Hjælp til kreidler!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

så bliver det ikke mere klokkeklart! mange tak! :(y)

- jeg har lige fundet et 18mm bing, til billige penge, nu venter jeg bare på hvilket nummer den har! det bliver den, hvis den har det rigtigt nummer, så har jeg ihvertfald den i gemmeren :)

og det var 1/18/26 eller 1/18/260 18mm bing'en skulle hedde ikke?
for du har skrevet disse to numre også 1/20/100 og 1/20/59 hvad er det for nogle?

også har jeg kigget lidt mere på lakeringen af den, da jeg lige har fået tingene hjem fra sandblæsning. og du har helt ret omkring den sorte tank,
det ser faktisk rigtig dumt ud med sådan en(fandt et par billeder), så jeg er åben for forslag, jeg har kigget på de helt gamle modeller med grå stel og cream hvid tank, det ser fantastik ud synes jeg :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er 20mm karburatorer, såmænd. Og de kræver som bekendt en studs, der ikke er i produktion, længere. :-) /59 har choker og hoveddyse 78 og /100 har ikke choker, men en tipper og hoveddyse 80. De har også forskellige spjæld og nåle. Jeg har muligvis byttet om på numrene - jeg kører ikke med nogen af dem :-)

Og ja, 1/18/260 er den du vil have. Ackermann-ersatzteile.de har stumper til dem og priserne er rimelige, omend porto'en er horribel.

Mht. farvevalg, afhænger det klart af, hvilken tank den er bestykket med. Den helt store 13,2L skal efter min mening enten være forchromet eller samme farve som stellet.
Den lidt smallere 12,5L model med knæpuder KAN bære den cremehvide farve som kontrast til et anthrazit-gråt stel, men jeg synes den er LANGT pænere i fischsilberschwartz til rødt stel og motorskjolde. Det var også den org. kombination til den første RM-model og den blæsekølede forgænger, LF.

Ulempen ved en meget lys farve på den helt store tank, til et mørkt stel, er at den bliver meget dominerende og virker lidt klodset/malplaceret. Den smallere tank med sorte knæpuder og guldstafferinger vil give et bedre kontrastforhold og samtidig være 'klassisk nok'. Ganske enkelt fordi den er smallere og lidt 'rundere' i designet.

Det klassiske '60er-look bæres bedst af maskinerne af samme årgang. Mit referencepunkt er primært tanken, fordi det netop er den, som ser den mest markante forandring mellem årgangene. Det er også den største detalje/enkelte flade på maskinen som helhed. Stellet ser man næsten ikke!
Den mest kost-effektive løsning er helt klart en frisk, lys farve til stel, tænk og evt. forlygte + sidekasser, hvis stellet har beslagene.
Motorskjolde og div småting i silkemat sort.

Stellets underdanighed kan dog bruges som en fordel. Find et billede af Kreidler Mustang Cross i orange - så kan du sikkert se, hvad jeg mener. :-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Vedr. Bing-stumper:

http://www.greiner-oldtimerteile.de/

Jeg fik byttet om på et par hjemmesider, fordi jeg har været på jagt efter forhandlere et stykke tid - rigtig mange har et par enkelte dele, men ovennævnte har langt det bedste udvalg + simple bestillingssystem. Blot det at kunne få nål, spjæld, dyserør og tomgangsdyser er herligt, og til tider en nødvendighed.

Få mennesker overvejer effekttabet ved at benytte en karburator med slidt spjæld og nål. Køreglæden ændrer sig drastisk.

Øverst til venstre på hjemmesiden, skriver man blot hele modelnummeret ind, og så dukker de tilhørende stumper op på skærmen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

tjah, nu har jeg ihvertfald grundmalet det hele.

kan du hjælpe med et stempel? evt. linke? cylinderen er 39,9-40.00 mm
og ser overhovedet brugt ud :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er desværre ikke en tilstrækkeligt præcis udmåling af boringen. Athena's tolerancemål på cylinderen er officielt 39.97-40.00mm, afhængigt af om det er tol. A-D.

