Side 1 af 1

Overspænding på ledningsnæt

: man 11. nov 2013 10:18
af Vemmingbund
Det har altid været et problen med at pære springer på grund af overspænding. Det er pjælper med større effekt på pære men !!!!
Jeg tænker på om nogle har prøvet med et laderelæ. samt at koble alle funktioner direkte på batteriet.
Findes der et 12v anlæg til en Yamaha fs1?

Re: Overspænding på ledningsnæt

: man 11. nov 2013 12:19
af Morten - Webmaster
Denne løser dit problem super nemt og effektivt. Samtidig undgår du at springe begge pærer når den ene en dag er slidt op og derfor springer af naturlige årsager.

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -1054.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg bruger den selv på min lettere tunede vespa og det fungerer perfekt !

Re: Overspænding på ledningsnæt

: ons 13. nov 2013 22:07
af Vemmingbund
Hej Morten
Tak for tilbage melding. Jeg er ikke helt med hvor du mener regulatoren skal monteres. Har tænkt mig kun at anvende spoleudtag til hovedlyset og koble alt lyset til denne dog via ensretter og battere. den nye regulator vil jeg montere paralelt over batteriet. Hvad siger du til denne ændring.
Spøogsmål: Regulatoren indeholder den en zenerdiode, eller hvordan virker den?
Mvh Hans

Re: Overspænding på ledningsnæt

: ons 13. nov 2013 22:21
af Yamaha FS1 50SS
jamen den regulator skal skrues fast på stellet og ledningen skal på den ene ledning på ensretteren thats it,,,, og resten af ledningsnettet skal forblive standard,,,

Re: Overspænding på ledningsnæt

: tors 14. nov 2013 08:46
af claus olieklud
hejsa... du kan ikke umidbart få det til at virke med batterilys... det skyldes ensretteren i en yamaha 4 gear kun er med een diode og tillader kun en halv bølge af en sinuskurve, derved vil du ikke kunne belaste lysspolen mere end højst 50 % !
hvis du overhoved skulle havde en chance for at få det til at virke skal du bruge en diodebro bestående af 4 dioder, hvilket gør den ensretter både overbølge og underbølge i en sinuskurve, derved er du istand til at belaste lysspolen 100 %... det kræver dog du fjerner stelforbindelsen på lysspolen og istedet trækker den til det ene af de 2 vekselstrømspunkter på diodebroen - det andet punkt vil selvføgelig være den gule ledning... minusudtaget fra diodebroen lægges selvfølgelig til stel og plus til batteri... det vil nok være klogt med en spændingsbegrænser over batteriet af hensyn til kørsel uden lyset tændt...

alt ialt kan det ikke svare sig idet du får dårligere lys end som det er lavet standart !

hilsen olieklud