Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Ha ha, nej dog ikke.... men har jo selv pillet i dem i midt-firserne inden de alle sammen var blevet trashed af uoriginale dele... og så har jeg lært rigtig mange detaljer lige her på forum fra andre forum-brugere. Nærstuderet det materiale vi har tilgængeligt, så når man faktisk langt...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Ja, det har du nu ret iDewil skrev:Ha ha, nej dog ikke.... men har jo selv pillet i dem i midt-firserne inden de alle sammen var blevet trashed af uoriginale dele... og så har jeg lært rigtig mange detaljer lige her på forum fra andre forum-brugere. Nærstuderet det materiale vi har tilgængeligt, så når man faktisk langt...
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Så fandt jeg sørme en bremseslange ny dansk model på lageret
Den er hermed monteret sammen med en "gummistøvle" til dækning af banjo-skruen samt et originalt bremserør mellem slange og bremsekaliber.
Den er hermed monteret sammen med en "gummistøvle" til dækning af banjo-skruen samt et originalt bremserør mellem slange og bremsekaliber.
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Tror sgu I skal sende et billede af den til Yamaha.
Mon ikk de kan bruge den i reklamer ???
"35 år og bedre end ny", ku være sloganet
Mon ikk de kan bruge den i reklamer ???
"35 år og bedre end ny", ku være sloganet
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
og årgangs-ringen fik du flyttet med over også, perfekt Per...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Bremserøret rører ikke ved forgaffelbenet vel?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Det lignede bare lige 8 taller.Per skrev:Jo da, er det ikke det?Krelleh skrev:Det bliver bare fandens flot!
Bolte til ophæng ved motoren skal det ikke være med "6" taller i?
Glæder mig til at følge resten af projektet, min penge pung kan ikke følge med i de højder der
Og så der skal være 10 i den standard - god arbejdslyst
Mvh. Christian
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Vi prøver skuTottenham skrev:Tror sgu I skal sende et billede af den til Yamaha.
Mon ikk de kan bruge den i reklamer ???
"35 år og bedre end ny", ku være sloganet
Det kan være de skubber gang i samlebåndet på fabrikken igen så
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Absolut INTET mht. Yamaha kan skjules for dit skarpe blikDewil skrev:og årgangs-ringen fik du flyttet med over også, perfekt Per...
Korrekt observeret
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Der er luft imellem hele vejen rundt - selvfølgeligDewil skrev:Bremserøret rører ikke ved forgaffelbenet vel?
Ja, det er lidt svært at se på de billeder, men det er 6 - tallerKrelleh skrev:Det lignede bare lige 8 taller.Per skrev:Jo da, er det ikke det?Krelleh skrev:Det bliver bare fandens flot!
Bolte til ophæng ved motoren skal det ikke være med "6" taller i?
Glæder mig til at følge resten af projektet, min penge pung kan ikke følge med i de højder der
Og så der skal være 10 i den standard - god arbejdslyst
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Check....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Så blev de sidste detaljer samlet sammen og monteret.
Close up-billeder følger, når jeg kan komme udenfor med Yamsen
Alt skulle nu være på plads - bortset fra det venstre sideskjold, som Erik mangler i nyt originalt
Efterfølgende kan der forekomme justeringer, idet der er mange meninger om især skruer og bolte...
Close up-billeder følger, når jeg kan komme udenfor med Yamsen
Alt skulle nu være på plads - bortset fra det venstre sideskjold, som Erik mangler i nyt originalt
Efterfølgende kan der forekomme justeringer, idet der er mange meninger om især skruer og bolte...
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Hvem der dog bare havde adgang til så perfekt et lager, jeg går lige ud og bytter den til korrekt årgPer skrev:Så fandt jeg sørme en bremseslange ny dansk model på lageret
Den er hermed monteret sammen med en "gummistøvle" til dækning af banjo-skruen samt et originalt bremserør mellem slange og bremsekaliber.
Det ser som altid godt ud Per og det er et rigtig dejligt job du har, et af de få man ville udøve ganske gratis
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Så blev Eriks 77´er jomfru-Yams færdig Jomfru-Yams fordi den er samlet af lutter ubrugte originale dele, som er hentet fra hele verden. Jeg vil løfte sløret så meget meget mht. det økonomiske..... Det har ikke været et billigt projekt
Til gengæld står den nu også som en helt ny knallert. Erik har ved dette projekt ikke malet tingene, så tanken står med den originale Chappy-red og føles som en god juleappelsin i overfladen - men sådan var de jo - især den røde 77´er.
For en god ordens skyld vil jeg da også lige nævne, at mht. at alt er nyt, så er der lige 4 forbehold....
Stellet og nummerblokken kan af gode grunde ikke være nye og ubrugte, da Eriks koncept er originale danske nummermatch.
Så er karburatoren heller ikke ny, da det var et MUST, at den skulle være dansk - altså med 381 påstemplet ved studsen.
Topstykket er heller ikke nyt, men det er et helt originalt renoveret topstykke med den rigtige udformning passende til 40 mm cylinder.
Støddæmperne kunne heller ikke blive de helt rigtige, da Eriks lager kun kunne klare den ene. Valget blev så de nye anden generations støddæmpere, der er af jern i toppen i stedet for alu-legering. Til gengæld står fjedre, kapper og de nederste dele i helt samme glans og udseende som de oprindelige originale.
