Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

fik traktoren ud af værkstedet i dag...den har optaget pladsen de sidste måneder..og nu skal ford-en ind..så jeg kan få den synet..der gemmer sig nok nogle overraskelser..men i er de første der får besked...måske jeg laver en tråd...hvis detr udvikler sig til en længre historie..vi har jo set hvad der kan findes når man bore dybt
Vedhæftede filer
volvo 320 ude.JPG
volvo 320 ude.JPG (226.33 KiB) Vist 1894 gange
strynboen på test profil
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Ikke lavet, men slæbt ind i værkstedet🙂

En Sting SG50 som trænger til lidt opmærksomhed. Foreløbigt skal jeg se om jeg kan finde de manglede dele så den kan/bør kunne starte, bl.a. gasspæld og tændspole…
IMG_9122.jpeg
IMG_9122.jpeg (275.39 KiB) Vist 1808 gange
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Både Jens og jeg ligger inde med dele til Sting, så du må lige sige til. Tændspolen er den samme som til mange scootere, så den er let nok at finde.

/Steen
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Tak, Steen

Jeg har læst lidt op på dine tråde. Hvis du har en PW50 cylinder eller en tilsvarende med fornuftige porttider og i god stand, så send gerne PB.

Jeg har fundet de meste af de manglede dele, men jeg pillede lige cylinderen af i dag - den er original, men skal enten bores op eller udskiftes med en anden. Jeg kan se, at man kan købe en PW50 kopi, bl.a. hos mopedspeed, men kvaliteten kan jeg ikke finde noget om ?
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Jeg tror faktisk at alle mine originale PW50 cylindre har fået ben at gå på, men de billige PW50 kopier i 40mm er faktisk ikke så dårlige. Spilrummet er lidt stort, men det er ikke så dårligt til en Sting. Du skal derimod IKKE købe en 44mm. De er helt værdiløse.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

forden var lidt bundløs...så måtte sætte en lap i.....fik renset vangen og malet den indvendig...når bunden af bilen er malet..får vangerne dinetrol..det tynde sprøjt,,,som trænger godt ud i krogene
Vedhæftede filer
escort hul i bund.JPG
escort hul i bund.JPG (165.68 KiB) Vist 1562 gange
escort nrust ny plade.JPG
escort nrust ny plade.JPG (175.7 KiB) Vist 1562 gange
escort bund svejst.JPG
escort bund svejst.JPG (131.23 KiB) Vist 1562 gange
strynboen på test profil
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Nå,de sidste par uger har jeg on/off rodet og skruet på den Sting.

Der var flere mangler, men det er lykkes at finde en del brugte dele; gasspæld m. nål, chips mv., tændspole, speedometer, komplet ledningsnet, låsesæt. Så blev der indkøbt en kopi PW50 cylinder og pakningssæt, en slange til det flade bagdæk, tændrørshætte og et no-name powerfilter.

Efter lidt rengøring, fjernelse af flydende pakning ml. studs, menbran, blok og nye pinbolte mv. er alt nu monteret inkl. større dyse - 66, og frisk olie på motor og fedt i kandan/bagtøj + øvrige dele monteret, så den er nogenlunde komplet.

Den starter, står i tomgang og kører omkring 40 km/t med ok optræk, men den skal klart have en anden udstødning og mindre luft.

Et par billeder af den stand motor var i mv.
2024-03-28 08.56.17.jpg
2024-03-28 08.56.17.jpg (122.88 KiB) Vist 1382 gange
2024-03-28 08.56.02.jpg
2024-03-28 08.56.02.jpg (157.26 KiB) Vist 1382 gange
2024-03-28 10.09.19.jpg
2024-03-28 10.09.19.jpg (163.86 KiB) Vist 1382 gange
2024-03-28 10.09.46.jpg
2024-03-28 10.09.46.jpg (99.16 KiB) Vist 1382 gange
2024-03-30 13.19.59.jpg
2024-03-30 13.19.59.jpg (113.39 KiB) Vist 1382 gange
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Det ser ud til, at du er på rette spor med din Sting.

Du kan overveje at sætte et PW50 filter på den, i mangel af det originale filter. Det er klasser bedre end et power filter og kan lige akkurat sidde på en Sting.