De tilhørende stempler vil så måle 39.94-39.97mm

Dvs. 3/100mm slør. :-) Jeg mener bestemt, der er et tolerance-stempel på disse cylindre. Det vil enten stå præget i toppen eller stå på en af de nederste, lodrette køleribber.

Skal den være overordentlig hidsig, bør man gå efter 4/100mm og et stempel med én ring.
Skal den blot forblive standard, er et stempel med to ringe bedst.

www.emot.nl
www.Kreidler24.de
Ebay.de
www.Kreidlerparts.com

Så har du lidt at kigge på. :-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

er du sikker på det er en Athena? for der står ingen ting på dem, og er det ikke et kendetegn på parma cylinderende at der ingenting står på dem?

så hvis vi nu tager udgangspunkt i det er en 40,00mm så ville dette http://www.emot.nl/webwinkel/index.php? ... ductId=514 i en tolerance B være den "hidsige"? og den rigtige?

på dette link http://kreidlerparts.com/scripts/part_detail.asp?id=801 skal det også være en tolerance B der? for der står ingen mål?

jeg vil helst bestille fra kreidlerparts fordi jeg skal have købt nogle ting der fra i forvejen :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Det vil jeg ikke afvise - jeg har ikke 100% styr på cylindrene til lille pindboltafstand, må jeg erkende. Jeg kører selv med de store cylindre.
Det kan selvfølgelig også være en KT-cylinder, men uanset...


Du kan IKKE overføre tolerancemål fra den ene stempelproducent til den anden, og du kan IKKE 'tage udgangspunkt' i noget som helst vedr. tolerancen på cylinderen. Du SKAL have målt cylinderen ud, HVIS stemplet skal passe perfekt i tolerancen - alternativt tager du det mindste stempel for at være på den sikre side. ;)

Havde det været en org. cylinder, kunne jeg på basis af toleranceangivelsen oplyse boringen ned til 5/1000mm.


De angivne 4/100mm er meget nær ved grænsen til, at stemplet 'tikker' i cylinderen. Hvis stemplet går mere tight end 3/100mm, kører du ikke 10km, inden det sætter sig. Så hellere leve med tikkeriet, fordi der ikke findes 'billige cylindre' til Kreidler.


Og ja, jeg lyder som et værre pernittengryn omkring dette emne, men det er fordi, der er mærkbar forskel i ydelse og køreglæde fra et for lille stempel til et der passer. Typisk vil motoren gå fantastisk de første 500-1.000km og så mister den stille og rolig ydelse, hvis stemplet er for lille. Skift af stempelring vil stort set ikke hjælpe.
Når stemplet passer, forbliver ydelsen intakt, indtil man bør skifte stempelring(e) ved ca. 10.000km.

Jeg er sikker på, at der er 'nogen' herinde, som har det micrometer, du skal bruge til opgaven. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

For det ikke skal være løgn, er der også forskellige mål fra Kreidler's/Mahle's side...

RS/6HK stempel tol:A = 39,395
RMC/1HK tol:A = 39,940

Boringen vil så være 39,965mm

Hvert tolerancespring derfra er med 5/1000mm!


Umiddelbart kender jeg ingen anden producent end Mahle, som kan/vil levere stempler med så små toleranceforskelle. De benytter typisk spring på 1/100mm, og det er også tilfældet med Meteor, Barikit og Asso Werke til Kreidleren.
Desværre har ingen kunnet oplyse mig, hvor Meteor starter, og jeg har ikke lyst til at smide ~350kr efter en klump alu, jeg reelt ikke skal bruge... og som er lidt svær at måle præcist, fordi stemplet udvider sig mere end cylinderen, mehehe. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

