Side 2 af 2

Re: Dt-50 cylinder

: tors 15. sep 2011 18:23
af Knud
Nabo Jan skrev:Jeg har anskaffet mig 2 stk. rd50 cylindre, en 40mm og 44.5 mm.
Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at tildanne dels cylinderen (der skal fjernes ca 1.2 mm fra toppen), dels en bundpakning (i RF stål, 1 mm), så den kan sættes på en standard FS1 motorblok?
med venlig hilsen
Knud

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du vil tage de 1.2mm af i toppen, så hæver du ALLE kanaler med 1.2mm hvilket er meget når det siges at en RD cylinder tager mange rpm i forvejen, istedet ville jeg få dem drejet af i bunden, så kan du altid hæve udstødnings porten, hvis den skulle mangle rpm alligevel.[/quote]

Ja det kan jeg godt følge dig i (skulle lige have vendt tingene et par gange), det er meget uheldigt at udstødnings porten hæves på denne måde, men jeg kan ikke med mine tekniske midler (som er meget begrænsede) klare dette: at tage af i bunden af cylinderen, er der nogen på forum der kan klare denne opgave? (faktisk ville det være godt at tage lidt mere af i bunden end de 1.2 mm fordi jeg gerne vil have en "rolig" cylinder = lavere RPM hvor den peak´er)
mvh
Knud

Re: Dt-50 cylinder

: tors 15. sep 2011 20:28
af strynboen
det kan alle maskin værksteder....måske benny har et
roterende plan til sin fræser..prøv at pm ham...men regn med ca 3 timers arbejde mindst...

Re: Dt-50 cylinder

: tors 20. okt 2011 18:50
af Knud
Knud skrev:
Nabo Jan skrev:Jeg har anskaffet mig 2 stk. rd50 cylindre, en 40mm og 44.5 mm.
Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at tildanne dels cylinderen (der skal fjernes ca 1.2 mm fra toppen), dels en bundpakning (i RF stål, 1 mm), så den kan sættes på en standard FS1 motorblok?
med venlig hilsen
Knud

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du vil tage de 1.2mm af i toppen, så hæver du ALLE kanaler med 1.2mm hvilket er meget når det siges at en RD cylinder tager mange rpm i forvejen, istedet ville jeg få dem drejet af i bunden, så kan du altid hæve udstødnings porten, hvis den skulle mangle rpm alligevel.
Ja det kan jeg godt følge dig i (skulle lige have vendt tingene et par gange), det er meget uheldigt at udstødnings porten hæves på denne måde, men jeg kan ikke med mine tekniske midler (som er meget begrænsede) klare dette: at tage af i bunden af cylinderen, er der nogen på forum der kan klare denne opgave? (faktisk ville det være godt at tage lidt mere af i bunden end de 1.2 mm fordi jeg gerne vil have en "rolig" cylinder = lavere RPM hvor den peak´er)
mvh
Knud[/quote]

-Jeg har i dag hentet min 44.5mm RD-cylinder hos Niels Fup, den har Niels drejet 1.5 mm af i bunden, så kan jeg bruge de spec. fremstillede metal pakninger, Jan har lavet til at give denne lidt hysteriske cylinder lidt mildere porttider.
Tak til Jan og Niels for den velvillige indsats!!, det er jo dejligt at forum har disse to dygtige metal-snedkere til at hjælpe med mit projekt.
(jeg har stadig 40 mm RD cylinderen til salg på DBA, den har øjensynligt samme port tider som 43 mm cylinderen, hvis nogen skulle være interesseret)
Nu skal jeg "bare" have fisket den forkert isatte pakdåse ud (tændingssiden), så er jeg klar til at give den gas med et 1-rings stempel, en 3 flapper reedvalve, stor vinkel studs og 21 mm karburator- gad vide om jeg høvler krumtappen/lejer i stykker?
Den skal puste ud i en YB1 udstødning (ligesom Niels´) og bruge 12.8HK topstykket med en passende toppakning (Jeg har også et DT50 topstykke)

tak
mvh
Knud

Re: Dt-50 cylinder

: tors 20. okt 2011 22:24
af nielsfup
:teeth2 :teeth2 :teeth2
Uha
Det bliver spænderne
Bare du går i Orbit om månen med den opsætning. :D :D
Glæder mig til at høre mere

Re: Dt-50 cylinder

: lør 22. okt 2011 20:18
af kreidlerhansen
HVIS topstykket er indrettet dertil, vil jeg anbefale en squish-afstand så tæt på 0,6mm som muligt for optimal forbrænding og varmeafledning. Benyt det topstykke, som matcher stemplet bedst. Hvis køleribberne vender den gale vej, så hold øje med temperaturen, men vær ikke paranoid - kølearealet er vigtigere end vindretningen, og med en skråtstillet cylinder, er det i reglen ligegyldigt.

Jeg er meget spændt på dette projekt! Med indsugningen næsten direkte over krumtap/plejlstang, vil smøring af lejerne forbedres. Opnår du endda højere ydelse, må man vist sige 'win/win'!