Side 5 af 10

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 13. apr 2014 01:12
af Kim B S
Hej Steen.
Du giver ikke så let op. :hihi Fint med lidt udfordring. :(y)
Jeg er ikke i tvivl om at de nye biler er stærkere i fronten. Der vil det snarere være problemet at man bliver bremset på få cm, som vil give en meget stor G-påvirkning, som man jo også har påvidst med hensyn til den lille Smart. :what2 Det værste ville være at blive påkørt bagfra, som faktisk er en meget almindelig forekommende ullykke, og det bliver jo slet ikke testet i nårmale chrashtest.
Jeg kunne så heller aldrig drømme om at vælge så lille en bil, jeg ville mindst gå op i Golf størrelsen, som sammen med en Kadett C er de mindste biler jeg har harft, resten har været ældre Volvoer. Valget af ny bil ville så stå i mellem Volvo S40 og måske VW Golf og BMW 100 serien. :wink: Og så er vi jo også lidt oppe i pris. :(n) Helt urealistisk med alle de dyre hobbier jeg har. :roll: Jeg holder mig til min gamle Golf, som nok også er valgt lidt med hjertet, fordi jeg rent faktisk synes den ser rigtig godt ud, hvilket jeg desværre ikke kan sige om nogen ny bil. :wink: Og jeg kan jo heller ikke komme til træf for ældre køretøjer i en ny bil. :lol: Og det vil jeg ikke gå glip af. :wink:
Du har ret i at Toyota er rigtig gode biler, men GAB hvor er de kedelige. Desværre næsten generalt for japanske biler. En enkelt undtagelse er den gamle Datsun 240Z fra starten af halvfjerserne. :(y)
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 13. apr 2014 12:13
af Twinsport
Hej igen
Kim B S skrev:... Du giver ikke så let op. :hihi Fint med lidt udfordring. :(y)...
Haha. "Give op" er ikke et begreb jeg bruger. Bare vent til vi spidser pennen! :D

Når det er sagt, så kan jeg bestemt godt lide at debattere med dig, da du både er nuanceret og har en klar holdning til tingene :bravo
Kim B S skrev:... Der vil det snarere være problemet at man bliver bremset på få cm, som vil give en meget stor G-påvirkning, som man jo også har påvidst med hensyn til den lille Smart...
Jo jo, men en Smart er jo lysår fra en moderne mikrobil. Resultatet af en Ncap test er jo netop, hvordan kroppen påvirkes. En stiv konstruktion dumper med et brag. Derfor er fx. en 4-hjulstrækker med chassisramme langt farligere at køre galt i, end en familiebil med samme størrelse og vægt. Det kan godt være at 4-hjulstrækkeren ser pænere ud bagefter uheldet, men passagererne har smadret alle organer. Derfor er det vigtigt med deformationszoner. Derfor er det også sikrere at køre galt i en moderne minibil, end at køre galt i en Ford Granada, Opel Rekord eller en Volvo 240. De tre sidstnævnte var gode biler i deres tid, men i dag vil de enten kollapse i et uheld, eller være for stive.
Kim B S skrev:... Jeg kunne så heller aldrig drømme om at vælge så lille en bil, jeg ville mindst gå op i Golf størrelsen, som sammen med en Kadett C er de mindste biler jeg har harft, resten har været ældre Volvoer. Valget af ny bil ville så stå i mellem Volvo S40 og måske VW Golf og BMW 100 serien. :wink: Og så er vi jo også lidt oppe i pris. :(n)
Det er i virkeligheden her, at jeg tror at vi er mest forskellige. Jeg ville nemlig vælge den mest moderne bil, som min pose penge rækker til. Dernæst må man selvfølgelig vurdere om der er den fornødne plads osv. Det vil til enhver tid blive et kompromis, netop fordi at de færreste af os, som du skriver, har råd til den bil vi drømmer om. Nu er alle de tre biler du nævner, også dem som prismæssigt ligger øverst i prisrammen, når man sammenligner med andre fabrikater i samme størrelse (Astra, i30, Focus, Auris, Cee'd...). Men det er jo netop derfor vi har så mange valgmuligheder. Der skal både være noget til dig og mig. :D
Kim B S skrev:... Du har ret i at Toyota er rigtig gode biler, men GAB hvor er de kedelige...
Ja, de er til den kedelige side - men de fungerer! Og de bliver ved med det. Som da én af mine venner skiftede sin Ducati 916 ud med en Honda VTR 1000 SP. Ducati'en er en skulptur, men for satan nogle værkstedsregninger! Honda'en derimod spiller bare..

