Flydende pakning ved olieskjold

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

I NielsFups udemærkede renoverings guide af FS1 motoren står der på side 23. at alm flydende pakning er OK sammen med fiberpakningen, men - denne alm. pakning, den eddikesyrehærdende pakning er jo ikke benzin fast og netop ved den 3-kantede bøsnings beslag ved højre krumtap leje vil den jo blive udsat for benzin fra membran indgangen-
nogen meninger?
kunne man blot anvende den samme flydende pakning som der bruges ved samlingen af motorblokkene, som jo er benzinfast?
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej jeg bruger denne parkning ved hele motoren,den skulle også klare benzin,den kan fås i 2 udgaver,en sørt og en rød,den røde kan klare lidt højre temperature,god at arbejde med,og man slipper for den lugt
Vedhæftede filer
002.JPG
002.JPG (85.03 KiB) Vist 14448 gange
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Henrik Buresø skrev:Hej jeg bruger denne parkning ved hele motoren,den skulle også klare benzin,den kan fås i 2 udgaver,en sørt og en rød,den røde kan klare lidt højre temperature,god at arbejde med,og man slipper for den lugt
Så: har jeg ret i at det ikke kan være rigtigt med den angivne fra Nielsfups guide?
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Men den loctite 574,som der bruges,er vist til helt plane flader,og kan hvist ikke bruges sammen med org parkning,men det er niels vist specalist i
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Henrik Buresø skrev:Men den loctite 574,som der bruges,er vist til helt plane flader,og kan hvist ikke bruges sammen med org parkning
Hvad skyldes det? Den hærder når den først er blevet udsat for luft og derefter når olie skjoldet sættes på hvor fraværet af ilt medfører at den hærder op
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Det giver et ridse fast lag der kun hærder mellem blok og det lugter af hårfarve snask
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Henrik Buresø skrev:Det giver et ridse fast lag der kun hærder mellem blok og det lugter af hårfarve snask
Ja er der kombinationen fiberpakning og denne type flydende pakning der er problemet - så kunne man jo måske bare undlade fiberpakningen for e
Den anden type er jo ikke benzin fast
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Den wurth kan bruges til indsprøjtningssystemer,og kan bruges sammen med org parkning uden problemer,den er faktis mere stabil
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Henrik Buresø skrev:Den wurth kan bruges til indsprøjtningssystemer,og kan bruges sammen med org parkning uden problemer,den er faktis mere stabil
Den kan købes hvor ?
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Knud

Tror den nærmeste forhandler ligger ved Greve,

http://www.wuerth.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Fejl slaglse eller næstved :(y)
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Krelleh »

Hvis man nu havde planslebet blok side og olieskjolde, så kunne den nye papir/fiberpakning klare opgaven alene? - uden brug af flydene pakning...
Det har ihvertfald lykkes for mig, uden flydene pakning, hverken ved olieskjold eller ved membranen :P
Mvh. Christian
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af 12V »

Jeg har faktisk brugt en ikke benzinfast, i mange år, uden at vide det. Rigtig nok holder det ikke hvor der er meget benzin, f.eks. tætning at svømmerhus eller benzinstuds. Men har aldrig haft problemer som pakning ved krumtapshuset, de har dog altid været meget plane og gode i overfladen.
Men har selvf. skaffet en anden flydende pakning da jeg blev opmærksom på det :oops:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Henrik Buresø skrev:Hej jeg bruger denne parkning ved hele motoren,den skulle også klare benzin,den kan fås i 2 udgaver,en sørt og en rød,den røde kan klare lidt højre temperature,god at arbejde med,og man slipper for den lugt
I flg Wurth er denne:
08933211
ikke benzinfast
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

12V skrev:Jeg har faktisk brugt en ikke benzinfast, i mange år, uden at vide det. Rigtig nok holder det ikke hvor der er meget benzin, f.eks. tætning at svømmerhus eller benzinstuds. Men har aldrig haft problemer som pakning ved krumtapshuset, de har dog altid været meget plane og gode i overfladen.
Men har selvf. skaffet en anden flydende pakning da jeg blev opmærksom på det :oops:
Og hvilken benzin fast flydende pakning er det?
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af 12V »

Jeg kan i hvert fald anbefale denne:
http://goo.gl/sulxA" onclick="window.open(this.href);return false;

Købte noget på ebay en gang, det virker godt!

EDIT: Det skal lige nævnes at det er lign. Hylomar, dvs. det tørrer ikke helt ud og kan genanvendes. Hvis man vil have en der hærder til en gummihinde har de også denne: http://goo.gl/bjfSb" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

Knud skrev:
Henrik Buresø skrev:Hej jeg bruger denne parkning ved hele motoren,den skulle også klare benzin,den kan fås i 2 udgaver,en sørt og en rød,den røde kan klare lidt højre temperature,god at arbejde med,og man slipper for den lugt
I flg Wurth er denne:
08933211
ikke benzinfast
Den er benzinresistent,så den må kunne klare benzin forbrænding,som der er ved olieskjold og krumtaphus,har selv undersøgt muligheder,og det er den parkning der fuger for mig,
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Henrik Buresø skrev:08933211
Jeg viser lige hvor jeg har info fra:
http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... getype=tdb" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Knud »

Knud skrev:
Henrik Buresø skrev:08933211
Jeg viser lige hvor jeg har info fra:
http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... getype=tdb" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne derimod skulle kunne klare sagerne:
http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... getype=tdb" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Flydende pakning ved olieskjold

Indlæg af Henrik Buresø »

nu har jeg lige studeret den dåse jeg har :Anvendelse indsprøjtningssystem,vand og olipumper,forkammerdæksel,gearkasse,termostathus,bundkar.så når den kan bruges ved indsprøjtning,så må den også kunne klare benzinforbrænding,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"