Panserværn... en skør tanke...

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Panserværn... en skør tanke...

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hiver lige denne gamle tråd frem igen. Er der stadig tanker om dette projekt Niels ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Panserværn... en skør tanke...

Indlæg af Kai »

Hvor er Nielsfup mon henne ? han har ikke været online i snart 2 år ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Panserværn... en skør tanke...

Indlæg af Twinsport »

Mine unger har kørt med hjemmestrikket omdrejningsbegrænser i årevis. I alt sin enkelthed bruger jeg en D/A-converter, måler frekvensen og bruger et thyristor-trin til at clampe tilgangen til tændspolen. Med et potmeter justerer jeg grundniveauet på udgangen af D/A-converteren og dermed hvilket omdrejningstal der skal begrænses ved.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Panserværn... en skør tanke...

Indlæg af Morten - Webmaster »

Twinsport skrev: tirs 1. jun 2021 07:31 Mine unger har kørt med hjemmestrikket omdrejningsbegrænser i årevis. I alt sin enkelthed bruger jeg en D/A-converter, måler frekvensen og bruger et thyristor-trin til at clampe tilgangen til tændspolen. Med et potmeter justerer jeg grundniveauet på udgangen af D/A-converteren og dermed hvilket omdrejningstal der skal begrænses ved.
Det der skal vi lige tale om :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"