Motorrens?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

et godt gl husråd er kaffegrums,,, sammen med alm. sæbe og det gør også hænderne bløde ,,, margarine er også godt til olie og tjære produkter når labberne skal vaskes rene ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Rasmusbanke »

Slap nu af alle mennesker :D Bremse rens er godt, og er slet ikke så farlig som i siger. Kender en der snart er 40, han har også brugt det al den tid det har været fremme. Hvis han får sig et sår, sprøjter han lige noget derned for at rense, det siger han, at det hjælper godt (:
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af strynboen »

stop nu...ellers må vi lukke tråden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af krisravn »

Jeg har fundet denne her bremserens, er den i orden?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=319 ... 1388086082
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

tror den er rigtig fin !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af FS1originalen »

krisravn skrev:Jeg har fundet denne her bremserens, er den i orden?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=319 ... 1388086082
Jeg er ikke helt tryg ved den spray... Står der ikke at den får bremserne til at pibe :!: :lol: :!: :lol:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af adax17 »

FS1originalen skrev:
krisravn skrev:Jeg har fundet denne her bremserens, er den i orden?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=319 ... 1388086082
Jeg er ikke helt tryg ved den spray... Står der ikke at den får bremserne til at pibe :!: :lol: :!: :lol:

Erik
Hehe giver dig helt ret :)
Modvirker ligeledes at bremserne ikke piber. = Får dem til det :lol: :lol:
Brian
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 30. nov 2007 23:15
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Brian »

Her er et link til motorrens:

http://www.special-butikken.dk/site-box ... ID=8304%20

Endda til en overkommelig pris - har ikke selv testet det endnu, så hvis nogen har er kommentarer da velkomne
Yamaha FS1 1978 K1 ens motor og stel nr. (er renoveret)
Yamaha FS1 1978 DX ens motor og stel nr. projekt
Yamaha FS1 1977 K1 er renov

Venlig hilsen
Brian
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af JacobMC »

Det bedste og billigste håndrens er nu kaffekrums og et enkelt sprøjt sæbe oven i. DET ER NOGET DER FUNKER! :D
Motorrens er stærkt, det kan jeg mærke hvergang jeg har brugt det. Men nu har jeg købt en sprøjtepistol, som jeg hælder det i, og så trykluft til. Det funker! :D

Mvh. Jacob
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Allan M »

Jeg vil ikke skændes, men jeg føler mig forpligtet til at bidrage med mine erfaringer:

Fra jeg var 7 har jeg bygget skalamodeller, brugt lim og maling uden udluftning. Dengang vidste ingen bedre.

Hele min ungdom - faktisk indtil for nylig - har jeg ikke taget det så tungt med kemikalier. Har også vasket hænder i affedtningsmiddel på de værksteder, jeg har haft min gang. Det er super effektivt.
Loddet uden udluftning dengang loddetinet måtte indeholde alskens tungmetaller.

Derudover har jeg levet supersundt og økologisk, med masser af motion, aldrig røget osv.

Nu har jeg kræft og får kemoterapi. En hård en at sluge, når man er 35 år og har to små børn. Ingen kan sige om det lige er kemikalierne. Men noget har jo været årsag.

HUSK at tænke de dér 20 år ud i fremtiden!

Det er KUN sagt for at I selv kan vælge. Fint nok at fortsætte som I gør, jeg vil slet ikke stå med pegefingeren eller noget. Bare at I så er klar over, at de sikkerhedsforeskrifter har en årsag og en konsekvens.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Kim B S »

Allan M skrev:Jeg vil ikke skændes, men jeg føler mig forpligtet til at bidrage med mine erfaringer:

Fra jeg var 7 har jeg bygget skalamodeller, brugt lim og maling uden udluftning. Dengang vidste ingen bedre.

Hele min ungdom - faktisk indtil for nylig - har jeg ikke taget det så tungt med kemikalier. Har også vasket hænder i affedtningsmiddel på de værksteder, jeg har haft min gang. Det er super effektivt.
Loddet uden udluftning dengang loddetinet måtte indeholde alskens tungmetaller.

Derudover har jeg levet supersundt og økologisk, med masser af motion, aldrig røget osv.

Nu har jeg kræft og får kemoterapi. En hård en at sluge, når man er 35 år og har to små børn. Ingen kan sige om det lige er kemikalierne. Men noget har jo været årsag.

HUSK at tænke de dér 20 år ud i fremtiden!