/Steen

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 13. apr 2014 13:49
af strynboen
ja en volvo 240 eller granada..der er faktisk kæmpe forskel på de 2..volvo var langt fremme med deformations zoner..og især da de fik benz tanken frem under bagakslen...blev den 70"ernes mest sikre bil...granadaen var stiv ,,så alt der kom i vejen hamrede helt ind i kabinen...da karossen overførte hele energien ind i kabinen
jeg har smadret begge biler...volvoen bukkede sammen..og jeg var udskadt...granadaen hamrede alt væk..men jeg fik livsvarige men..da blære og alt indvendig blev sprengt..og hofte ryg ben også blev overbelastet...

i dag er jeg træt af biler...den gamle 4wd er drømmebilen....som jeg bare ville have...det fornuftige valg er en peugeot partner..som ikke ruster,,men bare har elektriske og toppakning problemer,,,men ikke ofte...
jeg tror jeg køber en ekstra partner..så jeg er kørende så længe reno af kia"en vare..14.000 for en pæn rustfri...er svært at sige nej til...de er kedelige koneaktige..men der kan stå en mc bag i..når spejlene er taget af..det tæller...

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 13. apr 2014 15:14
af Poul-Erik A.
Ja, der er nok ingen tvivl om at følelserne "tager over" i mange sitiuationer og vedr. Toyota - tja, lad mig indrømme det her i stedet for i Retten - nu kører vi på 13'ende år i samme Avensis og jo, den røde lak er begyndt at falme - men mekanisk og funktionsmæssig kører det bare... :wink:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 13. apr 2014 20:27
af Kim B S
Hej Steen, Lars og Poul-Erik.
De biler som jeg drømmer om, er faktisk alle ret gamle biler. Nogen af dem har jeg harft. :wink: Øverst på listen er Volvo Amazon 123GT, Som er en af verdens flotteste biler i gennem tiderne, Jeg havde sådan en fra 1993 til 1997. Volvo 245 Turbo som jeg næsten lige har solgt, er også en total fed vogn i mine øjne. Den havde jeg fra 2011 til 2014. Genneralt kan jeg godt lide de ældre Volvoer, kan også godt lide Volvo P 210, Volvo Amazon HGV og Volvo P 1800, som jeg så ikke har haft. Skulle jeg vælge andet end Volvo ville det som nu være en gammel VW Golf 2 GT eller GTI, Opel Kadett B Rally, Opel Kadett C GTE, Opel Manta A GTE eller BMW 2002. :hihi De fleste af dem er så gamle så det ville være synd at bruge dem til daglig. Men da jeg også gerne vil have lidt penge tilbage til mine knallerter, synes jeg at jeg måtte nøjes med en bil som så blev Golfen. :wink:

Jeg har prøvet et par trafikulykker, men begge gange med sele og uden personskade. Kun en bil er blevet totalskadet, og det var i 1999 i min daværende Volvo 360, fordi jeg måtte undvige en modkørende bil som kørte i min side, da jeg skulle rundt i et højresving. Det resulterede i at jeg kom ud i rabatten i højre side, hvor der vidste sig at være meget glat, og bilen begyndte at skride sidelænds med forenden væk fra vejen, og snittede undervejs et træ med forenden, inden den stoppede. :roll: Alt på forenden af bilen var flået af, (lygter, kølergitter og kofanger) skærme, hjelm og forhjulsophæng var vredet skævt. så den var færdig. :(
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 13. apr 2014 22:10
af Mark-PC
Hej Kim, det skal nok blive godt det der, sådan en Golf er jo taknemmelig for små midler,, min egen holder sig også rigtig godt, det er ved at være 10 år siden den blev lavet i stand og den har ikke forandret sig det midste siden,, oki den bliver heller ikke brugt til hverdagstransport og salt ser den heller ikke til mere. Ellers var den nok også blevet ringe igen på den tid.. Du kan se den her


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: man 14. apr 2014 13:38
af trs
Den er flot Mark.

