koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af nielsfup »

JoJo
jeg er stort set enig.
Men hvis man bruger dem med omtanke så er der jo dele der er OK og andre bestemt ikke.
Hvis man fx. taler tænding, så kan man få gode dele som er svære/dyre at få fat på ellers. Men der er også meget lo** som bremse arm/pedal krome dele, med vidre.
Når de stopper salget af FS1 dele så bliver det sværre for os.

Men der er ingen tvivel om at originale eller gamle kopi dele er at foretrække. Nok en gang : køber man hos TH så skal man bruge sin sunde fornuft og bare sige ØV hvis delene ikke passer eller ikke er de rigtige og man skal vide hvad man man går efter det er ikke for amatører.

Bedre er det at handel hos Benny ( eller i udlandet hvis man ikke kan finde delene her)
Håber ikke det bliver tget ilde op :(
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af dexta »

Jeg tror lige jeg vil tale med Benny om det er ok jeg får lavet en trøje der står www.yamahafs1.dk dexta på.. Så reklamerer jeg lidt for hans side og samtidig kan i se hvem jeg er hvis i vil det !!
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af nielsfup »

Hej Dexta
Jer er frisk. Tror du man kan få den med bulb. :wink:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af dexta »

Jeg er i hvert fald sikker på at jeg vil have lavet en ved den lokale maskinforretning da de kan trykke mærker på.. Hvad er bulb ? :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af nielsfup »

Ha Ha
Ja det er den dims et skib har foran op kølen under vandet. Jeg tænkte mere på min lille top mave :mrgreen: :mrgreen:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af dexta »

Aha :mrgreen: :mrgreen: På den facon, nå men det har jeg ikke så meget brug for endnu.. Men det kan være det kommer om et par år, i ved, det er det med marcipanbrød !! Jeg regner med at snakke med Benny engang imorgen om det er ok jeg kommer med sådan en trøje !! :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: koblingssnegls fjeder går på tandhjul

Indlæg af Allan M »

på den, som er udgangspunktet for 1991-replicaen, var bremsearm/bremsenøgle svejset sammen og gearpedalen svejset på....
Fortandhjulet var til gengæld sat løst på uden møtrik fordi gevindet på akselen var smadret.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"