Side 1 af 12

må slettes

: lør 4. maj 2013 15:04
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 15:06
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 15:08
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 15:19
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 15:20
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 15:23
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 15:27
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 16:30
af Kai
Ornli syg Kreidler !!


Det ser squ godt ud, Knud :hihi :bravo

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 16:50
af kreidlerhansen
Ja, for pokker!!! Bare i med en bøsning, så den kan komme ud at køre med tilpas kompression! Man burde næsten overveje at skift til lille pindboltafstand, alene fordi topstykkerne er tilgængelig... og ikke mindst billige + dimensioneret efter en original opsætning!

Eller... få... drejet køleribberne af, så skidtet kan bruges som kalot i et SB-topstykke...?


Det skrider godt fremad, Knud - keep it up!!!

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 17:12
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 17:16
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 17:53
af kreidlerhansen
Vedr. svejsning, så er der lige én detalje, der skal tages hensyn til:

De reelle mål på forrøret til den er hhv. ø25mm (ID) og 105mm lang! For at det kan lade sig gøre, skal i hvert fald den første konus vinkles. Hvor meget, ved jeg ikke med sikkerhed, men jeg har sjusset mig til det på den udgave, jeg er ved at bygge til Kreidleren sammen med Jan.

Jeg er ked af, den detalje først er gået op for mig relativt sent... en helt lige udgave boltet på et forrør med begge dets normale bøjninger vil gå i resonans ved lavere omdrejninger, så helt skidt er det nok ikke i praksis, hvis man er omdrejningsforskrækket!
Reelt skal forrøret så også være en smule længere, hvis det er ø28mm (ID for 32mm forrør!), og man havner nok et passende sted mellem 120-150mm, hvis man bevarer den første bøjning + et 50mm langt tilslutningsstykke.

Det er en detalje, jeg kan tage højde for, når den reviderede udgave er klar. Indtil videre er en baffle i 3. orden på plads, samt en lidt større midtersektion. Diffusorne driller en kende pga. forrørsvariablerne...


Vedr. PGBG21 og deriviater deraf...:

Jeg er kommet frem til, at den originale nål (W7) bør skiftes ud til W11; Den har samme vinkel som W7, men den er generelt mere mager - teknisk set stadig til den fede side, men perfektion hører ikke hjemme på gaden! Heller for fed blandig end for mager.
Alternativet er W9, som ligger 'midt mellem' de to andre; Den trimmer flowet en anelse tidligere, men den er samtidigt lidt tykkere.

Med W11 er alt mellem tomgang og fuld gas ændret til det bedre! Tomgang har hele tiden været fin og fuld gas til den fede side, fordi mit tændrør p.t. nægter at tage farve... eller rettere, det er gråt, brunt, sort og rent på én gang...!

Det er bare et tip...

W8, W10, W12 er mulige kandidater til fin-tuning, mens de resterende er dramatisk anderledes ift. hvad jeg har trang til at begive mig ud i.


Min PHBG elsker også at løbe over, forresten... det holder op i varmt vejr eller/og når den har været skyllet igennem de første 200m. Italiensk personlighed...!

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 18:12
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 18:37
af kreidlerhansen
Knud skrev:Ang. den sorte bandit: så er det altså en kopi - og den skal sidde/sidder på min Iwy Green Yamaha med nicasil RD50 cylinder
I know.

Jeg tænkte, du måske kunne få gavn af et overblik over nålenes hieraki. Der er nemlig overhovedet ingen mager-/fed-logik i numrene, som der er med dyser.

F.eks. er W16 federe end W7, mens W11 og W25 er mere magre. W8 og W9 har samme tykkelse som W7, men regulerer hhv. senere og tidligere på mængden af forbipasserende brændstof.

Det er især vigtigt at vide, hvis det er en 4T-karburator, som kinøjserne har kopieret; AN-strålerøret er helt glat på oversiden ved spjældet - AU er til 2T og har en lille krave samme sted.
Begge kan fungere udmærket på en 2T med membran, men der er som oftest brug for at skifte nål.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 19:15
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 21:16
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 22:34
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: lør 4. maj 2013 23:22
af kreidlerhansen
Støvhætten skal have læberne ind mod kaliberen - jernringen skal i gummiet først, dernæst popper støvhætten fint på EFTER stemplet er trykket i kaliberen.
O-ringen skal ganske rigtigt i kaliberen, først.

Mopedgarages kit tåler ikke bremsevæske... og bliver klistret af sæbevand!!! O-ringene er desuden for store. Det er SKROT, og sælger burde henrettes!

Kreidlerservice.nl har det rigtige kit til en BRØKDEL af T.Hansens sindssyge pris!!!


Tjek om stemplet kan rokke, når det er monteret. Er der sideværds slør, ædes O-ringen op i løbet af ganske få nedbremsninger.


Undskyld kraftudtrykket, men...:

LORTEKALIBER!!! Tokico eller ej, det er noget værdiløst skrammel!!! Jeg køber en Stage6-kaliber, i stedet, uanset hvor godt min kaliber end virker, takket være en meget rar herre ved navn 'Michael'!

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: søn 5. maj 2013 10:16
af Knud
.

Re: Min Kreidler RMC Elektronik

: søn 5. maj 2013 10:36
af kreidlerhansen
Jeg tror, ringen skal vendes om, men fotoet gør mig midt usikker. Når den sidder i støvhætten, kan man se, de to passer sammen. Ringens funktion er at stabilisere gummiet, så det bevarer formen.


Kaliber (også kendt som Stage6 R/T til €10 mindre):

http://www.scooter-racing.de/index.php? ... ductId=404" onclick="window.open(this.href);return false;

Adapter:

http://www.scooter-racing.de/index.php? ... ductId=689" onclick="window.open(this.href);return false;

Evt. større bremseskive (org. 208mm):

http://www.scooter-racing.de/index.php? ... ductId=685" onclick="window.open(this.href);return false;

De nyere replica-skiver i standardstørrelse er ikke specielt gode - enten slides de hurtigt eller har tendens til at blive skæve ved max frisk kørsel ifølge flertallet i Holland.