Side 2 af 4

Re: Skift til DX og 77.

: tors 13. sep 2012 23:12
af Thorsen
Men hvordan med keglen der sidder og bliver styret på plads af umbracoskruen i bunden af gaffelbenet. Er den og fjedderen vigtig at køre med, eller?

Re: Skift til DX og 77.

: tors 20. sep 2012 20:27
af Thorsen
Så er forgaffelbenene endeligt færdigpolerede. Det højre skal have 2 10-8 mm gevindbøsninger og 1 8-6 gevindbøsning og pakdåserne skal skiftes så det er klar til montering ;)

Re: Skift til DX og 77.

: tors 20. sep 2012 21:02
af olebole
:what2 De er godt nok blevet flotte Peter ! Men det skal da kun være m8 alle 4 gevind :roll: Mvh. Ole

Re: Skift til DX og 77.

: tors 20. sep 2012 21:12
af Thorsen
Nej, det er 6 mm gevind ved bremseslangen :hihi

Re: Skift til DX og 77.

: tors 20. sep 2012 22:55
af Thomas A
Jeg tror ikke at der skal være gevind der. Da det er på det lille beslag der holder bremseslangem

Re: Skift til DX og 77.

: tors 20. sep 2012 23:34
af Dewil
Thomas har het.. :dust

Re: Skift til DX og 77.

: fre 21. sep 2012 11:17
af Thorsen
Skal der ikke være en skrue til at holde beslaget? :)

Re: Skift til DX og 77.

: fre 21. sep 2012 11:31
af Dewil
Jo, (skrue, møtrik, beslag og gummiring) til at holde hvor bremseslange og bremserør går sammen.. :(y)

Re: Skift til DX og 77.

: fre 21. sep 2012 11:37
af Thorsen
Super, mange tak for det :dust
Troede ikke der sad en møtrik på bagsiden nemlig ;)

Re: Skift til DX og 77.

: fre 21. sep 2012 11:50
af Dewil
Jeg vrøvler lidt....... skruen skrues fast i gevindet i beslaget.... :oops:

Re: Skift til DX og 77.

: fre 21. sep 2012 11:51
af Thorsen
Dewil skrev:Jeg vrøvler lidt....... skruen skrues fast i gevindet i beslaget.... :oops:
Det går nok :hihi

Re: Skift til DX og 77.

: søn 23. sep 2012 21:54
af Thorsen
Projektet står lidt på standby. Men har næsten købt et sæt Per P dæmpere, da de gamle originale desværre har kendt bedre dage. Det er kun fjeddereffekten der er tilbage, så den er ikke alt for behagelig at køre på :sad
Jeg vil også have den rigtige bagsvinger på, med fastsvejsede ører i stedet for. Mange til træf har kommenteret at der er 76'er baggaffel på :hihi
Baglygteglasset bliver også skiftet til et Stanley, engang.. Så alt i alt bliver knallerten 95% original :(y)

Re: Skift til DX og 77.

: lør 29. sep 2012 22:17
af Thorsen
Så fik jeg monteret dæmperne fra Per, og sølvloddet tanken. Fandt så også 2 andre steder, da jeg hældte benzin i den var den tæt, men fandt 2 andre huller, i kanten i venstre side ved kronrøret. Så den skal lige have lov at dampe af til imorgen så den ikke futter helt af når der bliver fyret op for gasbrænderen. :)

Re: Skift til DX og 77.

: lør 29. sep 2012 23:36
af Per
Hold da helt ferie Peter :shock:
Du har da godt nok fået tryllet de gaffelben smukke :bravo
Det ser hammergodt ud det hele :dust

Mvh Per.

Re: Skift til DX og 77.

: lør 29. sep 2012 23:46
af Thorsen
Mange tak, Per :dust

Re: Skift til DX og 77.

: søn 30. sep 2012 19:29
af Thorsen
Nu med benzintæt tank! :flag
Men tanken er værre end først antaget med buler. Den har 2 buler på hver sin side, på hver sin side af vulsten, og på toppen fra tankdækslet ligner den mere eller mindre et månelandskab. Jeg er gået igang med at spartle, og kan se at det kommer til at tage nogle gode dage og aftener i værkstedet før den bare ligner noget der kan bruges. Nogle folk har åbenbart været hårde ved den. :roll:

Re: Skift til DX og 77.

: man 8. okt 2012 22:30
af Jonas
Det ser vildt godt ud. hvis min bare bliver halv så pæn, er jeg tilfreds. ;-)

Re: Skift til DX og 77.

: man 8. okt 2012 22:52
af Thorsen
Mange tak ;)
Der er nu lang vej endnu, ikke mindst pengepungen der siger der skal bruges små 4000 kroner endnu :(

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 9. okt 2012 06:56
af Jonas
Ja, det er en dyr fornøjelse, jeg har ca. Brugt 25-30000 kr på min. Og den er ikke færdig, jeg mangler stadig at få den autolakeret

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 9. okt 2012 19:09
af Thorsen
Det er bare et dyrt bekendskab!