så er det jo lidt svært og vide hvilken man skal vælge fra kreidlerparts når de ingen tolerance mål giver.. :(n)

hvad er en KT-cylinder??
kreidlerhansen skrev: Og ja, jeg lyder som et værre pernittengryn omkring dette emne, men det er fordi, der er mærkbar forskel i ydelse og køreglæde fra et for lille stempel til et der passer. Typisk vil motoren gå fantastisk de første 500-1.000km og så mister den stille og rolig ydelse, hvis stemplet er for lille. Skift af stempelring vil stort set ikke hjælpe.
Når stemplet passer, forbliver ydelsen intakt, indtil man bør skifte stempelring(e) ved ca. 10.000km.
det synes jeg ikke, så er jeg da ihvertfald den erfaringen rigere, mange tak
for jeg tror jeg har lavet den fejl med for lille et stemple en gang før :hihi
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

KT = King Tai: Et firma i Kina, som producerer cylindre til et væld af motorer. Cylindrene er på højde med Mahle's, hvis man ser bort fra den lidt ringere finish. Desværre har de blot kopieret uden omtanke, og der er sparet gevaldigt på stempelkvaliteten. Alu-legeringen er ok, men tolerancen er typisk 5/100mm og ringsporet er en tand for bredt, så de tikker en sjat.
Intet utilgiveligt, men med lidt ekstra arbejde, kan de lave et gennemført produkt, der snildt kan sælges for ca 2.000kr og som klarer 50.000km.

Bare for at vade i det... Få målt den cylinder ud og bestil et Barikit-stempel via ebay.de i en tolerance over 3/100mm og helst under 4/100mm

Barikit-stemplet er med hårdforchromet L-ring i stål. Levetiden er ca. 20.000km for ringen, nåleleje og krydspind/op mod 100.000km for stemplet. :-)
Tilkørsel: Én tankfuld med 78-dyse (18mm Bing/std luftfilter) og derefter dyse 75

Barikitstemplet tillader en fornuftig størrelse på evt booster-kanaler, hvis du vil have 1HK ekstra for småpenge. ;-)

Jeg har fundet en forhandler, som fører nogle snot-billige, forniklede ekspansionspotter. Jeg bestiller en hjem og får den testet i løbet af efteråret på både 50cc og 60cc. Under 500kr, leveret - det skal prøves! Med lidt held bliver den også testet på en Yamaha MC, hvis NaboJan ellers GIDER, haha! :-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

Jeg går på jagt efter en af de stempler du snakker om så!

Har du et link til en af de Potter? Hehe de lyder godt.
Det er altid sjovt at finde sådan nogle ting, især hvis de kan bruges? :)

Jeg undskylder for det langsomme svar, men sidder i Italien og har først fået netadgang til ipaden nu ;)

Og der er også blevet lavet et par ting på kriedleren i mellem tiden, og det var lidt sats angående malingen til den, for nu er den tanken og motorskjoldenede blevet malet grønne, ja nærmest kawasaki grøn og stellet sort, jeg ligger et billede ind når jeg har færdig samlet den, men som sagt et sats, håber det bliver godt!! :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvis stellet er matsort, tror jeg godt, du kan slippe afsted med det farvetema - blanksort vil i mine øjne være lige i overkanten. Men kør en masse kilometer på den, så dækker man hurtigt det blanke! :-P

Potte:

http://kreidler-parts.nl/contents/nl/d26.html

Den selvsamme sælges hos scooter-dele.dk til 398kr (sidst jeg kiggede) og på veteranposten.dk sælges de af en privat for 500kr
Slutprisen fra Salomon&Schwierts havner omkring 300kr inkl. forsendelse.
Firmaet må ikke forveksles med kreidlerparts.com, i øvrigt - de er vidt forskellige.

