Side 4 af 6

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tors 7. jul 2011 18:27
af strynboen
mener at bensin pumpen sidder ude under tanken..og går fast..det er vel den gamle 1600 motor..pas nu på rust..honda var en helveds rustspand i accord tiden..ekstra tynde plader og dårlig hulrums beskyttelse...men de køre fantastisk..styre egenskaberne er i top..og motorene går fantastisk...når ikke lige at bensin pumpen strejker

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tors 7. jul 2011 18:47
af Poul-Erik A.
Hej Lars og tak for respons.

Det er en 1,5 motor med 90 HK.

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tors 7. jul 2011 21:42
af Poul-Erik A.
Jeg har taget et billede af det jeg tror er benzinpumpen og forestiller mig, at der er et stort filter i kredsløbet (lidt til venstre i motorrummet) med røde slanger og sort sugeslange ?
Juni 2011 040.jpg
Juni 2011 040.jpg (44.71 KiB) Vist 13868 gange

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tors 7. jul 2011 23:14
af Henrik Fs1
Der er ikke andet prøve at starte den hver dag i et stykke tid, så når problemet viser sig, så kan man gå i gang med at fejlfinde! :) Ellers bare kør til syn, og som sagt få en liste at gå ud fra. Husk lige og bremse godt til inden, det er nok rustet godt til.. :inbottle :D

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 8. jul 2011 09:20
af Poul-Erik A.
Hej Henrik og tak for respons.

Kan du se på foto'et, hvad de røde slanger er til - hvis ikke det er filter/pumpe ?

Jeg er egentlig ikke klar over forskellen på "syn" og "attest" , som er bestilt til på mandag til 475,- ?

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 8. jul 2011 10:48
af strynboen
hej 1,5 så har den intet fælles med de gamle accord..så kan ikke hjælpe..kender kun til biler fra før 82

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 8. jul 2011 16:36
af Henrik Fs1
Kunne godt ligne brændstoffilter.. Pumpen er omme i tanken. Prøv med et nyt, men det ville næppe give sådan et problem. :? En benzin pumpe kunne derimod, hvis den engang ikke vil starte, så prøv at lytte efter om benzin pumpen starter, hvis der ikke er en summen de første sekunder med tændning på, så prøv og banke den igang med en hammer på tanken. :roll: Det er det eneste jeg lige kan sige...

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 8. jul 2011 22:36
af Yamaha FS1 50SS
Poul-Erik A. skrev:Hej Henrik og tak for respons.

Kan du se på foto'et, hvad de røde slanger er til - hvis ikke det er filter/pumpe ?

Jeg er egentlig ikke klar over forskellen på "syn" og "attest" , som er bestilt til på mandag til 475,- ?
Hej Poul Erik

Hernede har de fleste synshaller noget som hedder gratis synstjek,,, dvs. at man køre hen til synshallen som har det ( de fleste hernede er uden tidsbestilling ) og beder om sådan et tjek,,, og den bliver løftet op og tjekket for rust,,, styrekugler,,, bærekugler og tærede bremserør osv samt forude og andre visuelle ting,,, så man kan køre på værksted og få det lavet og det koster gratis det tjek,,,,

Re: Efterårspløjning som i 1956

: man 11. jul 2011 20:38
af Poul-Erik A.
Hej Johnny og tak for vejledningen om synshallernes priser.

Så har vi været afsted i nærmeste Applus for at få en "Brugtbils-attest" og netop der begyndte bilen at få startproblemer samt ustabil motorgang med en CO test helt "ad pommern til", men her mente synsmanden at det sagtens kunne være den utætte lydpottes lambda-sonde, som forårsagede dette. Hammeren gik også igennem i venstre panel, men ellers var den rimilig fin i undervognen.
Så vi satte os i bilen igen og her var vi ved at opgive at få bilen startet igen - men langt om længe startede den ujævn med hvid røg til følge.
Vi kom da hjem og begyndte at lede efter benzinfilter og det blev også fundet med store banjo'er - men vi fandt ingen skidt desværre. Da vi så atter ville prøvestarte, hørte vi noget mystisk - for det boblede i kølevands-beholderen og da fik jeg en anden teori : Kan jeg have ret i, at det er en defekt toppakning, der skaber balladen og især danner den hvide røg ???

Re: Efterårspløjning som i 1956

: man 11. jul 2011 21:03
af Dewil
Hvid røg er vand, så den er bare tørstig den lille civic... :lol:

Re: Efterårspløjning som i 1956

: man 11. jul 2011 21:03
af Dirtyold
Poul-Erik A. skrev:Hej Johnny og tak for vejledningen om synshallernes priser.

