"Denne skrue savnes", fik jeg skrevet. Det er da noget værre vås, for jeg har jo dén skrue... men savner altså en magen til. Jeg må tage en tur på fjernlageret i morgen. Jeg fik et godt kig i sidste uge - der er så lige en smule mere, end jeg regnede med.
Dagen i dag er fotoløs, da der ikke rigtig har været så meget at fotografere:
Topplade, styr, instrumentkonsol endelig fastmonteret.
To forlygtehuse slebet, affedtet, grundet og sprøjtespartlet - må vente med finslibning og lakering til onsdag.
Magura-konsoller afmonteret, affedtet, slebet og lakeret (matsort).
Et laaaangt koblingskabel er fundet frem og 'hængt til smøring'.
Speedometerkablet er også hængt til smøring, efter det lykkedes at få rettet stiften på plads i den ene ende - drej og tjek, ingen undtagelse!
Et nyt gaskabel er monteret.
Bagsvinger afmonteret, slebet, grundet og lakeret BLANK-sort, fordi beholdningen af matsort begyndte at...
lakke mod enden!
Bagsvingerbøsninger skiftet.
Baghjul vasket, pudset en smule og vasket igen. Tromlen fik lige en hurtig slibning og affedtning.
Bagerste ankerplade vasket, renset, smurt op, udstyret med NewFren bremsebakker og dernæst centreret ift. tromlen.
Kædehjulsholder skyllet med lampeolie.
Alle lejer tjekket - ok, ingen slør eller mislyde.
Bagsvinger-lakeringen var lidt af en oplevelse, da det er en anden lak, end jeg har brugt tidligere. Begge typer kaldes 'støvtør' efter et vist tidsrum. Den blanksorte er så IKKE håndtérbar, når den er 'støvtør', så det blev lige til en vådslibning, aftørring og et lag lak mere. Ingen katastrofe, da jeg alligevel fandt et par pletter med synlig grunder.
Jeg kan godt mærke, det er længe siden, jeg har leget 'amatør-lakerer' i dette omfang. Nøjjjjj, hvor er jeg ved at være træt af at slibe, og nøjjjjjj hvor jeg dog savner bedre forhold at lakere under, når det er vinter, så jeg kan få ting som alt dette overstået FØR, det bliver godt vejr.