De skarpe øjne vil hurtigt se, at det venstre sidedæksel mangler. Det er den sidste detalje der endnu ikke er i hus, men hvis jeg kender Erik ret, så vil han hurtigt skaffe det. Det originale transfers ligger og venter på dækslet
Så er der alle de mange bolte og de ligeså mange meninger om disse. De fleste kan jeg stå inde for - hvis man vil godtage, at de er taget af originale Yamaha-poser med det rigtige varenummer på. Dog er der jo også her flere variationsmuligheder, idet mange reservedele var/blev en smule anderledes end de oprindelige. Erik er stadig meget åben og glad for rettelser, hvor der er sikkerhed/dokumentation for, at dele på hans 77´er ikke er korrekte. Hvis det kan rettes til det rigtige, så bliver det gjort
Til gengæld står den nu også som en helt ny knallert. Erik har ved dette projekt ikke malet tingene, så tanken står med den originale Chappy-red og føles som en god juleappelsin i overfladen - men sådan var de jo - især den røde 77´er.
For en god ordens skyld vil jeg da også lige nævne, at mht. at alt er nyt, så er der lige 4 forbehold....
Stellet og nummerblokken kan af gode grunde ikke være nye og ubrugte, da Eriks koncept er originale danske nummermatch.
Så er karburatoren heller ikke ny, da det var et MUST, at den skulle være dansk - altså med 381 påstemplet ved studsen.
Topstykket er heller ikke nyt, men det er et helt originalt renoveret topstykke med den rigtige udformning passende til 40 mm cylinder.
Støddæmperne kunne heller ikke blive de helt rigtige, da Eriks lager kun kunne klare den ene. Valget blev så de nye anden generations støddæmpere, der er af jern i toppen i stedet for alu-legering. Til gengæld står fjedre, kapper og de nederste dele i helt samme glans og udseende som de oprindelige originale.
De skarpe øjne vil hurtigt se, at det venstre sidedæksel mangler. Det er den sidste detalje der endnu ikke er i hus, men hvis jeg kender Erik ret, så vil han hurtigt skaffe det. Det originale transfers ligger og venter på dækslet
Så er der alle de mange bolte og de ligeså mange meninger om disse. De fleste kan jeg stå inde for - hvis man vil godtage, at de er taget af originale Yamaha-poser med det rigtige varenummer på. Dog er der jo også her flere variationsmuligheder, idet mange reservedele var/blev en smule anderledes end de oprindelige. Erik er stadig meget åben og glad for rettelser, hvor der er sikkerhed/dokumentation for, at dele på hans 77´er ikke er korrekte. Hvis det kan rettes til det rigtige, så bliver det gjort
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Nøøj !! den er søe!!! Og så RØD
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Ja, Totte...Tottenham skrev:Nøøj !! den er søe!!! Og så RØD
Den er lige netop i din favorit-farve
Mvh Per.
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Super flot
Nu ved jeg ikke helt om jeg tør spørge.. men... hvilke bolte er brugt til baglygten ?
Og passer nøglen så også hele vejen rundt?
Nu ved jeg ikke helt om jeg tør spørge.. men... hvilke bolte er brugt til baglygten ?
Og passer nøglen så også hele vejen rundt?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Det ser super godt ud Per, stinker af cykelforretning...
Skal der fluekneppes lidt, så mangler der gumiproppen på stellet lige ovenover højre sidekasse. Støddæmperne skal vel have et KYB mærke? Det er lidt svært at se skruerne på stoplyskontakten da billedet er fokuseret på kickstarterpedalen, men jeg er ret sikker på at den skrue der holder kontakten på svingeren er forkert. Den skal være mage til de skruer der sidder til at holde gummistudsen mellem olieskjoldet og luftfilterkassen. Med hensyn til stoplyskontakten, findes der den nyeste version hvor skruen der holder armen har et sekskantet hoved, det skal det ikke være på vores årgange, men igen samme skrue som jeg før nævnte blot med en prik i denne gang.... sikke en smøre..
Skal der fluekneppes lidt, så mangler der gumiproppen på stellet lige ovenover højre sidekasse. Støddæmperne skal vel have et KYB mærke? Det er lidt svært at se skruerne på stoplyskontakten da billedet er fokuseret på kickstarterpedalen, men jeg er ret sikker på at den skrue der holder kontakten på svingeren er forkert. Den skal være mage til de skruer der sidder til at holde gummistudsen mellem olieskjoldet og luftfilterkassen. Med hensyn til stoplyskontakten, findes der den nyeste version hvor skruen der holder armen har et sekskantet hoved, det skal det ikke være på vores årgange, men igen samme skrue som jeg før nævnte blot med en prik i denne gang.... sikke en smøre..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
Nøglen passer hele vejen rundt, og de 2 bolte der holder baglygten på holderen, er 5 mm med 8 mm glat hoved med en prik påNikolaj Y skrev:Super flot
Nu ved jeg ikke helt om jeg tør spørge.. men... hvilke bolte er brugt til baglygten ?
Og passer nøglen så også hele vejen rundt?
Mvh Per.
Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.
KYB-mærker og gummiprop vil blive monteret i løbet af weekendenDewil skrev:Det ser super godt ud Per, stinker af cykelforretning...
Skal der fluekneppes lidt, så mangler der gumiproppen på stellet lige ovenover højre sidekasse. Støddæmperne skal vel have et KYB mærke? Det er lidt svært at se skruerne på stoplyskontakten da billedet er fokuseret på kickstarterpedalen, men jeg er ret sikker på at den skrue der holder kontakten på svingeren er forkert. Den skal være mage til de skruer der sidder til at holde gummistudsen mellem olieskjoldet og luftfilterkassen. Med hensyn til stoplyskontakten, findes der den nyeste version hvor skruen der holder armen har et sekskantet hoved, det skal det ikke være på vores årgange, men igen samme skrue som jeg før nævnte blot med en prik i denne gang.... sikke en smøre..
De andre detaljer vil jeg forsøge at undersøge.
Tak for tilbagemeldingen.
Mvh Per.