Elektrokemisk er Zink lavere i spændingsrækken end både Kobber og Jern. Derfor vil zinken krybe over på jernet og beskytte dette hvis der er en elektrolyt der forbinder den. Her er elektrolytten fugten i benzinen.
Om det virker ved jeg ikke, men nu har jeg klippet nogle små zinkplader (3X3cm) som jeg har bøjet lid så de ikke komme til at ligge fladt på bunden af tanken. 3 stk i hverside har jeg fyldt i tanken.
Så mangler jeg bare jeres input.
![Whew :whew](./images/smilies/10500.gif)
![Whew :whew](./images/smilies/10500.gif)
![Whew :whew](./images/smilies/10500.gif)
Jeg ved bare at det er meget vigtigt at skifte offeranoden på en bådmotor ellers koroderer skruerakslen.
Husk også at korrosion forstækes voldsomt når det bliver varmere. Elektronerne vandrer hurtigere-Tænk bare på et koldt batteri contra et varmt.
Hmmmm hvis vi ikke løser dette skal vi så til at køre om vinteren
![Hihi :hihi](./images/smilies/qqb006.gif)
Der er nok nogen der vil spørge: Hvorfor ruster vores biler så om vinteren. Det gør de pga saltvandet er en super elektrolyt-læs stærkt ledende.
De ruster også mest i tøvejr.