Så har vi været afsted i nærmeste Applus for at få en "Brugtbils-attest" og netop der begyndte bilen at få startproblemer samt ustabil motorgang med en CO test helt "ad pommern til", men her mente synsmanden at det sagtens kunne være den utætte lydpottes lambda-sonde, som forårsagede dette. Hammeren gik også igennem i venstre panel, men ellers var den rimilig fin i undervognen.
Så vi satte os i bilen igen og her var vi ved at opgive at få bilen startet igen - men langt om længe startede den ujævn med hvid røg til følge.
Vi kom da hjem og begyndte at lede efter benzinfilter og det blev også fundet med store banjo'er - men vi fandt ingen skidt desværre. Da vi så atter ville prøvestarte, hørte vi noget mystisk - for det boblede i kølevands-beholderen og da fik jeg en anden teori : Kan jeg have ret i, at det er en defekt toppakning, der skaber balladen og især danner den hvide røg ???
Hvis du får hvid røg ud af udstødningen og der bobler op inde i kølevands beholderen, er det næsten helt sikkert, du har en defekt toppakning

Mvh. Per

Re: Efterårspløjning som i 1956

: man 11. jul 2011 21:09
af strynboen
hvid røg er brændt glykol...løsne køler dæksel..eller låg på exp tank..og se om det bobler når den køre...hvis den gør..er den færdig..det kræver ny tandrem pakningssæt udstødnings system.rustarbejde osv osv..ved ikke rigtig om den har kæde til toppen..honda har jo en tendens til at være modsat af alle andre..vand i udstødningen =co2 i kølvandet burde synshallen kunne måle...alle mekanikere kan ..på mistanke nemt måle det

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tirs 12. jul 2011 09:00
af Poul-Erik A.
Ligesom Kim BS lige har skrevet vil jeg også takke Forum for hjælpen til konstatering af den EGENTLIGE årsag til startproblemet på Honda'en. Det har været større hjælp end den første mekaniker, der mente at "det nok er benzintilførslen der er galt". Vi har også herefter undersøgt om det er mulig at skaffe både toppakning samt ventildækselpakning og det er det, men inden et muligt syn vil bilen ha' slugt mange af sønnikes sparepenge, såe.... :crying

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tors 14. jul 2011 20:51
af Poul-Erik A.
Efter lidt nærmere omtanke er vi blevet enige om at en defekt toppakning ikke skal standse "projekt Honda", så i aftes gik vi i gang med at fjerne toppen. Vi tog nogle fotos, som måske fortæller om årsagen, men det første mystiske var da momentnøglen kunne løsne boltene med kun 25 - 30 feet - kan det være rigtig? Nærmest lige så løse som FS1-topstykbolte. :?
Bemærk toppakningen, der nærmest er "opløst" i både topstykke og blok?

Re: Efterårspløjning som i 1956

: tors 14. jul 2011 21:05
af Dewil
Et temmelig olievædet forbrændingskammer, mon den har spist både vand og olie? Tror ikke jeg har set en toppakning se sådan der ud?? Men godt at høre at I ikke lader jer standse, bilen skal vel også kun koste skrotpræmien, så er der jo lidt at reparere for. :D

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 15. jul 2011 08:14
af Poul-Erik A.
Jeg tror dog ikke den har spist olie også, for der er netop en kobberbelægning omkring oliekanalen i toppakningen, så den har nok været mere robust end resten af pakningen.
Men en del af forklaringen på "havariet" er formodentlig, at køleren er synlig tæret og så har den nok manglet vand i flere omgange og hvis den 22 årige datter har tænkt mere på tøj, sko og hårpragt end på bilens instrimentpanel, så har den nok været på kogepunktet flere gange og det har den bløde toppakning nok ikke haft godt af... :crying Måske også forklaringen på at boltene var delvis løse... :?

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 15. jul 2011 12:29
af Yamaha FS1 50SS
Poul-Erik A. skrev:Jeg tror dog ikke den har spist olie også, for der er netop en kobberbelægning omkring oliekanalen i toppakningen, så den har nok været mere robust end resten af pakningen.
Men en del af forklaringen på "havariet" er formodentlig, at køleren er synlig tæret og så har den nok manglet vand i flere omgange og hvis den 22 årige datter har tænkt mere på tøj, sko og hårpragt end på bilens instrimentpanel, så har den nok været på kogepunktet flere gange og det har den bløde toppakning nok ikke haft godt af... :crying Måske også forklaringen på at biltene var delvis løse... :?

Det er da rigtigt øv det der,,, læg nu lige en rette skinne over både blok og topstykke så i er sikre på at det ikke har slået sig når den har været varm,,, har den slået sig skal det plan slibes inden samling ellers gør den det bare igen,,,

Re: Efterårspløjning som i 1956

: fre 15. jul 2011 15:13
af strynboen
ja det skal entelig planslibes...men i kan jo satse og bare montere ny pakning..hvad koster en køler. vend topstykket.hæld bensin i i forbrændings kamrene..og se om det siver gennem ventilerne...det skal være helt tæt..

Re: Efterårspløjning som i 1956

: lør 16. jul 2011 09:54
af Poul-Erik A.
Et lille spørgsmål til de kyndige : Vi har nu købt toppakning ved Mekonomen og der er en info.seddel om tilspændingmoment på både 30 Nm (med nye bolte) og 68 Nm (brugte bolte). Hvordan omsætter jeg Nm til Foot på den gamle mekaniske momentnøgle ?

Re: Efterårspløjning som i 1956

: lør 16. jul 2011 10:13
af Yamaha FS1 50SS
Hej Poul Erik


i følge min moment nøgles omsætnings liste så skulle EN FT / ib være ligmed 1,35Nm og 1 Nm være ligmed 0,738 FT/ib :D