Side 2 af 6
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: lør 29. aug 2009 20:18
af nielsfup
Hmm
Der er et lille mærke på undersiden af skørtet.
Mon det er det der kan høres..
Jeg prøver lige at dreje 1.0 mm af længden og prøver igen
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: lør 29. aug 2009 20:36
af nielsfup
Hmm
Det hjalp ikke en pind.
Samme lyd
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: lør 29. aug 2009 20:40
af nielsfup
Krumtappen er ny ( 100 km ) og jeg har lige sat nyt nåle leje i.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: lør 29. aug 2009 23:03
af Allan M
Det slår ikke imod, det tør jeg næsten garantere. Så kunne du se det på stemplet - det er jo aluminium, og der havde helt sikkert været mærker at se.
Hvilket oktan kører du med? Jo højere oktan jo højere kompressionsforhold kan du køre med uden at den selvantænder.
Oktanbooster+blyerstatning (Castrols har bedst ry i veterankredse, har jeg hørt) kan hæve tallet en smule, og Shell sælger noget 99 oktan benzin.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: lør 29. aug 2009 23:09
af Allan M
Check forresten at det ikke er en stempelring, som kan tage fat i en af de bageste skyllekanaler der, hvor den når sammen om stemplet. Det oplevede jeg med et yamaha-stempel kombineret med en taiwansen-cylinder. Det gav en "ploink"-lyd for hvert stempelslag.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: søn 30. aug 2009 08:59
af Jensmc
Husk nu at der står i reg. papirerne,. hvad den yder. Osse slagvolumen. Dette må jo som bekendt ikke afviges væsentligt fra det oplyste.
Uha, det bliver dyrt, hvis etaterne opdager det!
Forstår godt, at du laver eksperimenter. Jeg mener bare, at en 50CC, der kan køre stærkt/jævnt (og det kan den, hvis det er lavet rigtigt) er sjovere.
Ellers kunne man jo have købt en YB100 i stedet. Det virker meget bedre.
Held og lykke med tuningen.
///
jensmc
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: søn 30. aug 2009 10:07
af nielsfup
Ja jeg ved ikke rigtigt hvad det er.
Men det kan jo også være den bare skal sige sådan. Lyden fra den gamle 43mm cylinder var bare mere blød.
Og ja Jens en 50ccm kan helt sikkert komme til at køre stærkt og godt.
Det er bare let at øge volumen og det giver moment i den lave ende.
Jeg mener der står 4.4 kW i papirene og det kan man jo nok komme forbi hvis man måler efter.
Jeg må rode vidre med det og se om der er noget galt eller det bare er sådan den lyder
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: søn 30. aug 2009 16:52
af nielsfup
Nu har jeg været ude at køre igen ca 20 Km.
Den lyder stadig lidt metallisk i tomgang. Syntes det forsvinder lidt når den for gas. Eller hvis man gasser op og den falder tilbage mod tomgang er det væk indtil den skal arbejde igen i tomgang.
Jeg tænker på om det kan komme fra koblingen da jeg ved at gummi dæmperne er meget slidt (måske helt væk) i den kobling jeg køre med nu.
Vær gang den tænder slår metallet i koblingen mod hinanden. og det er det man kan høre.
jeg har renoveret en kobling der skal i, så bliver vi klogere på den teori
Ellers køre den super med den 45mm cylinder fint moment og kan gå 70 uden at køre med alt for højt omdrejnings tal. Og der er mere tilbage.
Lige det jeg var ude efter.
Måske skal den geares en tand op til 11T/34T Nu er den 10/34...
Fortsættelse følger
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: søn 30. aug 2009 21:56
af claus olieklud
hej niels fup... jeg må desværre meddele at jeg tror det har noget at gøre med at den har haft sat sig een gang.... mit absolut bedste råd er at købe et 45 mm. stempel med 1 ring uden ruder !!! hilsen claus olieklud....
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: søn 30. aug 2009 22:36
af nielsfup
Hej Claus
Tak for rådet jeg har sku brug for alt ekspertise nu.
Det stempel jeg køre med har 2 ringe uden vindure.
Det sære er at den lyd var der fra første gang jeg startede den op nede i kælderen.
Og den køre faktisk rigtig godt men lyder lidt metallisk vær gang den tænder.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: søn 30. aug 2009 22:55
af lund
Da jeg havde 45mm på min var der også en mærkelig klikken tikken?
og har nu skiftet til en 43,5 og den lyder også helt anderledes??
dog var min meget slidt jeg jeg mistænkte stempelringene for at klikke?
for lyden er væk nu med min nye cylinder
mvh jens
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 15:48
af nielsfup
Hej
Her er sidste nyt i sagaen.
Først har jeg skiftet koblings skålen med en renoveret ( ny model alu. med hjemmelavet spor til bronze skive) med nye gummi ophæng. Og den har fået et helt nyt 19T primær tandhjul. Og det hele spiller fint.
Men den hyler stadig lidt især ved motor bremsning.
Og den metal lyd er der stadig.
Men jeg kan høre den også er den når med træder kick starteren ned.. Så det er ikke nogen med bankning.
Men hvad F***** er det så. ØV
Nå med ellers køre den rigtig godt. Den kan dog ikke tage så mange omdrejninger som den gamle 43mm cylinder. Men den var også portet hårdt. Jeg har stadig ikke prøvet topfart men 80 køre den uden problemer..
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 16:21
af strynboen
prøv med et andet stempel,,selv om det er nyt er kvaliteten måske for dårlig,,tror at stempel ringene har for meget slør,,eller de griber fat i nogle kanaler,,evt prøv det stempel med en l ring..det er da værd at prøve
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 17:04
af nielsfup
Ja Lars
Det er mystisk lige nu...... MEN jeg stopper ikke før jeg har fundet ud af hvad det skyldes.
Det er iøvrigt dine fine gummi dæmpere der er i den nye koblings skål.. De virker super Tak.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 17:07
af strynboen
hej fup,,,vi må håbe at de er olie bestandige,,men min egen køre fint med dem også
og så er de jo billige
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 17:21
af nielsfup
Ha Ha
Ja prisen kan man ikke klage over
.
Mon ikke de holder.
De kan ikke blive værre end de gamle for der var faktisk ikke noget til bage
.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 17:35
af lund
hvis du skal købe nyt stempel vil jeg råde dig til at købe fra protuna da det ikke kan betale sig mht fragt at bestille ved scooter-dele.dk
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: ons 2. sep 2009 21:51
af faerch78
Hej kommer lige med en teori om hvad der kan være skyld i at den lyder anderledes med 45mm end med 43mm.
Min teori er at når man kommer over 43,5mm stempel, bliver der lidt ubalance i det. Altså pga vægt af stempel.
Ved godt det ikke er meget der er forskel.!
Lyder det helt hen i vejret.?
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: fre 4. sep 2009 23:08
af nielsfup
Ja jeg ved sku ikke rigtigt...
Den nye kobling køre perfekt.
Men der er stadig lidt sporvogns lyd i gearkassen ved påløb
Nu har jeg reifet alle porte så der ikke er skarpe kanter og jeg syntes metal lyden er blevet mindre.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
: man 7. sep 2009 20:10
af Nabo Jan
Hej Fup.
Har du rundet udst porten så den er er mere blød i overgangen, synes at den ser meget kantet ud?
Den kan godt rundes uden at du hæver porten ret meget, men lidt vil den blive hævet!
Men det lyder jo til at den har rigeligt moment, så det går vel.
Mvh Nabo Jan.