Umiddelbart er trækområdet fint. Med min nuværende opsætning (50ccm Mahle, hævet udstødningsport, DellOrto PHBG21 'black edition', twin air filter) trækker den fra 7-10.000rpm og med fine kræfter. Jan havde til tider svært ved at hænge på med sin 125'er, da vi kørte til Middelfart i søndags. Men ok, jeg snød også ved at ligge ned over tanken, min forgaffel er sænket 40mm, dækkene hårdt pumpet, clip-ons...
Potten går på forrøret lige under KK-logo'et i koblingsdækslet og kan i princippet rykkes meget længere frem - det ønsker jeg dog ikke, da jeg ikke er på jagt efter vilde omdrejninger, længere.
Inden længe opgraderer jeg til 60cc, membranindsugning og squish-topstykke. Dvs. lige så snart jeg har fået fat i NGK B8ES.


Her findes også (endnu) en udgave af Jamarcol's potte, som ligner Bos'en til forveksling... bemærk, 'ligner'!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3479
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af 12V »

kreidlerhansen skrev:og som er lidt svær at måle præcist, fordi stemplet udvider sig mere end cylinderen, mehehe. ;)
Jeg har fået den opfattelse at den mest brugte målemetode er at måle 1 cm under krydspinden, i modsat retning som pinden går. Har målt div. stempler og tolerancer jeg har liggende til forskellige knallerter og det passer meget godt. Bortset fra et par enkelte T-Hansen stempler. Jeg havde f.eks. et tol. A puch stempel, det målte helt perfekt omkring de 37,96. Så havde jeg et tol. B som skulle være lidt større, det målte 37,91 - så undrede jeg mig ikke mere hvorfor den klirrede så meget:



:shutup
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

bare lige for at være sikker,
hvis potter sider langt inde over forrøret = optrak?
langt ude = topfart?
er det ikke sådan det er?

jeg tror jeg hapser sådan en af de potter istedet for så, for man kan få den i chrome og hvis jeg skal have en homoet i chrom koster den 200 euro
og det er squ lidt dyrt synes jeg :)

hvor stor en forskel er der på 28mm og 32mm? altså hvordan opføre motoren sig?
hvordan lyder den?? :o

også lige tilbage til kaburatorene, en Dellorto 21mm black edition koster 1200-, i holland
men her er de til 699 til en scooter, http://www.kgi.dk/product-12455-1554.php
jeg kan ikke se forskel??? eller er studsen/det der skal fastgøres til studsen, den samme? :)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Jensmc »

Lige en kommentar til priser i NL:
Hvorfor tror de fleste her på forummet, at alting er billigere i Holland?
Mange dele er billigere herhjemme, hvis man ellers leder lidt efter det på nettet. Og så er skidtet nemmere at returnere i tilfælde af fejl.
Hollænderne må tro at alt er meget dyrere i resten af Europa, når alle handler der, og så hæver man selvfølgelig priserne. Det ville jeg i hvert fald gøre.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

ok det er min fejl, jeg kan godt se at studsen er anderleders nu. kan den modificeres??

Jeg handler udelukket i holland fordi der simpelthen ikke er nogle steder her i Danmark hvor man kan købe Kreidler dele,
udover protuna og thansen og det gider jeg ikke stødte.
hvis jeg kunne havde jeg også købt i Danmark, helt sikkert! :)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Jensmc »

Enig!
Men jeg tænker nu på knallertdele i al almindelighed. Selvfølgelig er der dele til mærker, der kan handles fordelagtigt i udlandet.
Det jeg mener er, at man ikke skal lade sig blinde af Holland.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

12V skrev:Jeg har fået den opfattelse at den mest brugte målemetode er at måle 1 cm under krydspinden, i modsat retning som pinden går. Har målt div. stempler og tolerancer jeg har liggende til forskellige knallerter og det passer meget godt. Bortset fra et par enkelte T-Hansen stempler. Jeg havde f.eks. et tol. A puch stempel, det målte helt perfekt omkring de 37,96. Så havde jeg et tol. B som skulle være lidt større, det målte 37,91 - så undrede jeg mig ikke mere hvorfor den klirrede så meget:



:shutup
Metoden er rigtig nok, men det er svært at forholde sig til, idet forskellige alulegeringer opfører sig forskelligt.
Ved billige stempler har jeg også oplevet for stor tolerance ved sporet til stempelringen og for den sags skyld ringgab på op mod 0,3mm.