GTI: there can be only one. Golf 1 GTI

Jeg har haft denne fra 1994 til 2002 http://www.bilgalleri.dk/galleri/199082-vw_golf_1_gti" onclick="window.open(this.href);return false;

Har fortrudt mange gange den blev solgt :(

Alle de sorte dele er nu indfarvet, og der er kommet andre hjul og clips i motorhjelmen. OG så har den fået "standart" motor i igen. Farven er den samme Monza Blau

I min tid var den var der hjemmelavet 1.6l turbomaskine i med 176hk og 268 nm til 900 Kg bil.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: man 14. apr 2014 18:06
af Kim B S
Hej Mark-PC.
Ja, den er godt nok i orden, total fed Golf. :(y)

Hej Cristian.
Og en Golf 1 som du har harft er nu også en rigtig lækker vogn. :(y) Og den må ha været vild med den motor du nævner. :hihi

Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tors 24. apr 2014 19:41
af juhl-drengen
Kim BS : den har da de RALLYE lygter jeg snakkede om din golf skulle have :thunge

Skal din forresten Fortsat være rød? :-)

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tors 24. apr 2014 20:09
af Kim B S
Hej Juhl.
Ja, hvis det er den blå som Mark-PC har, er det rigtig at den har rally forlygter. :wink: Min får originalt kølergitter med 4 runde løgter inklusiv fjernprojektøre og VW-emblem, og den skal fortsat være rød, da jeg faktisk er glad for den røde farve. :D
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tors 24. apr 2014 20:37
af juhl-drengen
Grr! Du ikke nem at puste ungdom i :thunge

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tors 24. apr 2014 20:41
af Kim B S
juhl-drengen skrev:Grr! Du ikke nem at puste ungdom i :thunge
:hihi :hihi

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tors 24. apr 2014 20:59
af juhl-drengen
Min misunder dig "næsten" ville gerne have "næsten" samme bil en rød golf 3 1.8 gt :hihi

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tors 24. apr 2014 23:54
af trs
juhl-drengen skrev:Min misunder dig "næsten" ville gerne have "næsten" samme bil en rød golf 3 1.8 gt :hihi
Så får du lært at lave rust.

Indtil videre hopper man over alle de ulige nr. i Golf. unt. 1 GTI som er den eneste rigtige. :teeth2

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: fre 25. apr 2014 00:07
af juhl-drengen
Sikkert :hihi

Man må jo bare den dag man har penge få renoveret sådan en sag! (selvom det nok ender med en e46 eller e61 til den tid..) :offtopic

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 25. maj 2014 00:01
af Kim B S
Hej alle.
Da jeg lige har fået lavet en del pladearbejde på min Golf, er jeg nu nået til
at montere de bagerste skærmforøgere. Da de blev afmonteret tog de en del af
lakken med af, og rusten havde generalt rigtig godt fat i de gamle skærmkanter. :sad
Da jeg helst vil undgå en gentagelse af det, spørger jeg her, Hvordan montere
jeg bedst mine skærmforøgere, på en skånsom måde, så mine skærmkanter ikke
ruster væk på kort tid? :?:
På forhånd mange tak for hjælpen. :wink:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 25. maj 2014 00:09
af Dewil
Tectyl

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 25. maj 2014 00:23
af Kim B S
Dewil skrev:Tectyl
Hej Johannes.
Jeg går ud fra at du mener at der skal godt med Tectyl i mellem skærmkanter og skærmforøgere, hvilket også lyder fornuftigt i mine øre, men det kan vel ikke holde dem på plads alene, nærmest som en lim? :?:
Jeg vil jo selvfølgelig gerne undgå at bore huller i de fine nymalede skærmkanter. Men skærmforøgerne skulle jo også gerne blive siddene på under kørsel over vejbump og lignende. :wink:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 25. maj 2014 03:22
af claus olieklud
hejsa... som jeg tidligere har nævnt i andre tråde kan jeg anbefale sikaflex eller evt. tec7 til limning eller fugning der skal holde - prøv evt. at google det og læs hvad andre skriver om produktet... det virker og holder

hilsen olieklud

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 25. maj 2014 07:20
af Dewil
Monter du bare som originalt men husk at lad det sejle i tectyl både i huller og på lak der er skjult, så rådner det ikke igen. Husk også at få givet hele bilen både hulrum og undervogn professionelt når bilen er færdig. Få givet hulrum inden beklædninger monteres, så der ikke skal bores grimme huller med tectylpropper i....