013 18:27
af DavidKarlson
Ja det har jeg prøvet! Det gør yamahaen nu også, men jeg kan godt følge dig! Simmeringen ved tændingssiden ser fin ud, men der er dog noget olie/benzin forneden (under krumtappen). Men den ser ikke ud til at være beskadiget, eller være "skudt ud". Den sidder fint tæt, men dog er den jo nok ikke 100% tæt..

Re: Høje omdrejninger på fs1

: søn 8. dec 2013 18:54
af Kai
Du får samme råd som mange andre har fået:

Tag karburatoren og udstødningen af.

Find et stykke slange (fx 3/4" haveslange) der passer stramt ind over indsugningspladen.

Drej krumtappen så stemplet er i top og hold en hånd for udstødningen eller find en gummiprop der passer i hullet.

Pust i slangen og forsøg at holde trykket så højt du kan med munden. Hvis motoren kun er en lille bitte smule utæt kan det være svært at mærke om du kan blive ved at puste "luft igennem"

Det er ikke let at forklare, men ganske simpelt i praksis, og prøv evt at puste gennem et sugerør først og sæt en finger på enden mens du puster lidt, mens du holder trykket trykket i sugerøret så sæt tungen på enden af den del af sugerøret du har i munden, du er ikke i tvivl om der slipper luft "igennem" hvis du løsner fingeren lidt i den anden ende.

Det er en af de aller letteste tests at prøve hvis man har mistanke om motoren er utæt, og er slangen lang nok, eller du har en hjælper og der er stille i værkstedet så kan du ret let høre hvor luften slipper ud. Også hvis det er internt i motoren, bare tag oliepinden op og lyt efter.

Re: Høje omdrejninger på fs1

: søn 8. dec 2013 23:20
af DavidKarlson
Tak for rådet! Det må prøves! Men tror lige jeg prøver i morgen, at når den er startet, så sprøjte lidt med noget jet start, der hvor der er mulighed for om den er utæt, og så se om den stiger i omdrejninger. Det er vel ligeså godt? :)