Det er KUN sagt for at I selv kan vælge. Fint nok at fortsætte som I gør, jeg vil slet ikke stå med pegefingeren eller noget. Bare at I så er klar over, at de sikkerhedsforeskrifter har en årsag og en konsekvens.
Hej Allan M.
Det gør mig ondt at høre at du har fået kræft. :cry: Jeg håber meget på at du må blive helbredt. :wink: Det kan nok ramme de fleste, når det kommer til stykket. :| Mange af os passer nok ikke godt nok på os selv på flere måder. :roll: Men jeg kender flere der er blevet helbredt, så jeg vil slutte med et GOD BEDRING til dig Allan. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det må virkelig få en til at tænke over sagerne :shock:

God bedring Allan :!: :!: :!:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af strynboen »

det er jeg meget ked af at høre..det er et helvede når unge mennesker med børn,,får sådan nogle sygdomme..heldivis er mulighederne bedre end for 20 år siden..så du bliver god igen...men det er hårdt,,og tvivlen gnaver i sjælen hele tiden..
men netop en yamaha er god at få tankerne lidt væk med..og et positivt forum som altid er der..håber du snart er i gennem
kemoen og kan begynde at lade op igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af nielsfup »

Uha Allan
Det er meget trist at høre.
Man kommer til at tænke over tingene.

Du må se at komme oven på igen så vi kan komme til at køre en tur sammen MED nummer plader på :D
God bedring

Niels
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Det gav også et gib i mig, da jeg læste din beretning Allan og vi må håbe at du kommer igennem det. God bedring til dig.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Allan

det var ikke så god en meddelse :( ,,, jeg ønsker dig og din familie alt mulig held og lykke ,,, og håber i kommer godt igennem den svære tid :D ,, og ønsker dig en godbedring med håbet om at du må komme hurtigt igennem det :D ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af tøffe »

hejsa allan jeg har miste fler i min familie så ved hvordan det berør en så mange gode tange og ønsker til dig og familien her fra tøffe om god bedring :)
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Allan M »

Hey hey! Jojo, jeg bliver rask igen. :wink:

Jeg fortalte det simpelthen bare fordi jeg efter overvejelse ikke kunne lade være. Det er et relevant indspark i debatten om motorrens, affedtning, lakfjerner og håndteringen af de stoffer, som kan hjælpe i vores hobby.

Min huskeregel er fremover, at hvis noget er kradst nok til at fjerne olie/lak etc, så kan det også skade min krop! Husk på, vi er lavet af vand og lidt kulstof.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Kim B S »

Allan M skrev:Hey hey! Jojo, jeg bliver rask igen. :wink:

Jeg fortalte det simpelthen bare fordi jeg efter overvejelse ikke kunne lade være. Det er et relevant indspark i debatten om motorrens, affedtning, lakfjerner og håndteringen af de stoffer, som kan hjælpe i vores hobby.

Min huskeregel er fremover, at hvis noget er kradst nok til at fjerne olie/lak etc, så kan det også skade min krop! Husk på, vi er lavet af vand og lidt kulstof.
Hej Allan M.
Det er helt sikkert også meget relevant. :wink: Jeg mener også at hvis du har fået nogen til at tænke sig om en ekstra gang, inden de tager de mest skadelige produkter i brug, hvilket jeg tror. :wink: Så har du også gjort en god gerning. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af lund »

Vi bruger også bremserens på arbejdet

Det vi bruger er fra noget der hedder Comma, og det virker rigtig godt tager alt olie og fedt!
MEN MEN MEN,, som de andre skulle jeg også være smart en dag og vaske hænder i det eller dvs skulle bare lige have det værste af, og selvom jeg hvergang inden jeg tager handsker på smørre hænderne ind i sådan noget creme vi har.. så blev mine fingre tøre som papir af det! så pas på med det. Fremover bruger jeg bare det sæbe de har med sådan nogle plastik kugler i det tager også det hele hvis man da er omhyggelig :D

Dog skal det siges at det ikke er godt for lak og maling, det får sådan en mærkelig mat overflade efter det er sprøjtet på.


Når jeg makker yamaha eller andre knallerter bruger jeg ganske alm. motorrens fra tanken, og det virker ganske fint! men det er noget rigtig krads for hænderne! så husk godt med håndcreme bag efter!! ( jeg mistænker det altså lidt for at være lampeolie under dæknavnet motorrens, da det lugter ligesom det, og effekten er stortset det samme både på olie og hænder :roll: :lol:)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"