/Steen
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Ja, jeg overvejer også et PW50 luftfilter til den, men prøver lige og se om der evt. skulle dukke et originalt inkl. beslag op de næste par måneder. Den er egentlig købt til næste års vinderprojekt når jeg forhåbentlig er tæt på færdig med DX’eren🙂

Dog er udstødning pt. det vigtigste. Det 22mm sugerør, godt bøjet og forslået og en potte med masser af sod, gør ikke noget godt for hverken varme eller forbrænding. Jeg prøver en Giannelli GO på den og ser hvordan det spænder an🙂

TILFØJELSE:
Til den store renovering skal jeg også lige have én til at lave en 2-2.5mm spacer til ml. blok og cylinder. Det er ikke meget stemplet åbner for de skyllekanaler, og så må jeg få drejer tilsvarende eller 0.5mm mindre af cylinderen på toppen🙂
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Jeg har 1mm i bunden. Det er nok til et bedre træk og tophastighed.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Joeee, men med 1mm er der, som jeg lige kan måle, på ingen måde fuldt åben for skyllekanalerne. Jeg måler minimum 2mm… stemplet har heller ikke boostkanal, så det er også begrænset hvad der løber gennem her
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Apropos Sting'en...

Hvad har I af erfaringer med fælge og eger ?

Både mit forhjul og baghjul skal ordnes, og jeg overvejer at gå 17" på begge på de originale nav, eger fra FS1 2 gears som bør passe pga. samme nav, og så fælge med vulst fra f.eks. en Maxi.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

17" fælg bag vil forhindre brug af det originale luftfilter. Alternativt kan man så bruge et PW50 filter.

Fælge fra Maxi er formentlig ingen mulighed pga. antallet af eger.
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

OK. Jeg ved ikke helt hvad luftfilter jeg ender med,,, kommer an på om der kommer et original til salg, ellers må jeg nøjes med et PW50 kopi med hjemmelavede beslag.

God pointe med Maxi fælge. Har du købt til FS1 4. Gears eller gjort erfaringer med andre eger og fælge til de originale nav ?
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Det gode ved PW50 filteret er, at det kan sidde uden ekstra beslag. Det sidder glimrende bare i gummimanchetten.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg følger lidt med, da min søn også har en Sting og hvis jeg husker ret, bliver gummiet mellem luftfilter og karburator hård - men kan blødgøres igen ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Gummiet kan købes fra Yamaha. Også den tilhørende fjeder. Samme dele som på QT50 ;-)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Jeg har ikke været i værkstedet, men uden for det.
Der går nemlig rygter om, at efter 1. Juni er det ikke længere muligt for private at aflevere eternitplader på genbrugspladsen . De skal aftages og bortskaffes af certificerede firmaer. Så det bliver sgu nok voldsomt dyrt.
Derfor er den sidste uges tid gået med fjernelse af et gammelt skur med vægge og tag i eternit.
Vedhæftede filer
20240416_145935.jpg
20240416_145935.jpg (171.61 KiB) Vist 1000 gange
20240421_145621.jpg
20240421_145621.jpg (150.77 KiB) Vist 1000 gange
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
MCL
Stor knallert
Indlæg: 185
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af MCL »

Fik mekket lidt på Stingen i weekend.

Der blev monteret pw50 luftfilter, og 1,5mm spacer ml. 2 bundpakninger. Billederne viser hvor meget skyllekanalerne er begrænset uden spacer, og efterfølgende med spacer og et billedet af stempel i top med spaceren monteret.

Nå, men den blev startet op med dyse 66 (dellorto) og går ret ujævnt. Den går bedre med choker aktiveret, men brænder på ingen måde jævnt og den bliver også godt varm.


Min logik siger større dyse og så skal jeg finde en løsning på den udstødning. Den er sikkert kokset godt til, og det standard sugerør af et forrør, sætter formentlig også en stor begrænsning og “kvæler” forbrændingen i cylinderen.

- Jer med pw50 40mm cylinder, hvad kører I med at dysestørrelse ?

Evt. Hvis I er stødt på et forrør til QT50 eller PW50 ?

IMG_9349.jpeg
IMG_9349.jpeg (186.86 KiB) Vist 344 gange
IMG_9353.jpeg
IMG_9353.jpeg (198.47 KiB) Vist 344 gange
IMG_9352.jpeg
IMG_9352.jpeg (205.21 KiB) Vist 344 gange
IMG_9355.jpeg
IMG_9355.jpeg (172.73 KiB) Vist 344 gange
IMG_9358.jpeg
IMG_9358.jpeg (154.96 KiB) Vist 344 gange
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg har som regel kørt med dyser i størrelserne 58, 59 eller 60, når jeg kører med PW- eller QT-cylinder. Originale 5mm Delorto dyser i standard 12mm karburator med originalt luftfilter.

Når du skriver: "Den bliver godt varm", så vær opmærksom på, at en Sting under normale omstændigheder bliver ganske varm. Hvis jeg kører 10km i 20-25°C sommervejr, måler jeg typisk 260-280°C på oversiden af cylinderen og ca. 200°C på kroppen af tændrøret.

/Steen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"