må slettes

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

må slettes

Indlæg af wolfe »

har et lille problem med min dx forgaffel på min 4 gear.

har været så heldig og købe en 4 gear med skivebrems men forgafflen virkede ikke skide godt, så nu har jeg skildt den ad, hvor det så viser sig der er andre som har prøvet på det. men ikke fuldført opgaven.

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -77-78-40/" onclick="window.open(this.href);return false;

på det link jeg har sendt kan man se nr 9 på billedet er et lille rør hvor der sidder en "låsering" af en art i toppen. og den mangler og har ledt og ledt på englanske, hollandske og danske sider med uden held.

kan man være så heldig der er en venligsjæl som har en til og ligge jeg kan købe?

Tim C.
Senest rettet af wolfe man 25. jun 2012 21:35, rettet i alt 1 gang.
Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af wolfe »

efter nærmere kig på billedet kan jeg se nr 8 er den låse ring jeg mangler. slet ingen som kan hjælpe?
Tim C
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af Kai »

Det er ikke en låsering, det er nærmere en "stempelring"

Den er udgået som reservedel, men den kan let drejes af et stykke nylon eller lignende (fx POM ) og flækkes med en god hobbykniv så den kan sættes på det lille dæmperrør.

Vær obs på at hvis der er sat nye Uorg inderrør i forgaflen så passer det hele ikke sammen mere, og der skal laves lidt om på røret før du får den til at dæmpe som den skal.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af wolfe »

mange tak for hjælpen, kunne heller ikke se hvordan det hang sammen, men det giver mening nu. må se om jeg kan skaffe de bøsninger på en måde

Tim c.
Tim C
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af Kai »

Det er bare en lille plastikagtig "stempelring" der sidder omkring røret i den krave der er i toppen af det. Den kan trykkes en smule sammen når det hele samles og lukker så tæt imod indersiden af inderrøret så olien ikke bare fiser forbi.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af wolfe »

ved du om der er forskel på højre og venstre inder rør på sådan en dx ?

for på det ene rør passer den lille stang nemligt fint i med den lille ring og det hele. men det andet rør kraver ikke ind i røret som det andet. det vil sige når røret med den ring på skal ned i er der vel 1.5 mm fra røret og ud til selve inderrøret? er det normalt ? og skal der bare en tykkere "stempelring" på? eller er det et forkert inderrør jeg har i den ene side?

Tim c.
Tim C
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af strynboen »

den "stempel" ring har jeg flere gange fremstillet..jeg brugte nylon..men teflon forstærket matriale er nok bedre..(.nylon virker nu fint nok....)..men holder nok ikke 25 år..hov forkert billede.. :hihi
Vedhæftede filer
yamaha skærme forgaffel 006.JPG
yamaha skærme forgaffel 006.JPG (69.14 KiB) Vist 4708 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af wolfe »

strynboen gider du fremstille sådan 2 til mig? modbetaling selvf. :)
Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af wolfe »

ang. det jeg spørger om tidligere med størrelsesforskel på inderrør, har jeg selv fundet svaret. det ene inderrør er fra thansen :(n)
Tim C
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forgaffel dx, lille rør inde i gaffelbenet?

Indlæg af strynboen »

hej du kan nok finde en i nærheden af dig som kan dreje dig et sæt...nu har du ikke lagt ud i profilen hvad landsdel du er i..men de skal tilpasses hullet i benet som variere noget..så derfor skal man have alle delene,,for at tilpasse dem,,,jeg har heller ikke lige tid ..før vinter..har allerede en del på venteliste..bla en lysspole..osv..men der er flere herinde som kan kan fremstille dem...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"