Vedr. udstødning, så er det totallængden, som er afgørende.
Jo længere potten er, desto lavere omdrejninger går den i resonans ved, og jo kortere... tjah, det burde næsten være til at regne ud. ;-) Jeg vil anbefale dig ikke at ændre på forrøret til at starte med, og montere den så langt bagude som muligt.
Jeg har forlænget beslaget på Kreidleren med en stump fladjern af samme grund.
På Kreidleren skal du have 32mm forrør til din nye cylinder. :) Og det forrør skal være med spændebånd - det kaldes bl.a. 'tuit ansluting', hvis du skulle være i tvivl.


Bevares, S&S kører kampagnetilbud på Dellorto'erne (€79 = ca. 590kr), men ellers synes prisen høj ift. herhjemme. Jeg har to af disse PHBG'eren liggende - en almindelig type, som har en virkelig flot finish og alt er bare i orden... og så en Black Edition bygget om med en special-flange til Kreidleren. Selve karburatoren har ikke samme finish, som den anden. Tomgangsdysen sad der spåner i, dyserøret er uden afmærkning af nogen art, og godt nok er nålen angivet som W7 (std. for PHBG21), men den er lidt bredere/mere mager omkring spidsen.
Jeg mistænker den for at være en Spaco (licenskopi, vist nok fra Indien), hvilket vil forklare de store prisintervaller, HVIS det ikke bare er forhandlerne, som håber folk køber dyrt, fordi det er dyrt. Normalvis er der præget/støbt 'Spaco' i licenskopierne, men i min karburator er det kun at se på svømmeren.


Jens >> Du har i grunden ret, men lige hvad Kreidleren angår, er der ikke rigtig nogle valgmuligheder ud over Tyskland og Holland. Sidst jeg hentede en cylinder hjem fra Holland, blev slutprisen 1.100kr alt inkl., og den var spritny. På daværende tidspunkt kostede en af samme fabrikat og type 1.598kr + 85 kr i forsendelse fra scooter-dele.dk
Uanset, hvor man køber den nævnte potte herhjemme, vil prisen ligge i omegnen af 5-600kr. S&S tager €22.50 + €17 i forsendelse = 300kr. Jeg har ikke set den andre steder, i hvert fald.
Et forrør havner på omtrent 150kr, hvor købsprisen for et identisk herhjemme er 250-350kr.

Man skal shoppe nettet tyndt, det er jeg enig i. Jeg har ingen decideret forkærlighed til hollænderne, men pris og udbud herhjemme er umuligt at have med at gøre til sammenligning. Leveringstiden er højst et par dage til forskel.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Vedr. Dellorto'en, så ligger forskellen i bespændingen. Den dyreste udgave af Dellorto'en må Rion fra JTMX-racing vist stå for. Det er sådan en jeg har, og den har jeg byttet mig til for sager, jeg ikke længere brugte.
Den har fået flyttet tomgangsskruen, lavet den nævnte bespændingsanordning, leveres med tilslutningsstykke for det org. luftfilterhus og valgfri nål, tomgangsdyse og spjæld.

Dvs. man nogle steder betaler ekstra pga. forarbejdning og en eller anden form for ekstra service.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

så den 21mm dellorto S&S har til salg, kan jeg faktisk ikke bruge?? eller hvad?

20mm bing' er det slet ikke muligt at finde en studs der passer til? og hvorfor passer de ikke til har de en anden bespænding??
for det vrimler med dem på ebay lige nu! :) og endda til billige penge!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"